Title: Sistemātisks literatūras pārskats: kohleāro implantu agrīna intervence bērniem ar cerebrālo trieku un V pakāpes abpusējiem sensorineirāliem dzirdes traucējumiem 
Other Titles: Systematic review: early intervention of cochlear implantation in children with cerebral palsy and sensorineural hearing impairment grade V 
Authors: Sandra Kušķe
Samanta Haļuta
Veselības un sporta zinātņu fakultāte
Faculty of Health and Sports Sciences
Keywords: cerebrālā trika;dzirdes trauējumi;kohleārie implanti;bērni;cerebral palsy;hearing loss;cochlear implant;children
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba nosaukums: Sistemātisks literatūras pārskats: kohleāro implantu agrīna intervece bērniem ar cerebrālo trieku un V pakāpes abpusējiem sensorineirāliem dzirdes traucējumiem. Pētījuma mērķis: Sistemātiski apkopot un analizēt pieejamo literatūru par kohleāro implantu agrīnas intervences efektivitāti bērniem ar cerebrālo trieku un V pakāpes abpusējiem sensorineirāliem dzirdes traucējumiem. Pētījuma metodes: Datu iegūšanai tika izmantotas datubāzes: PubMed, ScienceDirect, EBSCOhost, Taylor and Francis Online. Pētījumā tika iekļautas zinātniskās publikācijas, kas nav vecākas par 12 gadiem un atbilst iekļaušanas un izslēgšanas kritērijiem. Sistemātiskajā literatūras pārskatā iekļauto zinātnisko publikāciju kvalitātes novērtēšanai tika izmantota uz pierādījumiem balstīta PEDro novērtēšanas skala, kur katra zinātniskā publikācija ieguva piecus punktus. Pētnieciskais jautājums: Kāda ir kohleāro implantu agrīnas intervences efektivitāte bērniem ar cerebrālo trieku un V pakāpes abpusējiem senosrineirāliem dzirdes traucējumiem? Rezultāti: Sistemātiskajā literatūras apskatā tika analizētas divas zinātniskās publikācijas, kurās tika pētīta kohleāro implantu agrīna intervence bērniem ar cerebrālo trieku un abpusējiem V pakāpes sensorineirāliem dzirdes traucējumiem. Tika izpētīts, ka kohleārā implantācija bērniem ar cerebrālo trieku un abpusējiem V pakāpes sensorineirāliem dzirdes traucējumiem uzlabo jēgpilnas runas veidošanu un saprašanu kā arī ikdienas dzīves prasmes un socializācijas prasmes. Secinājumi: Kohleārie implanti bērniem ar cerebrālo trieku un V pakāpes sensorineirāliem dzirdes traucējumiem dod iespēju iepazīt skaņas pasauli un mijiedarboties ar apkārtējo vidi. Kohleārā implantācija ir nozīmīga bērniem ar cerebrālo trieku un V pakāpes sensorineirāliem dzirdes traucējumiem runas un valodas attīstībā, kā arī sociālo prasmju attīstīšanā. Kohleāro implantu agrīnas intervences prognoze bērniem ar cerebrālo trieku un V pakāpes sensorineirāliem dzirdes traucējumiem ir atkarīga no dažādiem faktoriem, t. sk., intelektuālās funkcijas, motorās funkcijas un apkārtējās vides resursiem. Atslēgas vārdi: cerebrālā trika, dzirdes trauējumi, kohleārie implanti, bērni. Darbs satur: 39 lapas, četras tabulas, 27 izmantotās literatūras avotus un divus pielikumus.
Title of the thesis: Systematic literature review: Early intervention of cochlear implantation in children with cerebral palsy and sensorineural hearing impairment grade V. Target of the thesis: To systematically collect and analyze the available literature on the effectiveness of cochlear implant early intervention in children with cerebral palsy and bilateral sensorineural hearing impairment grade V. Research methods: The following databases were used for data acquisition: PubMed, ScienceDirect, EBSCOhost, Taylor and Francis Online. Scientific publications not older than 12 years and meeting the inclusion and exclusion criteria were included in the study. The evidence-based PEDro rating scale was used to assess the quality of the scientific publications included in the systematic literature review, where each scientific publication received five points. Research question: What is the efficiacy of cochlear implant early intervention in children with cerebral palsy and bilateral sensorineural hearing loss grade V? Results: The systematic literature review analyzed two scientific publications that investigated cochlear implant early intervention in children with cerebral palsy and bilateral sensorineural hearing loss grade V. Cochlear implantation in children with cerebral palsy and bilateral sensorineural hearing loss grade V was studied to improve the production and understanding of meaningful speech as well as daily living skills and socialization skills. Conclusions: Cochlear implants for children with cerebral palsy and sensorineural hearing impairment grade V give the opportunity to get to know the world of sound and interact with the surrounding environment. Cochlear implantation is important for children with cerebral palsy and sensorineural hearing impairment grade V in the development of speech and language, as well as in the development of social skills. The prognosis of early intervention of cochlear implants in children with cerebral palsy and sensorineural hearing impairment grade V depends on various factors - intellectual functions, motor functions and environmental resources etc. Keywords used: cerebral palsy, hearing loss, cochlear implant, children. Thesis contains: 39 pages, four tables, 27 sources of literature used and two appendixes.
Description: Audiologopēdija
Audiologopaedics
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.