Title: Sociālas reklāmas izveide skolēniem medijpratības veicināšanai
Other Titles: Social advertisement for children of media literacy promotion
Authors: Ilva Skulte
Annija Milda Vilciņa
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: Medijpratība;bērni;reklāmas plakāts;dezinformācija.;Media literacy; children; advertising poster; misinformation.
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Darbu izstrādāja RSU Multimediju komunikācijas speciālistes bakalaura 3.kursa studente Annija Milda Vilciņa. Darba tēma- ,,Sociālas reklāmas izstrāde bērniem medijpratības veicināšanai”. Darba vadītāja Asociētā profesore Ilva Skulte. Darba mērķis ir izveidot sociālas reklāmas plakātu maketu ar iekodētu QR kodi, kuru mērķis ir informēt bērnus par dezinformācijas atšķiršanu no īstām ziņām, pievēršot viņu uzmanību to raksturīgākajām pazīmēm. Bakalaura darbs tiek veidots kā radošais darbs. Pirmā daļa ir teorētiskā daļa, kur tiek izklāstīta teorija par medijpratību, dezinformāciju, sociālu reklāmu un reklāmas komunikāciju. Otrā daļa ir koncepcijas daļa, kur tiek izklāstīts koncepta dizains, plakāta apraksts, kā arī grafiskā dizaina un reklāmas specialistu viedoklis par izveidoto reklāmas plakātu. Tika veiksmīgi izstrādāts bakalaura darbs. Reklāmas plakāts piesaistīja gan mērķauditoriju, gan profesionāļus. Atzinumi no veiktā darba, veidojot reklāmas plakātu bērnu auditorijai ir jāveic mērķauditorijas izpēte, jāizprot, kas bērniem ir svarīgi, kas bērnus interesē. Ar bērniem reklāmas plakātos ir jārunā vienā valodā, lai bērns saprot, kas tiek attēlots, kas tiek pateikts. Kā arī reklāmas plakātā nevar būt daudz teksta, bērnus piesaista reklāmas plakāta oriģinalitāte un krāsas. Veidojot reklāmu, reklāmas plakātus ir jāievēro reklāmas ētikas kodeksi, lai reklāma būtu veiksmīga un godīga. Dezinformācija ir tēma par kuru ir jārunā un jāinformē gan bērni, gan pieaugušie, jo mūsdienās mediji un citi ziņu avoti sniedz daudz informāciju sabiedrībai, bet ne visa ir patiesaKritiski domāt un analizēt būtu jāsāk mācīt jau skolas pirmajos gados, jo šīs ir svarīgas prasmes, kas būtu jāapgūst bērniem un jauniešiem, lai viņi būtu konkurētspējīgi un spētu kritiski skatīties uz piedāvāto informāciju. Plakāts tika veidots bērniem, kur uzskatāmi un saprotami ir parādītas lietas, kam ir jāpievērš uzmanība lasot ziņas. Kā arī reklāmas plakātā tika iekļauts QR kods, kas ļauj nokļūt uz mājas lapu, kur tiek paskaidrots vairāk par medijpratību; lietām, kas ir jāievēro lasot ziņas. Izveidotais reklāmas plakāts varētu būt izvietots skolās, kā sociālas reklāmas plakāts, kas pievērš uzmanību svarīgākajām detaļām kam ir jāpievērš uzmanība lasot ziņas. Bakalaura darba apjoms- 76 lapas, 15 pielikumi. Darbā tika izmantoti 56 avoti.
The bachelor's thesis was developed by RSU Multimedia Communication specialty 3rd year bachelor student Annija Milda Vilcina (Annija Milda Vilciņa). The theme of the bachelor's thesis – “Developing social advertising for children to promote media literacy”. Supervisor of the bachelor's thesis – associate professor Ilva Skulte. The aim of the thesis is to create a mock-up of social advertising posters with embedded QR codes aimed at informing children about the distinction between misinformation and real news, drawing their attention to its most characteristic features. The bachelor's thesis is created as creative work. The first part is the theoretical part where the theory of media literacy, misinformation, social advertising and advertising communication are presented. The second part is concept part where the design of the concept, the description of the poster, and the opinions of graphic design and advertising specialists about the created advertising poster are presented. The bachelor's thesis was successfully developed. The advertising poster attracted both the target audience and professionals. Conclusions from the thesis – when creating an advertising poster for children audience, target audience needs to be researched, it is relevant to understand what is important for children and what children are interested in. Advertising posters must speak the language of children so that the child understands what is being portrayed, what is being said. The advertising poster can't contain too much text; children are attracted to the originality and colors of the advertising poster. When creating an advertisement, advertising posters, it is relevant to comply with advertising ethics codes so that the advertisement is successful and fair. Misinformation is a subject that needs to be talked about and informed to both children and adults, because today the media and other news sources provide a lot of information to the public, but not all of it is true. Consequently, it is good if people are able to think critically and analyze the information that they see. Critical thinking and analysis should be taught in the first years of school, as these are important skills that should be learned by children and young people, so that they are competitive and able to look critically at the information offered. The poster was created for children, where things that need to be paid attention to when reading the news are clearly and understandably displayed. Also the advertising poster included a QR code that allows getting to the website, where more information about media literacy is explained; things you need to pay attention to when reading the news. The advertising poster created could be placed in schools as a social advertising poster that draws attention to the most important details that need to be paid attention to when reading the news. Bachelor's thesis volume: 76 pages, 15 attachments. 56 sources were used in the thesis.
Description: Multimediju komunikācija
Multimedia Communication
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.