Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSergejs Kruks-
dc.contributor.authorAgnese Timma-
dc.contributor.otherKomunikācijas fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Communicationsen-UK
dc.date.accessioned2020-08-14T08:50:06Z-
dc.date.available2020-08-14T08:50:06Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1664-
dc.descriptionMultimediju komunikācijalv-LV
dc.descriptionMultimedia Communicationen-UK
dc.descriptionInformācijas un komunikācijas zinātneslv-LV
dc.descriptionInformation and Communication Sciencesen-UK
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “Uzticība reklāmas informācijai tiešsaistē. Satura interpretācija studentu un senioru auditorijās”. Darba mērķis ir noskaidrot, kā cilvēki dažādās vecuma grupās interpretē tiešsaistes medijos publicētās reklāmas un izpētīt, kā uzticēšanās reklāmu saturam atšķiras starp studentiem un senioriem. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās daļas, kuras tiek aprakstītas, izmantojot dažādus literatūras avotus un autora iegūtās zināšanas darba izpildes procesā un pirms tā. Pētījuma teorētisko ietvaru veido medijpratības, interpretācijas un reklāmas jēdzienu skaidrojums. Pētnieciskā darba praktiskās daļas izmantotā datu ieguves metode ir daļēji strukturētās intervijas ar Latvijas senioriem, studentiem, kuri izmanto interneta masu medijus. Datu analīzē tiek izmantota fenomenoloģiskā analīzes pieeja. Darba pētnieciskās daļas laikā atklājās, ka 80% no intervētajiem, kas ir 5 seniori un 3 studenti, atzinās, ka netic saviem spēkiem atpazīt maldināšanu. Respondenti atzīstas, ka tos apmānīt varētu viegli, jo nav tik skeptiski, prasmīgi mediju lietotāji. Intervijas laikā pēc senioru interpretācijas atklājās, ka seniori lielākoties uzskata, ka ja medijs ir populārs un viņi tam uzticas, tad arī tajā publicētās ziņas un reklāmas būs patiesas, jo kurš katrs pie mediju izvērtēšanas netiekot. Studenti prasmīgi mācēja interpretēt, kas reklāmu padara par nepatiesu, kā arī mācēja noteikt, kuras rādītās reklāmas ir maldinošas, kuras patiesas, taču atzinās, ka ikdienā tās patiesumu vērtē tikai pēc vizuālā noformējuma, vai arī tikai pēc medija, kurā šī reklāma atrodas.lv-LV
dc.description.abstractThe theme of the bachelor thesis is “Trust in Online Advertising Information. Content Interpretation in Student and Senior Audiences.” The purpose of the bachelor's thesis is to find out how people in different age groups interpret advertisements published in the media and find out how trust in the content of advertisements differs between students and seniors. The work consists of two parts - theoretical and practical part, which are described using various literature sources and the knowledge acquired by the author in the process of work performance and before it. The theoretical framework of the research is formed by the explanation of the concepts of media literacy, interpretation and advertising. The data acquisition method used in the practical part of the research work is partially structured interviews with Latvian seniors, students who use the Internet mass media. Phenomenological analysis approach is used in data analysis. During the research part of the work, it was revealed that 80% of the interviewees, who are 5 seniors and 3 students, admitted that they do not believe in recognizing deception on their own. Respondents admit that they could be easily fooled because they are not so skeptical, skilled media users. During the interview, after the interpretation of the seniors, it was revealed that the seniors mostly believe that if the media is popular and they trust it, then the news and advertisements published in it will be true, because everyone is not involved in the media evaluation. Students were able to interpret what makes an ad false, as well as to determine which ads are misleading, which are true, but admitted that in everyday their truthfulness is judged only by visual design, or only by the media in which the ad is located.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectmedijpratībalv-LV
dc.subjectinterpretācijalv-LV
dc.subjectreklāmalv-LV
dc.subjectdezinformācijalv-LV
dc.subjectkritiskā domāšanalv-LV
dc.subjectmaldinoša reklāmalv-LV
dc.subjectmedia literacyen-UK
dc.subjectinterpretationen-UK
dc.subjectadvertisingen-UK
dc.subjectfalse newsen-UK
dc.subjectcritical thinkingen-UK
dc.subjectmisleading advertisingen-UK
dc.titleUzticība reklāmas informācijai tiešsaistē. Satura interpretācija studentu un senioru auditorijāslv-LV
dc.title.alternativeTrust in online advertising information. Content interpretation in student and senior audiencesen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.