Title: Ūdens terapijas nozīme sociālās mijiedarbības un uzvedības aspektu uzlabošanā bērniem ar autiskā spektra traucējumiem: sistemātisks literatūras pārskats
Other Titles: The importance of aquatic therapy in improving aspects of social interaction and behavior in children with autism spectrum disorders: a systematic review
Authors: Dace Bērtule
Megija Ikauniece
Veselības un sporta zinātņu fakultāte
Faculty of Health and Sports Sciences
Keywords: Ūdens terapija;hidroterapija;sociālā mijiedarbība;uzvedības aspekti;bērni ar autiskā spektra traucējumiem;Aquatic therapy;hydrotherapy;social interaction;behavioural aspects;children with autism spectrum disorders
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Darba nosaukums. Ūdens terapijas nozīme sociālās mijiedarbības un uzvedības aspektu uzlabošanā bērniem ar autiskā spektra traucējumiem- sistemātisks literatūras pārskats. Pamatojums. Autiskā spektra traucējumi bērniem ir vieni no visizplatītākajiem attīstības traucējumiem pasaulē, kur bērniem ir sociālās mijiedarbības traucējumi, komunikācijas problēmas un ierobežotas, atkārtotas, un stereotipiskas uzvedības. Ūdens terapijas aktivitātes ir efektīvs veids, kā nodrošināt sociālās mijiedarbības iespējas bērniem ar autiskā spektra traucējumiem. Pēdējos gados ir ierobežoti pierādījumi par ūdens terapijas efektivitāti sociālās mijiedarbības un uzvedības aspektu uzlabošanā bērniem ar autiskā spektra traucējumiem. Mērķis. Apkopot un analizēt pieejamo literatūru par ūdens terapijas nozīmi sociālās mijiedarbības un uzvedības uzlabošanā bērniem ar autiskā spektra traucējumiem. Metodes. Zinātniskās publikācijas tika meklētas datubāzēs PubMed, ScienceDirect, ProQuest, un EBSCOhost pēc tādiem atslēgas vārdiem kā aquatic therapy, hydrotherapy, aquatic training kombinācijā ar effects, social skills, behavioral aspect, children, autism spectrum disorder. Pārskatā tika iekļauti dažādi pētījuma dizaini. Rezultāti. Sistemātiskajā pārskatā tika iekļautas trīs publikācijas, kur intervence bija ūdens terapija jeb hidroterapija bērniem ar autiskā spektra traucējumiem, un tika novērtētas stereotipiskās uzvedības, sociālā mijiedarbība un citi aspekti. Kopumā pētījumos piedalījās 36 dalībnieki, kur intervences ilga no 8-28 nedēļām. Pētījumos novēroja statiski nozīmīgus rezultātus stereotipisko uzvedību mazināšanā un citos aspektos, taču mazāk sociālās mijiedarbības uzlabošanā. Secinājumi. Sistemātiskā pārskata rezultāti norāda uz ūdens terapijas pozitīvu nozīmi bērnu ar autiskā spektra traucējumiem ikdienas dzīvē, taču nepieciešami papildus pētījumi par sociālās mijiedarbības uzlabošanas saistību ar ūdens terapiju.
Ttitle: The importance of aquatic therapy in improving social interaction and behavioural aspects in children with autism spectrum disorders: a systematic literature review Background. Autism spectrum disorders in children is one of the most common developmental disorders in the world, where children have impaired social interaction, communication problems and restricted, repetitive, and stereotyped behaviours. Aquatic therapy activities are an effective way to provide opportunities for social interaction in children with autism spectrum disorders. In recent years, there is limited evidence on the effectiveness of aquatic therapy in improving social interaction and behavioural aspects in children with autism spectrum disorders. Objective. To summarise and analyse the available literature on the importance of aquatic therapy in improving social interaction and behaviour in children with autism spectrum disorders. Methods. Scientific publications were searched in PubMed, ScienceDirect, ProQuest, and EBSCOhost databases for keywords such as aquatic therapy, hydrotherapy, aquatic training in combination with effects, social skills, behavioural aspect, children, autism spectrum disorder. The review included different study designs. Results. The systematic review included three publications where aquatic therapy or hydrotherapy was the intervention for children with autism spectrum disorder and assessed stereotyped behaviours, social interaction and other aspects. A total of 36 participants took part in the studies, where the intervention lasted from 8-28 weeks. The studies observed statically significant results in reducing stereotypic behaviours and other aspects, but less in improving social interaction. Conclusions. The results of the systematic review indicate a positive role of aquatic therapy in the daily life of children with autism spectrum disorders, but further research is needed on the relationship of improving social interaction with aquatic therapy.
Description: Fizioterapija
Physiotherapy
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Apliecinājums_Ikauniece_Megija.pdfNoslēguma darba pielikums462.22 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Veselibas_un_sporta_zinatnu_fakultate_RFF_2024_Megija_Ikauniece_040642.pdfBakalaura darbs977.1 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.