Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorIeva Jēkabsone-
dc.contributor.authorSolvita Jakovļeva-
dc.contributor.otherVeselības un sporta zinātņu fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Health and Sports Sciencesen-UK
dc.date.accessioned2024-07-15T21:26:57Z-
dc.date.available2024-07-15T21:26:57Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/16391-
dc.descriptionErgoterapijalv-LV
dc.descriptionOccupational Therapyen-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractNosaukums: Ergoterapijas studentu pašvērtējums par profesionālās identitātes veidošanos un to ietekmējošiem faktoriem. Aktualitāte: Par studentu profesionālās identitātes veidošanās sākumu tiek uzskatīts brīdis, kad students izvēlas profesiju, ko vēlas studēt, jo tajā brīdi studentam ir izteikta pārliecība par savām spējām kļūt par speciālistu šajā profesijā. Neskatoties uz to, ka daudzas ergoterapijas studiju programmas, kas tiek īstenotas pasaulē atbilst Pasaules Ergoterapeitu federācijas prasībām, katras programmas struktūra, saturs un īstenošana atšķiras. Nav pieejama informācija par ergoterapijas studentu profesionālo identitāti Latvijā, tādēļ to ir aktuāli izpētīt un izprast. Pētījuma mērķis: noskaidrot ergoterapijas studentu profesionālās identitātes pašvērtējumu, identificēt noteicošos komponentus veiksmīgai identitātes izveidošanai, noteikt un salīdzināt dažādu studiju gadu studentu profesionālo identitāti. Metodes: Kvalitatīvs fenomenoloģisks pētījums, kura ietvaros tiek rīkotas četras fokusgrupu diskusijas. Dalībnieki: Pētījumā piedalījās 18 ergoterapijas studenti, no kuriem seši bija 4. kursa studenti. Savukārt no pirmā līdz trešajam kursam katrā fokusgrupā piedalījās četri dalībnieki Datu analīze: Fokusgrupu audio ierakstiem tika izveidots rakstisks transkripts. Tas tika veikts, izmantojot programmu Transkriptor. Iegūstot failu no programmas, tika veikta teksta stilistikas un gramatikas koriģēšana, lasot tekstu un paralēli atskaņojot diskusijas audio ierakstu. Rezultāti: Pētījuma dalībnieku viedoklis par profesionālo identitāti ietekmējošiem faktoriem un tās novērtējumu tika sadalīts 10 kategorijās. Rezultāti tika analizēti, balstoties uz šīm kategorijām un dalībnieku viedokli par to. Secinājumi: Studentu profesionālā identitāte lielākoties balstās uz iegūtajām teorētiskajām un praktiskajām zināšanām. Kā vienīgais profesionālo identitāti neietekmējošais faktors tika atzīts – dzimumu stereotips. Salīdzinot dažādu studiju gadu profesionālo identitāti, atklājas tas, ka katrā studiju gadā ir dažāds zināšanu un pieredzes līmenis, kā arī izpratnes līmenis par to, kas ir ergoterapija un kāda ir ergoterapeita darba struktūra.lv-LV
dc.description.abstractTitle: Self-evaluation of occupational therapy students on the formation of professional identity and factors affecting it. Background: The beginning of the development of a student's professional identity is considered to be the moment when the student chooses the profession he or she wants to study, because at that moment the student has a strong belief in his or her ability to become a professional in that profession. Although many occupational therapy study programmes around the world meet the requirements of the World Federation of Occupational Therapists, the structure, content and delivery of each programme varies. There is no information available on the professional identity of occupational therapy students in Latvia, so it is important to research and understand this. Aim of the research: to clarify occupational therapy students' self-assessment of their professional identity, to identify the components of successful identity development, to identify and compare the professional identity of students from different years of study. Methods: A qualitative phenomenological study involving four focus group discussions. Respondents: 18 occupational therapy students participated in the study, six of whom were 4th year students. From the first to the third year, four participants took part in each focus group. Data analysis: A written transcript was produced for the audio recordings of the focus groups. This was done using the Transkriptor software. The file was extracted from the software and corrected for style and grammar by reading the text and playing the audio recording of the discussion in parallel. Results: The participants' views on the factors influencing professional identity and their assessment of it were divided into 10 categories. The results were analysed on the basis of these categories and the participants' views on them. Conclusions: Students' professional identity is largely based on the theoretical and practical knowledge they have acquired. Gender stereotype was identified as the only factor that does not influence professional identity. Comparing the professional identity of different years of study reveals that each year of study has a different level of knowledge and experience, as well as a different level of understanding of what occupational therapy is and what it does.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectAtslēgas vārdi: ergoterapijalv-LV
dc.subjectergoterapijas studentilv-LV
dc.subjectprofesionālā identitātelv-LV
dc.subjectKey words: occupational therapyen-UK
dc.subjectoccupational therapy studentsen-UK
dc.subjectprofessional identityen-UK
dc.titleErgoterapijas studentu pašvērtējums par profesionālās identitātes veidošanos un to ietekmējošiem faktoriemlv-LV
dc.title.alternativeSelf-evaluation of occupational therapy students on the formation of professional identity and factors affecting iten-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.