Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorElza Sebre-
dc.contributor.authorMarta Ķirse-
dc.contributor.otherVeselības un sporta zinātņu fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Health and Sports Sciencesen-UK
dc.date.accessioned2024-07-15T21:26:31Z-
dc.date.available2024-07-15T21:26:31Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/16361-
dc.descriptionErgoterapijalv-LV
dc.descriptionOccupational Therapyen-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractPētījuma nosaukums: Skolēnu vecāku zināšanas par ergonomikas pamatprincipiem skolas vidē. Aktualitāte: Pasaulē vecāku zināšanas par to, kādas sekas rada smagas skolas somas un kāda ir somu pareiza lietošana joprojām nav pietiekošas. Trūkst zināšanu arī par muskuloskeletālās sistēmas deformācijām un ergonomiskām pozām aktivitāšu veikšanas laikā. Latvijā nav veikti pētījumi, kuros tiktu noskaidrotas skolas vecuma bērnu vecāku zināšanas par ergonomikas pamatprincipiem skolas vidē. Pētījuma mērķis: noskaidrot skolēnu vecāku zināšanas par ergonomikas pamatprincipiem skolas vidē Latvijā. Pētījuma dizains: Kvantitatīvs, neeksperimentāls pētījums. Pētījuma dalībnieki: Personas ar vienu vai vairākiem bērniem, kuri mācās kādā no vispārējas izglītības iestādēm (1. – 12. klase) Latvijā; Pētījuma metodes: dalībnieku zināšanu noskaidrošana, izmantojot aptaujas – “Vecāku zināšanu novērtējums par ķermeņa pozas traucējumiem” un “Vecāku priekšstatu, zināšanu un attieksmes novērtējums par bērnu skolas somām un ar tām saistīto muskuloskeletālo veselību”. Pētījuma rezultāti: Pētījumā piedalījās 144 dalībnieki. Kopumā vecāku zināšanu līmenis sasniedza 75,45%. Visaugstākās zināšanas (vidēji – 86,25%) skolēnu vecāki uzrādīja par ergonomiskām pozām aktivitāšu veikšanas laikā, 73,85% par skolas somām un to nēsāšanas paradumiem, 66,25% par muskuloskeletālās sistēmas deformācijām. Secinājumi: Vecākiem Latvijā ir apmierinošs līdz augsts zināšanu līmenis par muskuloskeletālās sistēmas deformācijām un ergonomiskām pozām aktivitāšu veikšanas laikā, kā arī labas zināšanas par skolas somām un pareiziem tās lietošanas principiem. Vecāku zināšanas tiek saistītas ar izglītības līmeni. Pastāv saistība starp to, cik bieži vecāki mudina savus bērnus būt fiziski aktīviem un bērniem diagnosticētu nepareizu stāju, kā arī, jo biežāk vecāki kontrolē paši savu pozu, veicot ikdienas aktivitātes, jo biežāk tiek pievērsta uzmanība bērnu pozām aktivitāšu laikā.lv-LV
dc.description.abstractTitle of the study: School-aged children parents knowledge about the principles of ergonomics in school environment. Background: Worldwide, parents' knowledge about the consequences of heavy school bags and the correct use of bags is still insufficient. There is also a lack of knowledge about musculoskeletal deformities and ergonomic postures during activities. No studies have been carried out in Latvia to determine the knowledge of parents of school-age children about principles of ergonomics in the school environment. The aim of the study: To investigate the knowledge of parents of school-age children about the principles of ergonomics in the school environment in Latvia. Study design: Quantitative, non-experimental study. Research participants: Persons with one or more children attending a general education institution (grades 1-12) in Latvia. Research methods: Participant knowledge elicitation through questionnaires – “Parents Body Posture Literacy Questionnaire (PBPLQ)” and “Assessment of perceptions, knowledge, and attitudes of parents regarding children’s schoolbags and related musculoskeletal health”. Results of the study: 144 participants took part in the study. Overall, the parents' knowledge level was 75,45%. Parents showed the highest knowledge (86.25% on average) about ergonomic postures during activities, 73,85% about school bags and their carrying practices, 66,25% about musculoskeletal deformities. Conclusions: Parents in Latvia have a rather satisfactory to high level of knowledge about musculoskeletal deformities and ergonomic postures during activity, as well as good knowledge about school bags and the correct principles for using them. Parental knowledge is related to educational level. There is a correlation between the frequency with which parents encourage their children to be physically active and the frequency with which children are diagnosed with poor posture, and the more parents control their own posture during daily activities, the more attention is paid to children's postures during activities.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectergoterapijalv-LV
dc.subjectskolēnilv-LV
dc.subjectergonomikalv-LV
dc.subjectvecāku zināšanaslv-LV
dc.subjectmuskuloskeletālās sistēmas traucējumilv-LV
dc.subjectoccupational therapyen-UK
dc.subjectstudentsen-UK
dc.subjectergonomicsen-UK
dc.subjectparental knowledgeen-UK
dc.subjectmusculoskeletal disordersen-UK
dc.titleSkolēnu vecāku zināšanas par ergonomikas pamatprincipiem skolas vidēlv-LV
dc.title.alternativeSchool-aged children parents knowledge about the principles of ergonomics in school environmenten-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.