Title: Ilgtspējīgs modes zīmols kā patērētāju uzvedību ietekmējošs faktors Latvijā
Other Titles: Sustainable Fashion Brand as Consumer Behaviour Influencing Factor in Latvia
Authors: Kristīne Blumfelde-Rutka
Anete Baltā
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Patērētāju uzvedība;ilgtspējīgs zīmols;ilgtspējīgs patēriņš;consumer behaviour;sustainable brand;sustainable consumption
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “Ilgtspējīgs modes zīmols kā patērētāju uzvedību ietekmējošs faktors Latvijā” mērķis ir noskaidrot patērētāju uzvedību ietekmējošos aspektus, izvēloties ilgtspējīgu modes zīmolu, un izstrādāt priekšlikumus Latvijas modes zīmoliem ar perspektīvu uz ilgtspēju. Apģērbu ražošana radījusi vislielāko ūdens piesārņojumu pasaulē. Prognozes liecina, ka pēc 10 gadiem, apģērbu patēriņš būs pieaudzis par 63%, tādēļ ir būtiski modes zīmoliem Latvijā, veicināt ilgtspēju un komunicēt ar patērētājiem par ilgtspējas nozīmi apģērba patēriņā. Darbā tika izmantotas sekojošas pētījumu metodes: monogrāfiskā pētījumu metode, lai izklāstītu patērētāju uzvedības un ilgtspējīga zīmola būtību, gadījuma analīze tiks izmantota, lai izpētītu modes zīmola Zīle darbības principus, Latvijas patērētāju mijiedarbības novērtējumam ar ilgtspējīgiem modes zīmoliem, tiks izmantota kvantitatīvā pētījumu metode aptauja, un, pielietojot kvalitatīvā pētījuma metodi ekspertu intervijas, tiks novērtēta modes zīmolu ilgtspējas perspektīvas Latvijā. Visā darbā tiks izmantota grafiskā metode, dažādu procesu atspoguļošanai tabulās un attēlos. Pētījuma rezultāti liecina, ka modes zīmols Zīle ir viens no piemēriem, kā definēt vērtības, lai kļūtu par ilgtspējīgu modes zīmolu. Latvijas patērētāju uzvedības analīze, ilgtspējīga modes zīmola patēriņa kontekstā parāda, ka iedzīvotāji nav pietiekami informēti un izglītoti par to, kas raksturo ilgtspējīgu modes zīmolu, taču ir trīs svarīgi aspekti, kuri ietekmē patērētāju lēmumu: dabīgu izejmateriālu izmantošana ražošanas procesā, otrreizējā materiālu pārstrāde un komunikācijas veidošana, savukārt galvenie faktori, kuri ietekmē patērētāju uzvedību, izvēloties ilgtspējīgu modes zīmolu, ir mārketinga komunikācija un apģērba cena. Pēc pētījuma veikšanas izriet vairāki priekšlikumi ilgtspējas veicināšanai, modes zīmoliem Latvijā, no kuriem galvenie ir: 1. Latvijas Republikas Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas vides aizsardzības departamentam, sadarbībā ar Pasaules Dabas Fondu un Latvijas modes zīmolu uzņēmējiem, īstenot izglītojošas un informējošas ilgtspējīga mārketinga kampaņas, par ilgtspējīga patēriņa nozīmi, kā arī par ieguvumiem, kas vērsti uz vidi, sabiedrību un ekonomiku, izvēloties ilgtspējīgu apģērbu. 2. Komunikācijā ar patērētājiem, izmantot viedokļu līderus jeb Influenceru mārketingu. Tas nodrošina ātru un konkrētu informācijas nodošanu mērķauditorijai, kā arī plašu atpazīstamību, neieguldot lielus līdzekļus, kā tas būtu gadījumā, ja tiek izmantoti tādi komunikācijas kanāli kā: televīzija, prese, radio un citi. Darbs ietver: 63 lappuses pamatteksta, 14 attēlus, 5 tabulas, 44 informācijas avotu un 6 pielikumus
The goal of the Bachelor’s thesis “Sustainable fashion brand as consumer behaviour influencing factor in Latvia” is to find out factors that influence consumer behaviour when choosing a sustainable fashion brand, and to develop proposals for Latvian fashion brands with a perspective on sustainability. Clothing production has caused the most water pollution in the world. Forecasts show that in 10 years, clothing consumption will have increased by 63%, so it is important for fashion brands in Latvia to promote sustainability and communicate to consumers the importance of sustainability in clothing consumption. Following research methods were used in this thesis: a monographic research method to outline the nature of consumer behaviour and sustainable branding, a case study to study the principles of operation of the fashion brand Zīle, to assess the interaction of Latvian consumers with sustainable fashion brands, the quantitative research method survey, and qualitative research method of expert interviews, to assess the sustainability perspectives of fashion brands in Latvia. Throughout the work, a graphical method will be used to represent various processes in tables and figures. The results of the study show that fashion brand Zīle is one example of how to define values to become a sustainable fashion brand. The analysis of Latvian consumer behaviour in the context of sustainable fashion brand consumption shows that population is not sufficiently informed and educated about what characterizes a sustainable fashion brand, but there are three important aspects that influence consumer decision: use of natural raw materials in production, recycling and communication, but main factors influencing consumer behaviour, when choosing a sustainable fashion brand, are marketing communications and price of clothing. After the research, several proposals for the promotion of sustainability for fashion brands in Latvia follow, the main ones being: 1. Ministry of Environment Protection and Regional Development Environmental Protection Department of Latvia, partnering with World Wide Fund for Nature and Latvian fashion brand entrepreneurs, need to implement educational and informative sustainable marketing campaigns on the importance of sustainable consumption, as well as on the benefits aimed at the environment, society and economy by choosing sustainable clothing. 2. In communication with consumers, use opinion leaders or Influencer marketing. This ensures that information is passed on quickly and specifically to the target audience, as well as wide visibility, without investing much money, as would be the case when using communication channels such as: television, press, radio and others. The Bachelor’s thesis consists of: 63 pages, 14 pictures, 5 tables, 44 information sources and 6 annexes.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.