Title: Zīmola 'Lido' atpazīstamības novērtējums jauniešu vidū
Other Titles: Recognition Evaluation of 'Lido' Brand Among Young Generation
Authors: Henrijs Kaļķis
Linda Rāviča
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: “Lido”;zīmola atpazīstamība;komunikācija;jauniešu auditorija;“Lido”;brand recognition;communication;young generation
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “Zīmola “Lido” atpazīstamības novērtējums jauniešu vidū” mērķis ir, pamatojoties uz teorijas analīzi, izpētīt kādi faktori ietekmē zīmola “Lido” atpazīstamības novērtējumu jauniešu vidū un izstrādāt vadlīnijas zīmola atpazīstamībai lielākā auditorijas daļā. Lielas konkurences apstākļos zīmoliem ir arvien grūtāk iegūt jaunus klientus, kas būs lojāli uz ilgu laiku, tādēļ ir būtiski apzināties, kādi faktori ietekmē zīmola atpazīstamību konkrētā auditorijas daļā. Zīmola “Lido” mārketinga plāni ir paplašināt zīmola auditorijas lielumu, iesaistot tajā arī jauniešus vecumā no 18 līdz 22 gadiem, tādēļ ir svarīgi apzināties konkrētā vecuma auditorijas īpatnības un pieeju tai, lai veiksmīgāk izstrādātu mārketinga aktivitātes. Jauniešu auditorija ir svarīga ne tikai zīmolam “Lido”, bet gan arī jebkuram zīmolam, kas vēlas iegūt ilglaicīgi lojālus klientus. Bakalaura darbā tika izmantota monogrāfiskā metode mārketinga un zīmola jēdziena teorētiskajai izpētei, sekundāro datu analīze uzņēmuma “Lido” darbības datu un citas informācijas par zīmolu analīzei, kā arī grafiskā metode finanšu datu un aptaujā iegūto datu attēlošanai. Darbā empīriskajā daļā tika iekļauta arī kvantitatīvā pētījuma metode – aptauja jauniešu viedokļa iegūšanai un kvalitatīvā pētījuma metode – ekspertu intervijas, lai gūtu ekspertu viedokli par zīmola atpazīstamības paplašināšanas iespējām. Veicot aptauju, kurā piedalījās 176 jaunieši tika secināts, ka galvenie faktori, kas ietekmē zīmola “Lido” atpazīstamības novērtējumu jauniešu vidū vecumā no 18 līdz 22 gadiem ir sociālo tīklu aktivitātes, komunikācija ar jauniešiem, piedāvāto produktu cenu līmenis un dažādība, zīmola restorānu atrašanās vieta, kā arī atlaižu un īpašo piedāvājumu esamība. Bakalaura darba ietvaros tika izvirzīti vairāki priekšlikumu zīmola “Lido” atpazīstamības veicināšanai jauniešu vidū. Viens no tiem ir veidot zīmola komunikāciju sociālajos tīklos jauniešus piesaistošāku, iesaistot tajā aktualitātes, praktiskas darbības un viedokļu līderu saturu. Lai apmierinātu jauniešu vēlmes, nepieciešams paplašināt zīmola “Lido” restorānos pieejamo ēdienkarti, pievienojot tai ēdienus, kurus labprāt izvēlētos jaunieši. Veidojot sadarbību ar uzņēmumu “ISIC.lv” vai universitātēm, izveidot atlaides studentu auditorijai. Bakalaura darbā kopumā ir 52 lapas, 13 attēli, 2 tabulas, 27 informācijas avoti un 13 pielikumi.
The aim of the bachelor’s thesis “Recognition evaluation of “Lido” brand among young generation” is to analyse what factors influence the appreciation of brand “Lido” among young generation and to develop guidelines for brand recognition in a larger part of the audience based on a theory analysis. In high competition, it is increasingly difficult for brands to acquire new customers that will be loyal for a long time, so it is essential to realise what factors affect brand recognition in a particular part of the audience. The marketing plans for the “Lido” brand are to expand the size of the brand audience to young people aged 18-22, so it is important to be aware of the specific characteristics of the audience at that age and approach to it in order to develop marketing activities more successfully. The young audience is important not only for the “Lido” brand, but also for any brand that wants long-term loyal customers. In the bachelor's thesis a monographic method for theoretical exploration of marketing and branding concept, analysis of secondary data for analysis of the company's “Lido” activity data and other brand information, and a graphic method for displaying financial data and data from the survey was used. The empirical part of the work also included a quantitative study method – a survey for the opinion of young people and a qualitative study method – expert interviews to gain expert views on the possibilities of expanding brand recognition. In a survey of 176 young people, it was concluded that the main factors influencing the recognition evaluation of the brand “Lido” among young people aged 18-22 were social networking activities, communication with young people, price levels and diversity of products offered, the location of brand restaurants, and the existence of discounts and special offers. Within the framework of the bachelor’s thesis, recommendations were made to “Lido”. One of them is to create brand communication on social networks more attractive for young generation, involving spotlights, practical actions and views of influencers. To satisfy needs of the young generation, expand the menu in restaurants by adding food that young generation would like to choose. Build collaboration with “ISIC.lv” or universities to create discounts for the student audience. In bachelor thesis altogether are 52 pages, 13 images, 27 sources of information and 13 additions.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.