Title: Pacientu līdzestības mērīšana fizioterapijā: kritiskais pārskats
Other Titles: Measuring Patient Adherence: Critical Review
Authors: Didzis Rozenbergs
Anna Marija Skudra
Veselības un sporta zinātņu fakultāte
Faculty of Health and Sports Sciences
Keywords: Līdzestība;līdzestības merīšana;kritiskais pārskats;Adherence;measuring adherence;critical review
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Pētījuma problēma. Lai pareizi interpretētu pētījumu rezultātus fizioterapijas jomā un izdarītu patiesus secinājumus par ārstēšanas metožu efektivitāti ir nepieciešama informācija par dalībnieku līdzestību. Informācija par līdzestību ir nepieciešama arī fizioterapeita klīniskajā praksē: līdzīgi kā pētījumu kontekstā, arī klīniskajā praksē, ja nav iespējams gūt priekstatu, par pacientu līdzestību intervenču veikšanai, ir būtiski ierobežota secinājumu izdarīšana par šo intervenču efektivitāti. Līdz ar to ir nepieciešams veids, kā mērīt pacientu līdzestību fizioterpijā. Pētījuma mērķis. Pētījuma mērķis ir sniegt visaptverošu skatījumu par to, kā mērīt pacienta līdzestību fizioterapijā Pētījuma metodes. Tika atlasītas publikācijas, kas sniegtu visplašāko skatījumu par līdzestības mērīšanu- tādēļ publikācijas attiecās uz dažādām nozarēm. Tika iekļauti tikai naratīvi parskati bet ne eksperimentāli pētījumi. Datu analīze- Atlasītās publikācijas tika tematiski analizētas pēc pirmajiem pieciem no sešiem tematiskās analīzes soļiem (Braun & Clarke 2006) šis analīzes rezultāti tika kritiski analizēti saistībā ar Fizioterapeita profesijas standartā aprakstītajiem fizioterpeita uzdevumiem. Rezultāti. Tematiskajā analīzē tika iekļautas 19 publikācijas, tajās tika identificēti 142 kodi un izstrādātas sekojošas tēmas: “Līdzestības parametri”, “Datu ieguves veidi” un “Datu veidi”. Kritiski analizējot iegūto tēmu atbilstību Fizioterapeita profesijas standartam tika izstrādāts ietvars par pacientu līdzestības mērīšanu fizioterpijā.
Research problem. In order to correctly interpret the results of research in the field of physiotherapy and draw true conclusions about the effectiveness of treatment methods, information about participant adherence is necessary. Information about adherence is also necessary in clinical practice for physiotherapists: similar to the research context, in clinical practice, if it is not possible to assess patient adherence to interventions, making conclusions about the effectiveness of these interventions is significantly limited. Therefore, a way to measure patient adherence in physiotherapy is necessary. Research objective. The objective of the research is to provide a comprehensive overview of how to measure patient adherence in physiotherapy. Research methods. Publications were selected to provide the broadest view of measuring adherence - therefore, the publications related to various fields. Only narrative reviews were included, not experimental studies. Data analysis - The selected publications were thematically analyzed according to the first five of six thematic analysis steps (Braun & Clarke 2006). These analysis results were critically analyzed in relation to the tasks described in the Physiotherapist's Professional Standards. Results. Nineteen publications were included in the thematic analysis, 142 codes were identified in them, and the following themes were developed: "Adherence parameters", "Types of data acquisition", and "Types of data". By critically analyzing the relevance of the obtained themes to the Physiotherapist's Professional Standards, a framework for measuring patient adherence in physiotherapy was developed.
Description: Fizioterapija
Physiotherapy
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pielikums Nr 1.docxNoslēguma darba pielikums27.91 kBUnknownView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Veselibas_un_sporta_zinatnu_fakultate_RFF_2024_Anna_Marija_Skudra_048893.pdfBakalaura darbs1.33 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.