Title: Sistemātisks pārskats: vienlaicīgas un pakāpeniskas bilaterālas kohleāras implantācijas ietekme uz ekspresīvās valodas attīstību bērniem
Other Titles: Systematic review: simultaneous and sequential bilateral cochlear implantation impact on the development of expressive language in children
Authors: Sandra Kušķe
Līva Brauere
Rehabilitācijas fakultāte
Faculty of Rehabilitation
Keywords: vienlaicīga un pakāpeniska bilaterāla kohleāra implantācija;ekspresīvās valodas attīstība;bērni;simultaneous and sequential bilateral cochlear implantation;development of expressive language;children
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: ANOTĀCIJA Pētījuma autore: Līva Brauere Pētījuma vadītāja: RSU Doc. Sandra Kušķe Pētījuma nosaukums: Sistemātisks pārskats: vienlaicīgas un pakāpeniskas bilaterālas kohleāras implantācijas ietekme uz ekspresīvās valodas attīstību bērniem. Pētnieciskais jautājums: Kādas ir atšķirības starp ekspresīvās valodas attīstību bērniem ar vienlaicīgu vai pakāpenisku abpusējo kohleāro implantāciju? Pētījuma mērķis: Sistemātiski apkopot un analizēt pieejamo informāciju par vienlaicīgu un pakāpenisku bilaterālo kohleāro implantāciju un tās ietekmi uz bērna ekspresīvās valodas attīstību. Pētījuma metodes: Raksti tika meklēti balstoties uz atslēgvārdu shēmu sekojošās datubāzēs: PubMed, EBSCO, ScienceDirect, Taylor & Francis Online, Wiley Online Library, kā arī tika izmantots vienotais informācijas meklētājs PRIMO. Raksti tika sistemātiski atlasīti balstoties uz Prisma Flow diagrammas principu un iekļaušanas kritērijiem. Rezultāti: Kopumā tika atlasīti un izanalizēti 4 pētījumi. Divi no apskatītajiem pētījumiem neatrada pierādījumus tam, kura no bilaterālajām kohleārajām implantācijām - pakāpeniska vai vienlaicīga, ir labāka ekspresīvās valodas attīstībai. Viens pētījums uzrādīja, ka vienlaicīga bilaterāla kohleāra implantācija tiek asociēta ar labāku runas un valodas attīstību; pēdējais izanalizētais pētījums secina, ka vienlaicīga bilaterāla kohleāra implantācija sniedz labākus rezultātus skaņas uztverē, runas atpazīšanā troksnī un runas un valodas attīstībā. Secinājumi: 1. Pētniekiem nav viennozīmīgu secinājumu un pierādījumu, kas, balstoties uz veiktajiem pētījumiem un to rezultātiem, parādītu, kā ekspresīvās valodas attīstību ietekmē vienlaicīga vai pakāpeniska bilaterāla kohleāra implantācija. 2. Plašais valodas pārbaudes testu klāsts apgrūtina dažādu pētījumu salīdzināšanas iespējas, jo katrā pētījumā tika izmantoti citi testi. 3. Nesertificētu valodas pārbaudes testu izmantošana rada šaubas par pētījumu rezultātu precizitāti un ticamību.
ANNOTATION Research author: Līva Brauere Research moderator: RSU Doc. Sandra Kušķe Research title: Systematic review: simultaneous and sequential bilateral cochlear implantation impact on the development of expressive language in children Research question: What are the differences in the development of expressive language in children between simultaneous and sequential bilateral cochlear implantation? Research aim: systematically collect and analyze available information on simultaneous and sequential bilateral cochlear implantation and its impact on the development of expressive language in children. Research methods: Articles were searched based on the keyword scheme in the following databases: PubMed, EBSCO, ScienceDirect, Taylor & Francis Online, Wiley Online Library, and the united search engine PRIMO was used. Further the articles were systematically selected based on the principles of Prisma Flow chart and including criteria. Results: A total of 4 studies were selected and analyzed. Two of the reviewed studies did not find evidence of which of the bilateral cochlear implantations – simultaneous or sequential is better for the development of expressive language in children. One of the studies showed that simultaneous bilateral cochlear implantation is associated with better development of speech and language. The last one of analyzed studies concludes that simultaneous bilateral cochlear implantation provides better results in sound perception, speech recognition in noise and speech and language development. Conclusion: 1. Researchers do not have clear conclusions and evidence that, based on the studies performed and their results, show how the development of expressive language is affected by simultaneous or sequential bilateral cochlear implantation. 2. The wide range of language tests make it difficult to compare various studies, as different tests were used in each study. 3. The use of non-certified language tests raises doubts about the accuracy and reliability of research results.
Description: Audiologopēdija
Audiologopaedics
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.