Title: Fotogrāfes profesionālā tēla veidošana sociālo mediju vidē: Latvijas gadījumu analīze
Other Titles: Creating a professional image of a photographer in a social media environment: an analysis of cases in Latvia
Authors: Ilva Skulte
Sintija Auslande
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: sociālie mediji;fotogrāfe;tēla veidošana;sieviete un tehnoloģijas;social media;photographer;image building;woman and technology
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darbs ir par tēmu “Fotogrāfes profesionalā tēla veidošana sociālo mediju vidē: Latvijas gadījumu analīze”, kur mērķauditorija ir fotogrāfes, kas ar šo profesiju nodarbojas profesionāli. Darba mērķis ir noskaidrot, kā fotogrāfes veido profesionālo tēlo sociālo mediju vidē, lai palielinātu efektivitāti profesionālās attīstības sekmēšanai. Lai varētu noskaidrot atbildi uz pētāmo jautājumu, darbā tiek iegūta un apskatīta tēla nozīme, aprakstot dramaturģiskās pieejas un paņēmienus no sociologa Ērvinga Gofmaņa skatījuma, kā arī veicot detalizētāku izklāstu par tēlu, paštēlu un profesionālo tēlu, lai būtu izpratne par to, kā tos raksturo un kā tie savā starpā mijiedarbojas. Tika izpētīta un atlasīta informācija par sociālo mediju nozīmi, īpatnībām un funkcijām, kā arī kāda nozīme ir sociālo mediju vidē auditorijai un par vizuālās komunikācijas iespējām. Veiktā pētījuma teorijas daļas beigās tika analizēti dzimumu stereotipu jautājumi saistībā ar tehnoloģijām, jo tas attiecas un fotogrāfes profesiju. Balstoties uz teorijas atziņām tika veikts pētījums par fotogrāfes profesionālā tēla veidošanu sociālo mediju vidē. Lai to noskaidrotu, tika veiktas dziļās daļēji strukturētās intervijas ar fotogrāfēm, kas ar šo profesiju nodarbojas profesionāli un kas ir viņu pamatdarbs. Intervijas jautājumi tika sadalīti trīs daļās: sociālo mediju lietošanas nolūki; tēla nozīme un tā pielietojuma īpatnības un fotogrāfes attiecības darbā ar tehnoloģijām. Pēc interviju apkopojuma un iegūtajiem datiem, darba autore izvirzīja septiņus kritērijus, pēc kā Latvijas fotogrāfes veido profesionālo tēlu sociālo mediju vidē: • Komunicē ar sociālo mediju lietotājiem; • Sevis pozicionēšana pēc iespējas īstāk un nesamākslotāk; • Atspoguļo savu personisko un profesionālo pusi; • Apzināti veido satura kontentu; • Auditorija kā palīglīdzeklis sevis pilnveidošanā; • Būt saskaņā ar savu profesiju; • Sievišķīguma atspoguļošana.
The bachelor's thesis is on the topic “Creating a professional image of a photographer in a social media environment: an analysis of cases in Latvia”, where the target audience is photographers who are engaged in this profession professionally. The aim of the work is to find out how photographers create a professional image in a social media environment in order to increase the effectiveness of professional development. In order to find out the answer to the research question, the meaning of image is obtained and discussed in the work, describing dramatic approaches and techniques from the point of view of sociologist Erving Goffman, as well as a more detailed description of image, self-image and professional image. and how they interact with each other. Information about the meaning, features and functions of social media, as well as the importance of the social media environment for the audience and visual communication opportunities was researched and selected. At the end of the theoretical part of the study, the issues of gender stereotypes related to technology were analyzed, as it also applies to the profession of a photographer. Based on the findings of the theory, a study was conducted on the formation of a photographer's professional image in a social media environment. To find out, in-depth semi-structured interviews were conducted with photographers who practice the profession, which is their main job. The interview was divided into three parts: the purposes of using social media; the meaning of the image and the peculiarities of its application and the photographer's relationship with technology. According to the summary of interviews and the obtained data, the author of the paper set seven criteria according to which Latvian photographers form their professional image in the social media environment: • Communicates with social media users; • Self-positioning more and less artificially; • Reflects your personal and professional side; • Deliberately creates a content; • Audience as an aid to self-improvement; • Be in line with your profession; • Reflection of femininity.
Description: Fotogrāfija
Photography
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.