Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMāra Kampara-
dc.contributor.authorSāra Hanna Caune-
dc.contributor.otherVeselības un sporta zinātņu fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Health and Sports Sciencesen-UK
dc.date.accessioned2024-07-15T21:26:46Z-
dc.date.available2024-07-15T21:26:46Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/16379-
dc.descriptionUzturslv-LV
dc.descriptionNutritionen-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractANOTĀCIJA Bakalaura darba nosaukums: “Studentu zināšanas par uzturu un izpratne par informāciju produktu marķējumā un tās pielietošana”. Aktualitāte: Pieaugošā sabiedrības interese par veselīgu dzīvesveidu un informētu pārtikas izvēli rada nepieciešamību izvērtēt, cik efektīvi jaunieši spēj interpretēt un izmantot uzturvērtības informāciju, kas sniegta uz produktu iepakojumiem. Tā kā studenti veido būtisku patērētāju segmentu, ir svarīgi saprast, kādas zināšanas viņiem jau ir un kādas prasmes vēl nepieciešams attīstīt, lai veicinātu veselīgāku un apzinātāku pārtikas izvēli. Darba mērķis: Izpētīt studentu izpratni un zināšanas par uzturu un pārtikas produktu marķējumā norādīto informāciju un tās lietošanu. Metodes: Kvantitatīvs aprakstošs pētījums. Pētījuma dalībnieki ir pašreizējie RSU studenti, kuri studē no pirmā līdz sestajam studiju gadam no Medicīnas, Zobārstniecības, Farmācijas, Veselības un sporta zinātņu fakultātēm. Pētījuma dalībnieku skaits 116 respondenti vecumā no 18 līdz 40 gadiem. Pētījumā piedalās brīvprātīgi. Pētījumā izmanto strukturētu aptaujas anketu, kas sastāv no šādām daļām: demogrāfiskiem datiem, izpratni par uzturvielām un rekomendācijām, pārtikas marķējumu, uztura un ēšanas paradumiem. No anketas datiem persona nav identificējama un dati izmantoti apkopotā veidā. Datu analīzei izmantota aprakstošā un secinošā statistika – excel, SPSS programmatūra. Rezultāti: Studentiem ir nepilnīgas zināšanas par uzturu un marķējuma interpretāciju, kas ietekmē produktu iegādes izvēles. Pārtikas kvalitāte nav noteicošais faktors produktu izvēlē. Secinājumi: Studentu zināšanas par uzturu joprojām ir daļēji nepilnīgas, lai gan liela daļa studentu demonstrēja vispārēju izpratni par uztura pamatprincipiem. Studentu izpratne par pārtikas produktu marķējumu vēl ir pilnveidojama, neraugoties uz studentu spēju identificēt galvenos marķējuma aspektus. Pārtikas produktu marķējuma ietekmi uz patērētāju lēmumu izvēlēties produktus varētu raksturot kā mērenu, jo biežāk to nosaka citi faktori – produkta pieejamība, cena, garšas īpašības. Atslēgas vārdi: uzturs, marķējums, etiķete, studenti, zināšanas.lv-LV
dc.description.abstractThe title of the bachelor’s thesis: “Students’ knowledge of nutrition and understanding of information on product labels and their application”. Relevance of the study: The public’s interest in healthy lifestyle and informed food is growing, choosing to evaluate how effectively young people are able to interpret and use nutritional information provided on product packages. Since students constitute a significant segment of consumers, it is important to understand what knowledge they already have and what shills they still need to develop in order to promote healthier and more informed food choices. The aim of the study: To investigate students’ understanding and knowledge of nutrition and information on food labels and its use. Resources and methods: A quantitative descriptive study. The research participants are current RSU students who are studying from the first to the sixth year of study from the faculties of Medicine, Dentistry, Pharmacy, Health and Sports Sciences. The number of research participants is 116 respondents aged 18 to 40 years. Participation in the study is voluntary. The research uses a structured survey questionnaire, which consists of the following parts: demographic data, understanding of nutrients and recommendations, food labeling, nutrition and eating habits. The person cannot be indentified from the questionnaire data and the data is used in aggregated form. Descriptive and inferential statistics were used for data analysis – excel, SPSS software. Results: Students have incomplete knowledge about nutrition and label interpretation, which affects product purchase choices. Food quality is not the determining factor in product selection. Conclusions: The students’ knowledge of nutrition is still partially incomplete, although a large number of students demonstrated a general understanding of the basic principles of nutrition. Students’ understanding on food labeling still needs to be improved, despite students’ ability to indetify the main aspects of labeling. The impact of food product labeling on consumers’ decision to choose products could be characterized as moderate, as it more often deterimned by other factors: product availability, price, taste. Keywords: nutrition, labeling, etiquette, students, knowledge.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectuzturslv-LV
dc.subjectmarķējumslv-LV
dc.subjectetiķetelv-LV
dc.subjectstudentilv-LV
dc.subjectzināšanas.lv-LV
dc.subjectnutritionen-UK
dc.subjectlabelingen-UK
dc.subjectetiquetteen-UK
dc.subjectstudentsen-UK
dc.subjectknowledge.en-UK
dc.titleStudentu zināšanas par uzturu un izpratne par informāciju produktu marķējumā un tās pielietošanalv-LV
dc.title.alternativeStudents' knowledge of nutrition and understanding of information on product labels and their applicationen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.