Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorIlze Klatenberga-
dc.contributor.authorDita Anete Višņevska-
dc.contributor.otherVeselības un sporta zinātņu fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Health and Sports Sciencesen-UK
dc.date.accessioned2024-07-15T21:25:21Z-
dc.date.available2024-07-15T21:25:21Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/16280-
dc.descriptionAudiologopēdijalv-LV
dc.descriptionAudiologopaedicsen-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractDarba nosaukums. Sistemātisks literatūras pārskats: attēlu un objektu izmantošanas efektivitāte komunikācijas veicināšanai pirmsskolas vecuma bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Darba mērķis. Sistemātiski apkopot un analizēt pieejamos pētījumus par objektu un attēlu izmantošanu pirmsskolas vecuma bērnu ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem komunikācijas uzlabošanai. Pētījuma metodes. Pētījums tika veikts kā sistemātisks literatūras pārskats. Atlasot pētījumā iekļautos zinātniskos rakstus, vadoties pēc PRISMA (Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analyses) izstrādātajām vadlīnijām, tika veidota pētījumu atlase. Datu meklēšana tika veikta uz pierādījumiem balstītās brīvpieejas datu bāzēs: PubMed, ProQuest, Wiley Online Library. Tika iekļauti pētījumi, kas publicēti pēdējo 15 gadu laikā, kā arī, kas atbilda iekļaušanas kritērijiem un atslēgas vārdiem. Pētījuma rezultāti. Sistemātiskā literatūras pārskata ietvaros tika analizēti 2 pētījumi, kuros tika salīdzināta attēlu un objektu izmantošanas efektivitāte komunikācijas veicināšanai pirmsskolas vecuma bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Pētījuma secinājumi. Pētījumos tika pierādīta abu intervences metožu efektivitāte komunikācijas veicināšanai, uzlabojoties ekspresīvās valodas, kārtu secības ievērošanas, kopīgas uzmanības iniciēšanas, sociālo prasmju un objektu apmaiņas rādītājiem. Tika pierādīts, ka attēlu izmantošana ir efektīvāka bērniem, kas reti iniciē kopīgu uzmanību, taču objektu izmantošana ir efektīvāka bērniem, kas biežāk iniciē kopīgu uzmanību. Atslēgas vārdi. Smagi garīgās attīstības traucējumi, pirmsskolas vecuma bērni, attēli, objekti, alternatīvā un augmentatīvā komunikācija, komunikācijas efektivitāte. Darbs satur 40 lapas, 4 tabulas un 4 pielikumus.lv-LV
dc.description.abstractTitle of thesis. Systematic review: effectiveness of using pictures and objects to promote communication in preschool aged children with severe developmental disabilities. Aim of thesis. Systematically compile and analyse available studies on the use of objects and pictures to improve communication in preschool aged children with severe developmental disabilities. Methods of research. The study was conducted as a systematic literature review. The selection of the included scientific articles was guided by the PRISMA (Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analyses) guidelines. PubMed, ProQuest, Wiley Online Library were searched for evidence-based open-access databases. Studies published in the last 15 years were included, as well as those that met the inclusion criteria and key words. Results of research. The systematic literature review analysed 2 studies comparing the effectiveness of using pictures and objects to promote communication in preschool children with severe developmental disabilities. Conclusions of research. Studies analyzed show the effectiveness of both intervention methods in improving functional communication skills by improving expressive language, turn-taking, joint attention initiation, social skills and object interaction skills. The use of pictures was shown to be more effective for children who rarely initiate joint attention. However, the use of objects was more effective for children who initiate joint attention more frequently. Keywords. Severe developmental disability, preschool aged children, pictures, objects, alternative and augmentative communication, communication effectiveness. Thesis contains 40 pages, four tables and four appendices.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectSmagi garīgās attīstības traucējumilv-LV
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērnilv-LV
dc.subjectattēlilv-LV
dc.subjectobjektilv-LV
dc.subjectalternatīvā un augmentatīvā komunikācijalv-LV
dc.subjectkomunikācijas efektivitāte.lv-LV
dc.subjectSevere developmental disabilityen-UK
dc.subjectpreschool aged childrenen-UK
dc.subjectpicturesen-UK
dc.subjectobjectsen-UK
dc.subjectalternative and augmentative communicationen-UK
dc.subjectcommunication effectiveness.en-UK
dc.titleSistemātisks literatūras pārskats: attēlu un objektu izmantošanas efektivitāte komunikācijas veicināšanai pirmsskolas vecuma bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem lv-LV
dc.title.alternativeSystematic review: effectiveness of using pictures and objects to promote communication in preschool aged children with severe developmental disabilitiesen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.