Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorVelga Sudraba-
dc.contributor.authorLīva Paula Bērziņa-
dc.contributor.otherSociālo zinātņu fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Social Sciencesen-UK
dc.date.accessioned2024-07-15T21:23:24Z-
dc.date.available2024-07-15T21:23:24Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/16182-
dc.descriptionPsiholoģijalv-LV
dc.descriptionPsychologyen-UK
dc.descriptionPsiholoģijalv-LV
dc.descriptionPsychologyen-UK
dc.description.abstractBērziņa, Paula Līva (2024). Emociju regulācijas prasmju un stresa simptomu saistība ar sociāldemogrāfiskajiem datiem sākumskolas skolotājiem. Bakalaura darbs. Rīga, Rīgas Stradiņa Universitāte. Apstākļos, kad pedagogu trūkuma problēma kļūst arvien nozīmīgāka, svarīgi kļūst pētījumi par skolotāju stresa pārvaldību un emociju regulāciju, nosakot faktorus, kas palīdzētu skolotājiem pārvaldīt stresu un attiecīgi mazinātu stresa izraisītu saslimšanu, kā arī uzlabotu viņu profesionālo pašatdevi. Pētījuma mērķis: noteikt sākumskolas skolotāju pārdzīvoto izjūtu, emociju regulācijas prasmju un stresa simptomu rādītājus, izpētīt sakarības starp tiem un atšķirības atkarībā no skolotāju sociodemogrāfiskiem datiem. Pētījuma jautājumi • Vai pastāv statistiski nozīmīgas sakarības starp skolotaju pārdzīvotām izjūtām, emociju regulācijas prasmēm un stresa simptomiem (fiziskiem, psiholoģiskiem, kognitīviem)? • Vai pastāv atšķirības pārdzīvotajās izjūtās, emociju regulācijas prasmēs un stresa simptomos, salīdzinot respondentus pēc sociodemogrāfiskiem datiem (vecuma, dzimuma, darba stāža, darba vietas (pilsēta / lauki))? Metode: kvantitatīvs neeksperimentāls, šķērsgriezuma, sakarību jeb korelācijas pētījums, dispersiju jeb ANOVA analīze. Instrumenti: • Emociju regulācijas prasmju aptauja (Kristiņa - Everte, Paiča, Mārtinsone, 2021); • Stresa simptomu skala (Dudkina, Perepjolkina, 2021) Pētījuma rezultāti. Starp izjūtām, emociju regulācijas prasmēm un stresa simptomiem sākumskolas skolotājiem netika atklātas statistiski nozīmīgas sakarības. Pastāv sakarības starp atsevišķām stresa simptomu skalām: starp kognitīviem un psiholoģiskiem (emocionāliem) simptomiem, taču nav sakarības starp fiziskiem simptomiem. Pastāv atšķirības stresa simptomu skalā atkarībā no vecuma, tomēr nav skaidri atklājamas lineāras sakarības, kā arī atkarībā no dzimuma – vīriešiem stresa simptomu rādītāji ir zemāki. Pastāv pozitīva lineāra sakarība starp emociju regulāciju un darba stāžu. Netika atklātas atšķirības izjustajās emocijās, emociju regulācijas prasmēs un stresa simptomos atkarībā no darba vietas – pilsēta vai lauki. Bakalaura darba apjoms: 56 lpp.,12 attēli, 7 tabulas, 82 literatūras avoti, 6 pielikumi. Atslēgas vārdi: emociju regulācija, izjūtas, sākumizglītības skolotāji, stresa simptomilv-LV
dc.description.abstractBērziņa, Paula Līva (2024). The relationship between emotion regulation skills and stress symptoms with sociodemographic data among primary school teachers. Bachelor's Thesis. Riga, Rīga Stradiņš University. In circumstances where the shortage of educators becomes increasingly significant, research on teachers' stress management and emotion regulation becomes crucial, identifying factors that would assist teachers in managing stress and consequently reducing stress-induced illnesses, as well as improving their professional self-efficacy. Research Objective: To determine the indicators of primary school teachers' experienced emotions, emotion regulation skills, and stress symptoms, and to investigate the correlations between them and differences based on teachers' sociodemographic data. Research Questions: (1) Are there statistically significant correlations between teachers' experienced emotions, emotion regulation skills, and stress symptoms (physical, psychological, cognitive)? (2) Are there differences in experienced emotions, emotion regulation skills, and stress symptoms when comparing respondents based on sociodemographic data (age, gender, years of experience, workplace location (urban/rural))? Method: Quantitative non-experimental, correlational study, analysis of variance (ANOVA). Instruments: • Emotion Regulation Skills Survey (Kristiņa - Everte, Paiča, Mārtinsone, 2021); • Stress Symptom Scale (Dudkina, Perepjolkina, 2021). Research findings: There were no statistically significant correlations found between sensations, emotion regulation skills, and stress symptoms among primary school teachers. There are correlations between individual stress symptom scales: between cognitive and psychological (emotional) symptoms, but there is no correlation with physical symptoms, which may manifest individually to a broader extent. There are differences in the stress symptom scale depending on age, however, linear relationships are not clearly evident, as well as based on gender - symptoms of stress are lower in men. There is a positive linear relationship between emotion regulation and years of experience - the greater the tenure, the more successfully teachers are able to regulate emotions. No differences were found in experienced emotions, emotion regulation skills, and stress symptoms based on workplace location - urban or rural. Bachelor's Thesis Scope: 56 pages, 12 figures, 7 tables, 82 references, 6 appendices. Keywords: emotion regulation, sensations, primary school teachers, stress symptoms.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectemociju regulācijalv-LV
dc.subjectizjūtaslv-LV
dc.subjectsākumizglītības skolotājilv-LV
dc.subjectstresa simptomilv-LV
dc.subjectemotion regulationen-UK
dc.subjectsensationsen-UK
dc.subjectprimary school teachersen-UK
dc.subjectstress symptomsen-UK
dc.titleEmociju regulācijas prasmju un stresa simptomu saistība ar sociāldemogrāfiskajiem datiem sākumskolas skolotājiemlv-LV
dc.title.alternativeThe Relationship Between Emotion Regulation Skills, Stress Symptoms, and Sociodemographic Data Among Primary School Teachersen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.