Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSergejs Kruks-
dc.contributor.authorRenāte Pelša-
dc.contributor.otherKomunikācijas fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Communicationsen-UK
dc.date.accessioned2020-08-14T08:50:06Z-
dc.date.available2020-08-14T08:50:06Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1663-
dc.descriptionMultimediju komunikācijalv-LV
dc.descriptionMultimedia Communicationen-UK
dc.descriptionInformācijas un komunikācijas zinātneslv-LV
dc.descriptionInformation and Communication Sciencesen-UK
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir Re:Baltica sižetu sērijas “Starp citu” auditorijas diskusiju un mijiedarbības analīze sociālajā medijā Facebook. Darba galvenais pētniecības objekts ir diskusijas un komentāri, kuri veidojas pie pētnieciskā žurnālistikas centra Re:Baltica veidotā raidījuma “Starp citu” publikācijām sociālajā medijā Facebook. Darba mērķis ir izpētīt raidījuma “Starp citu” Facebook publikāciju komentāru sadaļu un noskaidrot, vai un kā veidojas atgriezeniskā saite starp pētnieciskās žurnālistikas centru un tā auditoriju. Šāds mērķis tiek izvirzīts, pamatojoties uz normatīvajām masu komunikācijas teorijām, kuras nosaka, ka viens no galvenajiem masu mediju uzdevumiem un mērķiem ir sabiedriskās domas veidošana un debašu veicināšana. Savukārt sociālās atbildības teorija nosaka, ka medijiem ir jāizglīto sabiedrība, lai tā būtu spriestspējīga un spētu debatēt par valstī notiekošo. Tas, kā auditorija uztver un vērtē saturu ir svarīgi, jo mediji ir viens no galvenajiem sabiedrības informētības un izpratnes veidotājiem. Turklāt auditorijas iesaiste ziņu veidošanā uzskatāma par pozitīvu mūsdienu interaktīvās žurnālistikas iezīmi. Tā ļauj žurnālistiem strādāt ar auditorijai tuvākām tēmām un problēmām. Lai atbildētu darba pētniecisko jautājumu, kas ir: “Vai un kādā veidā pētnieciskās žurnālistikas centrs Re:Baltica veido atgriezenisko saiti ar savu auditoriju, un no kādiem faktoriem saites veidošana ir atkarīga?”, tika veiks pētījums, kas sastāvēja no dziļās intervijas ar “Starp citu” producenti Inesi Liepiņu, kā arī kvalitatīvās tematiskās teksta analīzes minētajiem komentāriem. Pētījuma rezultāti atklāja, ka kaut arī ar tematiskās teksta analīzes palīdzību izdevās identificēt gadījumus, kad Re:Baltica vai centra pārstāvji iesaistījās atgriezeniskās saites veidošanā ar raidījuma komentētājiem, kopumā jāatzīst, ka bez dažiem izņēmuma gadījumiem komentāru sadaļa ir platforma, kurā skatītāji izsaka savu viedokli, emocijas, iesasitās asākās un ne tik asās vārdu apmaiņās, izgāž dusmas uz raidījuma varoņiem vai tā veidotājiem. Kaut arī centra pārstāvji šo platformu sauc par nozīmīgu un atzīst, ka seko līdzi tajā notiekošajam, tas praksē apstiprinās tikai daļējā veidā.lv-LV
dc.description.abstractThe topic of the bachelor's thesis is the analysis of the audience's discussions and interaction in the comments section for the show "Starp citu" on Facebook. The main object of research is the discussions and comments written by the audience of the show "Starp citu" created by the investigative journalism center Re:Baltica. The aim of the work is to research the commentary section of the show "Starp citu" and to find out whether and how the feedback between center Re:Baltica and its audience is formed. Such a goal is set based on normative theories of mass communication, which state that one of the main goals of mass media is the formation of public opinion and the promotion of debate. The theory of social responsibility states that the media must educate the public to be critical and able to debate what is happening in the country. How the audience perceives and evaluates the content is essential, as the media is one of the main generators of public awareness and understanding. Also, audience involvement in news production is considered a positive feature of modern interactive journalism. It allows journalists to work on topics and issues closer to the audience. To answer the research question of the work, which is: “Does and how the investigative journalism center Re:Baltica form feedback with its audience, and on what factors does the formation depend?”, a research was conducted with an in-depth interview with "Starp citu" producer Inese Liepiņa, as well as the qualitative thematic text analysis for the Facebook comments. The results of the study revealed that although with the help of thematic text analysis it was possible to identify cases when Re:Baltica or journalists of the center were involved in creating feedback with commentators, in general, it should be acknowledged that, without a few exceptions, the comments section is a platform where viewers express their opinions, emotions, get involved in sharper and less sharp exchanges of words, and anger at the characters or creators of the show. Although the journalists of the center call this platform important and admit that they follow what is happening in it, in practice, it was only partially confirmed.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectFacebooklv-LV
dc.subjectatgriezeniskā saitelv-LV
dc.subjectnormatīvās komunikācijas teorijaslv-LV
dc.subjectpētnieciskā žurnālistikalv-LV
dc.subjectRe:Balticalv-LV
dc.subject“Starp citu”lv-LV
dc.subjectkvalitatīvā tematiskā teksta analīzelv-LV
dc.subjectkomentāru analīze.lv-LV
dc.subjectFacebooken-UK
dc.subjectfeedbacken-UK
dc.subjectnormative communication theoriesen-UK
dc.subjectinvestigative journalismen-UK
dc.subjectRe:Balticaen-UK
dc.subject“Starp citu”en-UK
dc.subjectqualitative thematic text analysisen-UK
dc.subjectcomment analysis.en-UK
dc.titleRe:Baltica sižetu sērijas 'Starp citu' auditorijas diskusiju un mijiedarbības analīze sociālajā medijā Facebooklv-LV
dc.title.alternativeRe:Baltica series 'Starp citu' audience interaction and discussion analysis on Facebooken-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.