Title: Jauna eksperimentāla, “lēni lasāma” medija formāta izstrāde
Other Titles: Creation of a format of a new, experimental “slow media” magazine
Authors: Agita Lūse
Reičela Adele Bišere
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: Kultūras žurnālistika;žurnāli;lēnā žurnālistikā;alternatīvā žurnālistika;patēriņa kultūra;grāmatžurnāli;ilgtspējīgs dzīvesstils;zaļais mārketings;mūžizglītība;Culture journalism;magazines;slow journalism;alternative journalism;consumerism;bookazines;self sustainability;green marketing;life long learning
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Darbs sastāv no teorētiskās un radošās koncepcijas daļas, un tā tēma ir “Jauna eksperimentāla, “lēni lasāma” medija formāta izstrāde”. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatītas gan šī brīža tendences un kultūras žurnālistikas attīstība, gan literatūra saistībā ar žurnālu izveidi un publicēšanu. Darbā ir izveidotas atsevišķas nodaļas, kas apskata žurnāla kā medija iezīmes, kā arī atsevišķa daļa alternatīvajai žurnālistikai. Strādājot pie eksperimentālās un alternatīvās žurnālistikas definīcijas, tiek atrasti vairāki sadursmes punkti un apstiprinājums, ka atrast konkrētu definīciju ir praktiski neiespējami, jo tas ir ļoti interpretatīvs sektors. Tiek uzsvērta šāda medija mākslinieciskā daba, kur prakse un lēmumi balstās galvenā redaktora kā kuratora lēmumos, kas virza radošās komandas darbības virzienu, kā mērķi neuzstādot komerciālo peļņu, jo ir skaidrs, ka šāds izdevums netiek veidots lielai mērķauditorijai. Tiek apskatīta patēriņa sabiedrības ietekme uz žurnālistiku, uzsverot, ka mūsdienu steidzīgajā dzīvesveidā netiek atvēlēts laiks apdomīgam un padziļinātam mediju patēriņam. Skaidrojot nesteidzīga un kvalitatīva patēriņa priekšrocības, tiek apskatīts slow living koncepts no dažādiem ikdienas paradumu aspektiem. Teorētiskajā daļā tiek apskatītā arī mediju lietojuma un apmierinājuma teorija, kas veido vienu no stūrakmeņiem, strādājot pie radošās koncepcijas daļas un izprotot, kādā virzienā konkrētais medijs tikts attīstīts. Darba radošā daļa, kas ir jauna drukāta medija formāts, tiek veidots kā manifests “ātrajiem medijiem”, radot jaunu, eksperimentālu, alternatīvu platformu, kuras standarti balstās kvalitātē, ilgtspējīgā domāšanā un sociālā atbildībā. Žurnāla moto ir “ceļojums piepildījumā”, kas atspoguļosies tā saturā, un katra satura sadaļa tiek detalizēti parakstīta radošās koncepcijas daļā, savukārt žurnāla nosaukums “Avantūrists” liecina par to, ka tas ir veltīts auditorijas daļai, kura ir gatava uz dažādiem atklājumiem, jaunām idejām un aizraujošiem dzīves stāstiem. Žurnāla mērķis ir iedvesmot un izglītot, ar savu saturu sniedzot kāda veida piepildījumu. Liela uzmanība tiek pievērsta arī vizuālajam noformējumam, jo ar katru žurnāla numuru mērķis ir sniegt lasītājam vizuālo baudījumu. Žurnāla izstrāde balstīsies lēmumos, kas ir maksimāli videi draudzīgi, attīstot gan green media konceptu, kas apskatīts teorētiskajā daļā, gan netieši izglītojot sabiedrību un mudinot uz ilgtspējīgu dzīves veidu.
Thesis consist of the theoretical part and creative conception, and it’s title is “Creation of a format of a new, experimental “slow media” magazine”. The theoretical part of the thesis deals with both- current trends and cultural journalism developments as well as literature regarding the creation and publication of printed magazines. In this paper there are separate sections viewing magazine characteristics as a media form, as well as separate section for alternative journalism. Working on the definition of experimental and alternative journalism finds several points of collision and confirmation that finding a specific definition is almost impossible because it is a very interpretative sector. The artistic nature of such a media is highlighted, where practices and decisions are based on the decisions of the editor-in-chief as the curator, which moves the direction of the creative team, as a goal of not setting up commercial profits, as it is clear that such a media is not being created for large audiences. The impact of the consumer society on journalism is being examined, stressing that the current lifestyle does not allow time for prudent and in-depth media consumption. Explaining the benefits of unhurried and high-quality consumption looks at the concept of slow living from different aspects of everyday habits. The theoretical part also deals with the theory of media usage and satisfaction, which forms one of the cornerstones, working on a part of the creative concept and understanding the direction in which the media in question is developed. The creative part of the work, which is a new print media format, is designed as a manifesto for “fast media”, creating a new, experimental, alternative platform based on quality, sustainable thinking and social responsibility. The magazine's motto is a “journey in fulfillment” that will be reflected in its content, and each section of the content is signed in detail in part of the creative concept, while the magazine's name “Avantourist” (“Avantūrists”) shows that it is dedicated to the part of an audience prepared for a variety of discoveries, new ideas and exciting life stories. The magazine aims to inspire and educate by providing fulfillment with its content. Visual design is also highly focused, since each magazine number aims to provide the reader with visual enjoyment. The development of the journal will be based on decisions that are most environmentally friendly, developing both the concept of green media, which is addressed in the theoretical part and indirectly educating society and encouraging sustainable forms of life.
Description: Žurnālistika
Journalism
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.