Title: Mediju nozīme UNESCO nemateriālā mantojuma saglabāšanai un Kuldīgas attīstībai
Other Titles: The role of media in preserving UNESCO's intangible heritage and fostering the development of Kuldīga
Authors: Sandra Pallo
Karolīne Zavadska
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: Kuldīga;UNESCO;nemateriālais kultūras mantojums;Kuldiga;UNESCO;intangible cultural heritage
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darbs - “Mediju nozīme UNESCO nemateriālā mantojuma saglabāšanai un Kuldīgas attīstībai” ir izstrādāts kā pētījums, izmantojot kvantitatīvo un kvalitatīvo pētījuma metodes. Pētījumā tiek pievērsta uzmanība gan tam, cik daudzveidīgu informāciju mediji pasniedz sabiedrībai par Kuldīgas iekļaušanu UNESCO, gan arī par to, vai sabiedrība tiek informēta, cik patiesībā ceļš uz šī statusa iegūšanu ir bijis garš un sarežģīts. Pētījuma teorētiskajā daļā tiek pievērsta uzmanība UNESCO jēdzienam, organizācijas mērķiem un ietekmei, medijiem, Kuldīgai kā tūristu galamērķim, kultūras mantojumam. Savukārt, darba praktiskajā daļa tiek pievērsta uzmanība pētījuma metožu izvēlei un aprakstiem, pētījuma norisei, tiek veikta UNESCO mājaslapas analīze un tās salīdzinājums, tiek pētīta mediju sniegtā informācija par Kuldīgas iekļaušanu UNESCO, kā arī tiek veiktas intervijas ar Kuldīgas novada pašvaldības vecpilsētas pārvaldības speciālisti, Kuldīgas novada pašvaldības sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāju un Latvijas UNESCO Nacionālās komisijas Kultūras sektora vadītāju. Pētījuma ietvaros tiek publicēta arī aptauja, kuras mērķis ir noskaidrot sabiedrības viedokli par šo notikumu. Svarīgākā atziņa ir tā, ka mediji pietiekami runā par Kuldīgas iekļaušanu UNESCO kā par notikumu 2023. gada septembrī, bet pārāk maz sabiedrība tiek informēta par to, cik garš, ilgs un sarežģīts ir bijis šis ceļš. Pētījuma iegūtie rezultāti var būt noderīgi gan Kuldīgas novada pašvaldībai, gan Latvijas UNESCO Nacionālai komisijai.
Bachelor’s job- The meaning of media in UNESCO non material preservation of heritage and for the development of Kuldiga. Is designed as study, using quantitative and qualitative study methods. The study focuses on both diverse information media presents to the society about Kuldiga’s inclusion in UNESCO but also about that whether the society is informed how long and complicated the path to obtaining this status has actually been. In the theoretical part of the study attention is paid to the concept of UNESCO, organizational goals and influence, media, Kuldiga as a tourist destination, cultural heritage. On the other hand, in the practical part of the work the attention is paid for choosing research methods and descriptions, for the conduct of the study, UNESCO’s website is being analyzed and it’s comparison, the information provided by the media is studied about Kuldiga’s inclusion in UNESCO, as well as interviews are conducted with the old town management specialists of the municipality of Kuldigas region, the head of the public relations department of the Kuldigas regional government and the head of the Cultural Sector of the Latvian UNESCO National Commission. Within the framework of the study, a survey is published, the purpose of which is to find out the opinion of the public about this event. The most important insight is that media speaks enough about the inclusion of Kuldiga in UNESCO as an event in September 2023, but the society is not well informed about how long, how long of a time and how difficult was this path. The results obtained in the study may be useful both for the municipality of Kuldiga region and Latvian UNESCO National Commission.
Description: Multimediju komunikācija
Multimedia Communication
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.