Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSergejs Kruks-
dc.contributor.authorAivis Reinis-
dc.contributor.otherSociālo zinātņu fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Social Sciencesen-UK
dc.date.accessioned2024-07-15T21:20:08Z-
dc.date.available2024-07-15T21:20:08Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/16008-
dc.descriptionMultimediju komunikācijalv-LV
dc.descriptionMultimedia Communicationen-UK
dc.descriptionInformācijas un komunikācijas zinātneslv-LV
dc.descriptionInformation and Communication Sciencesen-UK
dc.description.abstractBakalaura darbā “TV3 auditorijas sociāli demogrāfiskais raksturojums pirms un pēc LNT apvienošanās” pētnieciskajā darbā kvantitatīvajā un kvalitatīvajā datu analīze veidoti kanāla un raidījuma sociāli demogrāfiskie raksturojumi. Šajā darbā ir veikta viena daļēji strukturēta intervija ar TV3 Group vecāko datu analītiķi. Darba pētījuma 3. daļā tiek analizēti kvantitatīvie dati par televīzijas auditorijām un tiek veidots sociāli demogrāfiskais raksturojums par LNT kanālu, TV3 kanālu un radījumiem – LNT Degpunktā, TV3 Degpunktā, LNT Ziņas, TV3 Ziņas. Darba teorijas 1. daļā tiek apskatīta teoriju par televīzijas raksturojumu, auditorijas definīciju skaidrojumiem un padziļinātāk skatīti zinātniskā literatūra par sociāli demogrāfisko auditorijas mediju lietojumu. Izpratne par to, kā jaunieši izvairās no tradicionālajiem plašsaziņas līdzekļiem, piemēram, televīzijas un drukātiem materiāliem, kā arī dod priekšroku interneta avotiem, izceļ auditorijas izpētes nozīmi viņu paradumu un izvēles raksturojumā. Pētījumā noskaidrots, ka TV3 kanālu vairāk skatās latviešu nekā cittautiešu, kamēr LNT kanālam ir sabalansēts skaits starp tautībām. Attiecīgi dzimuma, vecuma un dzīves vietas grupas ir sabalansētas, kas nerada lielu vai mazu auditorijas sadalījumu kādā no novadiem. Lai spētu atbildēt uz darba pētnieciskajiem jautājumiem tika analizētas LNT Ziņas un TV3 Ziņas periodā no septembra līdz aprīlim sociāli demogrāfiskā grupas, kā arī raidījuma Degpunktā sociāli demogrāfiskā analīze TV3 un LNT kanālā, no kuriem tika iegūts sociāli demogrāfiskais raksturojums, katrā no pētītajiem raidījumiem. Iegūtie raksturojumi tika salīdzināti no TV3 vecākā datu analītiķa intervijas sniegtajiem skaidrojumiem, par TV3 auditorijas datu analīzi. Diskusijas daļā teorija tiek salīdzināta ar mediju auditorijas paradumiem un tendencēm, kas iegūtas darba empīriskajā daļā, sniedzot atbildes, kāpēc ziņu raidījumi piesaista auditoriju ar specifiskām sociāli demogrāfiskām iezīmēm.lv-LV
dc.description.abstractThe bachelor's thesis titled "Socio-demographic characteristics of the TV3 audience before and after the merger of LNT" utilizes both quantitative and qualitative data analysis to examine the socio-demographic profiles of the channel and its programs. The thesis includes a semi-structured interview with a senior data analyst from the TV3 Group. The literature review in the bachelor's thesis explores television audiences and socio-demographic characteristics in detail, focusing on patterns such as the tendency of younger audiences to avoid traditional media like television and printed press, while primarily relying on internet sources. In the research section of the bachelor's thesis, it was found that the TV3 channel is primarily used by Latvian audiences compared to other nationalities, whereas for the LNT channel, there are no differences in nationality. Additionally, it shows that there is no difference in sex, age, and location. To address the bachelor's thesis questions, an analysis was conducted on LNT News and TV3 News during the period from September to April, examining socio-demographic characteristics. Also looking at show Degpunktā. These characteristics were then compared to the information mentioned in the interview. Furthermore, in the discussion section, the findings were compared to theories mentioned in media audience patterns and tendencies. Reasons were also provided as to why news programs exhibit these socio-demographic characteristics.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccess-
dc.subjectAuditorijalv-LV
dc.subjectsociāli demogrāfiskais raksturojumslv-LV
dc.subjecttelevīzijalv-LV
dc.subjectLNTlv-LV
dc.subjectTV3lv-LV
dc.subjectsociālā demogrāfijalv-LV
dc.subjectauditorijas pētījumslv-LV
dc.subjectAudienceen-UK
dc.subjectsocio-demographic characteristicsen-UK
dc.subjecttelevisionen-UK
dc.subjectLNTen-UK
dc.subjectTV3en-UK
dc.subjectsocial demographyen-UK
dc.subjectaudience researchen-UK
dc.titleTV3 auditorijas sociāli demogrāfiskais raksturojums pirms un pēc LNT apvienošanāslv-LV
dc.title.alternativeSocio-demographic characteristics of the TV3 audience before and after the merger of LNTen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.