Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAndra Greitāne-
dc.contributor.authorKrista Petrēvica-
dc.contributor.otherRehabilitācijas fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Rehabilitationen-UK
dc.date.accessioned2020-08-14T08:50:37Z-
dc.date.available2020-08-14T08:50:37Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1779-
dc.descriptionFizioterapijalv-LV
dc.descriptionPhysiotherapyen-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractNosaukums: Saistība starp Starptautiskās Funkcionēšanas klasifikācijas komponentēm pusaudžiem ar intelektuāliem traucējumiem Bakalaura darba autore: Krista Petrēvica Aktualitāte: Bērniem un jauniešiem ar funkcionēšanas traucējumiem ir zemāki dzīves kvalitātes rādītāji, tos ierobežo attiecības ar vienaudžiem, viņiem ir zems pašvērtējums un sāpes. Bērni ar funkcionēšanas traucējumiem retāk piedalās dažādās dzīves situācijās, nekā viņu vienaudži. (SPARCLE, 2016) Pētījuma mērķis: Meklēt saistību starp pusaudžu ķermeņa funkciju, struktūru ierobežojumiem un aktivitātēm un dalību, novērtēt vides faktoru saistību ar aktivitāšu un dalības veiktspēju. Metodes: kvantitatīvs neeksperimentāls pētījums Materiāls: Pētījumā piedalījās 20 dalībnieki. Pētījuma grupā 13 (65%) no dalībniekiem bija vīrieši, 7 (35%) sievietes. Pētījumā iekļauto dalībnieku vecums atbilst normālsadalījumam 0,05. Vidējais dalībnieku vecums bija 15,7 gadi, standartnovirze 1,3. Maksimālais dalībnieku vecums bija 18 gadi, minimālais 14 gadi. Visiem respondentiem ir viegli intelektuāli traucējumi. Dalībnieki mācās speciālās izglītības iestādē, profesionālās pamatizglītības programmās. Novērtēšanas instruments: Starptautiskās funkcionēšanas nespējas un veselības klasifikācijas pamatkopa rehabilitācijai Rezultātu analīze: Pēc Spearman korelācijas pastāv vidēji cieša r=0,568, statistiski nozīmīga p=0,009 saistība starp pusaudžu ķermeņa funkciju un struktūru ierobežojumiem un aktivitātēm un dalību. Veiktspējas un dotumu mediānas atšķiras statistiski nozīmīgi Wilcoxon Signed Rank Test p=0,001. Secinājumi: Lielāki ierobežojumi pusaudža ķermeņa funkciju līmenī, saistīti ar lielākiem ierobežojumiem aktivitāšu un dalības domēnos – pašaprūpe, mobilitāte, mājas solis, mijiedarbība un attiecības starp personām, kā arī vispārējie uzdevumi un prasības. Dalībnieka ierastā vidē, piemēram, skola vai mājās, ir veicinošs faktors pusaudžu aktivitāšu un dalības sniegumam. Atslēgas vārdi: Starptautiskā funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija, pamatkopa, pusaudži, ķermeņa funkcijas un struktūras, aktivitātes un dalība, vides faktorilv-LV
dc.description.abstractTitle: Correlation between components of the International Classification of Functioning in adolescents with mild intellectual disabilities Author: Krista Petrēvica Background: Children and young people with functional impairments experience lower quality of life. They take part in fewer activities than their peers and the activities they do take part in are often less engaging than compared to healthy peers. (SPARCLE, 2016) Aim of the study: To search correlation between body function restrictions and activities and participation, to evaluate the influence of environmental factors on activity performance of adolescents with functional impairments. Methods: quantitative, non-experimental research Material: 20 adolescents participated in this study. 13 (65%) men, 7 (35%) women. Age in the group was tested for normality 0,05. Mean age of participants was 15,7 years, standard deviation - 1,3. Maximum was age 18 years, minimum age - 14 years. All participants had mild intellectual disability and they studied in special education institution, vocational basic education program. Evaluation tool: International Classification of Functioning, Disability and Health, Rehabilitation core set Results: Spearman’s correlation coefficient shows that there is a moderately close r=0,568, statistically significant p=0,009 correlation between body function, structure restrictions and activities and participation. Activity performance and capacity mean values differ statistically significantly Wilcoxon Signed Rank Test p=0,001. Conclusions: Study participants with restrictions in body functions showed greater restrictions in activities and participation - self-care, mobility, domestic life, interpersonal interactions and relationships and general tasks and demands ICF domains. Participant’s home and school environment facilitated their activities and participation. Key words: International Classification of Functioning, Disability and Health, core set, adolescent, body functions and structures, activities and participation, environmental factorsen-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectStarptautiskā funkcionēšanaslv-LV
dc.subjectnespējas un veselības klasifikācijalv-LV
dc.subjectpamatkopalv-LV
dc.subjectpusaudžilv-LV
dc.subjectķermeņa funkcijas un struktūraslv-LV
dc.subjectaktivitātes un dalībalv-LV
dc.subjectvides faktorilv-LV
dc.subjectInternational Classification of Functioningen-UK
dc.subjectDisability and Healthen-UK
dc.subjectcore seten-UK
dc.subjectadolescenten-UK
dc.subjectbody functions and structuresen-UK
dc.subjectactivities and participationen-UK
dc.subjectenvironmental factorsen-UK
dc.titleSaistība starp Starptautiskās Funkcionēšanas klasifikācijas komponentēm pusaudžiem ar intelektuāliem traucējumiemlv-LV
dc.title.alternativeCorrelation between components of the International Classification of Functioning in adolescents with mild intellectual disabilitiesen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.