Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorValentīna Beļavska-
dc.contributor.authorLelde Briška-
dc.contributor.otherVeselības un sporta zinātņu fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Health and Sports Sciencesen-UK
dc.date.accessioned2024-07-15T21:27:02Z-
dc.date.available2024-07-15T21:27:02Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/16396-
dc.descriptionVecmātelv-LV
dc.descriptionMidwiferyen-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractIevads. Vecmāšu studiju programmu studentiem stress ir aktuāla problēma daudzviet pasaulē. Topošie speciālisti nepārtraukti studijās saskarās ar iepriekš nebijušiem izaicinājumiem un grūtībām, kas var radīt papildus stresu un pārdzīvojumus. Paaugstināti stresa rādītāji var būtiski pazemināt studējošo emocionālo labklājību un veselību. Darba mērķis ir novērtēt stresu un to ietekmējošos faktorus studiju programmas “Vecmāte” studējošiem. Stresoru noteikšana sniedz gan labumu studentiem, gan vecmāšu profesijai. Tas ļauj izglītības iestādēm sniegt mērķtiecīgu atbalstu, uzlabot studentu labklājību un akadēmisko sniegumu, kas savukārt nākotnē atspoguļojas kvalitatīvākā pacientu aprūpē. Materiāli un metodes. Bakalaura darba pētījumā tika izmantoti 2 datu iegūšanas instrumenti – darba autores veidota aptaujas anketa par sociāldemogrāfiskajiem datiem un stresu ietekmējošajiem faktoriem, un jau esošs instruments - “Uztvertā Stresa Skala” (Perceived Stress Scale). Kopumā bakalaura darbā analizēti dati par 72 studējošiem. Statistiskajā datu apstrādē izmantotas aprakstošās statistikas metodes, Manna – Vinteja U tests un Spīrmana korelācijas koeficients. Rezultāti. Uztvertās Stresa Skalas vidējais iegūto punktu skaits ir 22,67 (SD=7,18), kas atbilst mērena stresa kategorijai. Ausgtus stresa rādītājus uzrādīja 34,7% studējošo, mērenus 55,6%, bet zemus 9,7% studējošo. Tika uzrādītas statistiski nozīmīgas sakarības paaugstinātiem stresa rādītājiem ar studējošo nodarbinātību algotā darbā, nepietiekamu emocionālo atbalstu, finansiālajām grūtībām, sliktiem ēšanas un miega paradumiem. Secinājumi. Paaugstinātus stresa rādītājus uzrāda ievērojams īpatsvars studiju programmas “Vecmāte” studējošie. Pastāv nozīmīgas stresa rādītāju atšķirības to studējošo vidū, kuri paralēli studijām strādā, izjūt finansiālas grūtības, saņem nepietiekamu emocionālo atbalstu, savu uzturu vērtē kā nesabalansētu un miegā pavada mazāk stundas. Bakalaura darba apjoms. 37 lpp., 5 tabulas, 4 attēli un 4 pielikumi.lv-LV
dc.description.abstractTitle. Stress and its influencing factors among midwifery students Introduction. Stress is a pressing problem for midwifery students in many parts of the world. Future specialists are constantly faced with unprecedented challenges and difficulties during their studies, which can cause additional stress and experiences. Elevated levels of stress can significantly lower students' emotional well-being and health. The aim of the work is to assess stress and the factors affecting it for the students of the midwifery study program. Identifying stressors benefits both students and the midwifery profession. This allows educational institutions to provide targeted support, improve student well-being and academic performance, which in turn translates into better patient care in the future. Materials and methods. In the study 2 data acquisition tools were used - a questionnaire created by the author about socio-demographic data and factors affecting stress, and an existing tool - "Perceived Stress Scale". In total, data on 72 students were analyzed in the bachelor thesis. Descriptive statistics methods, Mann-Whitney U test and Spearman's correlation coefficient were used in statistical data processing. Results. The average score of the Perceived Stress Scale was 22.67 (SD=7.18), which corresponds to the category of moderate stress. High stress indicators were shown by 34.7% of students, moderate by 55.6%, and low by 9.7% of students. Statistically significant associations were shown for increased stress indicators with student employment, insufficient emotional support, financial difficulties, poor eating and sleeping habits. Conclusions. A significant proportion of midwifery students show increased stress indicators. There are significant differences in stress indicators among students who work alongside their studies, experience financial difficulties, receive insufficient emotional support, rate their diet as unbalanced and spend fewer hours sleeping. The scope of the bachelor thesis. 37 pages, 5 tables, 4 figures and 4 appendices.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectStresslv-LV
dc.subjectstudentslv-LV
dc.subjectstress studentiemlv-LV
dc.subjectvecmātelv-LV
dc.subjectizglītībalv-LV
dc.subjectStressen-UK
dc.subjectstudenten-UK
dc.subjectstudent stressen-UK
dc.subjectmidwifeen-UK
dc.subjecteducationen-UK
dc.titleStress un to ietekmējošie faktori studiju programmas “Vecmāte” studējošiemlv-LV
dc.title.alternativeStress and its influencing factors among midwifery studentsen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.