Title: Uzņēmuma “Komercizglītības centrs” mārketinga iekšējās un ārējās vides analīze
Other Titles: Analysis of the internal and external marketing environment of the company “Komercizglītības centrs”
Authors: Jekaterina Pankova
Anriete Jaunskunga
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: Atslēgas vārdi: mārketinga iekšējā un ārējā vide;darbinieku iesaiste;mārketinga analīze.;Keywords: internal and external marketing environment;employee engagement;marketing analysis.
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “Uzņēmuma “Komercizglītības centrs” mārketinga iekšējās un ārējās vides analīze”, aktualitāte ir pašreizējā iekšējā mārketinga vide uzņēmumos iegūst pieaugošu nozīmi, jo organizācijas cenšas stiprināt darbinieku iesaistīšanos un lojalitāti. Tas ietver darbinieku apmācības un attīstību, kā arī motivācijas izveidi, lai nodrošinātu augstu darbinieku produktivitāti. Ārējā mārketinga vide piedzīvo mainīgus globālos tirgus apstākļus, ietverot digitālās platformas un sociālos tīklus, kas prasa uzņēmumiem pielāgot savas stratēģijas. Arvien pieaug konkurence, un uzņēmumiem jāseko līdzi jaunākajiem tehnoloģiskajiem risinājumiem, lai efektīvi sasniegtu un uzturētu klientu uzmanību. Uzņēmumiem ir svarīgi rast jaunus risinājumus savā iekšējā un ārējā mārketingā, lai veicinātu uzņēmuma attīstību. Pētījuma mērķis ir, balstoties uz zinātniskās literatūras un sekundāro datu analīzi, izstrādāt ieteikumus iekšējās vides uzlabošanai, ņemot vērā ārējās vides faktorus. Izmantotās pētījuma metodes ir monogrāfiskā jeb aprakstošā metode, lai detalizēti izpētītu un analizētu informāciju, par mārketinga iekšējiem un ārējiem vides teorētiskajiem aspektiem, sekundāro datu analīzes metode izmantota, lai analizētu datus un informāciju par uzņēmuma “Komercizglītības centrs” iekšējo vidi, grafiskā metode, lai grafiski attēlotu iegūtos datus, kvantitatīvā pētījuma metode – darbinieku aptauja, lai iegūtu viedokļus par uzņēmuma “Komercizglītības centrs” mārketinga iekšējo vidi, kvalitatīvais pētījums – ekspertu intervijas, lai iegūtu ekspertu vērtējumu par uzņēmuma iekšējās mārketinga vides uzlabošanas iespējām, ņemot vērā ārējās vides faktorus. Lai gan ārējais mārketings ir vērsts uz klientu vajadzībām, tirgus tendencēm un konkurētspējīgu pozicionēšanu, turpat iekšējais mārketings ir vērsts uz iekšējo tirgu, koncentrējoties uz darbinieku iesaistīšanu un iespēju nodrošināšanu, lai sniegtu klientiem vērtību, tādējādi, lai uzlabotu iekšējo vidi galvenokārt ir jāuzlabo mārketinga iekšējā komunikācija. Balstoties uz iegūtajiem rezultātiem, bakalaura darbā tika izvirzīti 5 priekšlikumi, kuru galvenais mērķis ir uzlabot mārketinga iekšējo vidi, ņemot vērā ārējās vides faktorus. Bakalaura darba apjoms ir 79 lappušu. Darbā iekļautas 2 tabulas, 7 attēli, 40 izmantotās literatūras un informācijas avoti, kā arī 18 pielikumi.
The relevance of the bachelor thesis “Analysis of the internal and external marketing environment of the company “Komercizglītības centrs”, highlights the current internal marketing environment in businesses as organizations seek to strengthen employee engagement and loyalty. This includes training and developing staff and creating motivation to ensure high employee productivity. The external marketing landscape is experiencing changing global market conditions, including digital platforms and social networks that require companies to adapt their strategies. Competition is growing and companies need to keep track of the latest technological solutions to effectively reach and maintain customer attention. It is important for companies to find new solutions in their internal and external marketing to promote business development. The aim of the study is to develop recommendations to improve the internal marketing environment, considering external environmental factors, based on an analysis of scientific literature and empirical data. The study methods used are the monographic or descriptive method for detailed research and analysis of information, on internal and external environmental theoretical aspects of marketing, the secondary data analysis method was used to analyse data and information on the internal environment of the enterprise “Komercizglītības centrs”, the graphical method for graphic representation of the data obtained, the quantitative study method – employee survey for opinions on the internal marketing environment of the enterprise “Komercizglītības centrs”, the qualitative study – expert interviews for expert assessment of the possibilities of improving the internal marketing environment of the enterprise, taking into account external environmental factors. The study concluded that while external marketing focuses on customer needs, market trends and competitive positioning, internal marketing is focused on the internal market, focusing on employee engagement and empowerment to provide value to customers, thus improving the internal environment primarily requires improved internal marketing communication. Based on the results obtained, 5 proposals were put forward, the main aim of which is to improve the internal marketing environment by taking account of external environmental factors. The bachelor thesis is 79 pages long. The thesis contains 5 tables, 5 images, 40 references and 19 annexes.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.