Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorIlze Klatenberga-
dc.contributor.authorKsenija Kaļinkina-
dc.contributor.otherVeselības un sporta zinātņu fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Health and Sports Sciencesen-UK
dc.date.accessioned2024-07-15T21:25:58Z-
dc.date.available2024-07-15T21:25:58Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/16320-
dc.descriptionAudiologopēdijalv-LV
dc.descriptionAudiologopaedicsen-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractDarba nosaukums: Sistemātisks literatūras pārskats: Mūzikas terapijas efektivitāte komunikācijas prasmju uzlabošanā bērniem ar autiskā spektra traucējumiem. Darba mērķis: Sistemātiski analizēt un apkopot pieejamo zinātnisko literatūru par mūzikas terapijas izmantošanas efektivitāti bērniem ar autiskā spektra traucējumiem komunikācijas prasmju uzlabošanai. Pētījuma metodes: Zinātnisko rakstu atlasei tika izmantotas PRISMA flow vadlīnijas. Raksti tika ņemti no sešām RSU brīvi pieejamām e-datubāzēm: PubMed, ScienceDirect, CochraneLibrary, ProQuest, WileyOnlain Library, SageJournals. Pētījumā tika iekļauti raksti, kas atbilst iekļaušanas kritērijiem un nav vecāki par 10 gadiem. Pētījumu novērtēšanai tika izmantota PEDro skala. Rezultāti: Pētījuma ietvaros tika analizēti četri pētījumi, kuros tika pētīta mūzikas terapijas efektivitāte bērniem ar autiskā spektra traucējumiem izraisīto simptomu mazināšanai, tai skaitā komunikācijas prasmju uzlabošanai. Pētījumos iegūtie rezultāti tika salīdzināti ar citām alternatīvām pieejām, katrā pētījumā tā bija atšķirīga, pirmajā - sociālo prasmju attīstīšanas grupa, otrajā - mūzikas klausīšanās, trešajā – spēle, ceturtajā – agrīnās intervences programma. Viens pētījums apstiprina mūzikas terapijas pozitīvo ietekmi uz komunikācijas prasmēm bērniem ar AST, bet trīs pētījumi nesniedz viennozīmīgu atbildi par to efektivitāti komunikācijas prasmju uzlabošanai. Secinājumi: Analizēto pētījumu rezultātu novērtēšanai, tika izmantoti dažādi valodas un komunikācijas novērtēšanas instrumenti, tāpēc iegūtie rezultāti nesniedz viennozīmīgu atbildi par mūzikas terapijas efektivitāti komunikācijas spēju uzlabošanai bērniem ar autiskā spektra traucējumiem. Vienā no četriem šajā darbā analizētiem pētījumiem mūzikas terapija tika atzīta par efektīvu sociālās komunikācijas prasmju attīstīšanai, pārējos tika atzīmēts tās terapeitiskais efekts citos parametros. Būtu nepieciešams turpināt pētīt mūzikas terapijas efektivitāti bērniem ar autiskā spektrā traucējumiem komunikācijas prasmju uzlabošanā.lv-LV
dc.description.abstractTitle of the thesis: Systematic literature review: Effectiveness of music therapy in improving communication skills in children with autism spectrum disorders. Target of the thesis: Systematically analyze and summarize the available scientific literature on the effectiveness of using music therapy for children with autism spectrum disorders to improve communication skills. Research methodology: PRISMA flow guidelines were used to select scientific articles. Articles were taken from six RSU freely available e-databases: PubMed, ScienceDirect, CochraneLibrary, ProQuest, WileyOnlain Library, SageJournals. Articles which meet the inclusion criteria and not older than 10 years were included in the study. The PEDro scale was used to evaluate the studies. Results: Within the framework of the study, four studies were analyzed, which investigated the effectiveness of music therapy in reducing symptoms caused by autistic spectrum disorders, including improving communication skills. The results of the research were compared with other alternative approaches, in each it was different, in the first - a group for developing social skills, in the second - listening to music, in the third - in a game, in the fourth - an early intervention program. One study confirms the positive effect of music therapy on communication skills in children with AST, but three studies do not provide an unequivocal answer about the effectiveness of improving communication skills. Conclusions: To evaluate the results of the analyzed studies, various language and communication assessment tools were used, so the obtained results do not provide an unequivocal answer about the effectiveness of music therapy in improving the communication skills of children with autistic spectrum disorders. In one of the four studies analyzed in this work, music therapy was recognized as a means of developing social communication skills, while in the others, the therapeutic effect was indicated in other parameters. It would be necessary to further study the effectiveness of music therapy in improving communication skills in children with autistic spectrum disorders.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectmūzikas terapijalv-LV
dc.subjectASTlv-LV
dc.subjectautiskā spektra traucējumilv-LV
dc.subjectautismslv-LV
dc.subjectbērni.lv-LV
dc.subjectmusic therapyen-UK
dc.subjectASDen-UK
dc.subjectautism spectrum disordersen-UK
dc.subjectautismen-UK
dc.subjectchildren.en-UK
dc.titleSistemātisks literatūras pārskats: Mūzikas terapijas efektivitāte komunikācijas prasmju uzlabošanā bērniem ar autiskā spektra traucējumiem lv-LV
dc.title.alternativeSystematic review: Effectiveness of music therapy in improving communication skills in children with autism spectrum disorders en-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.