Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKristīne Blumfelde-Rutka-
dc.contributor.authorInna Zaharova-
dc.contributor.otherSociālo zinātņu fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Social Sciencesen-UK
dc.date.accessioned2024-07-15T21:20:04Z-
dc.date.available2024-07-15T21:20:04Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/16006-
dc.descriptionStarptautiskais mārketings un reklāmalv-LV
dc.descriptionInternational Marketing and Advertisingen-UK
dc.descriptionVadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldībalv-LV
dc.descriptionManagement, Administration and Real Estate Managementen-UK
dc.description.abstractMūsdienu pasaulē, jebkurā nozarē, pastāv tūkstošiem dažādu zīmolu, kas pārdod līdzīgas preces vai pakalpojumus. Patērētāji veic savu izvēli ne tikai pamatojoties uz cenas faktora, bet arī vērtējot uzņēmuma zīmola būtību – kādas ir tā vērtības, kāds ir zīmola balss tonis, kādas ir tā priekšrocības tirgū un citus svarīgus faktorus. Zīmolam, lai atšķirtos no konkurentiem, ir nepieciešams izstrādāt savu personīgo un neatkārtojamo stilu un identitāti, kas emocionāli saistīs potenciālos klientus. Izstrādātā zīmola identitāte ir svarīgs solis jebkura zīmola attīstībai, taču, lai nepazaudēt gan esošo nostāju, gan esošus klientus, zīmolam ir jāmāk arī turpināt savas identitātes ievērošanu ilgstoši un konsekventi. To var sasniegt, ikdienas komunikācijā izmantojot zīmola vizuālās identitātes elementus vienādā stilā – tādā veidā, cilvēkam, saskaroties ar zīmolu gan digitālajās platformās, gan reālajā dzīvē, redzot tā identitāti, veidosies pozitīvās asociācijas ar zīmolu. Lai sasniegt šāda līmeņa viendabīgo un konsekvento identitātes ievērošanu visos komunikācijas kanālos, zīmolam ir nepieciešams izstrādāt zīmola stila vadlīnijas, kurās tiks atrunāti visu iespējamo zīmola vizuālo elementu izmantošanas veidi. Bakalaura darba “Zīmola “Komanda.lv” stila vadlīniju izstrāde” mērķis ir, veicot uzņēmuma “Komanda.lv” izmantoto zīmola vizuālo elementu analīzi, izstrādāt zīmola stila vadlīnijas, iekļaujot tajās visus saturiskos elementus. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi un izveidotus darba uzdevumus, tika izmantotas tādas pētniecības metodes, kā monogrāfiskā metode, sekundāro datu apstrādes metode, kontentanalīze, kvalitatīvā pētījuma metode – ekspertu intervijas, kā arī grafiskā metode. Pamatojoties uz iegūtam teorētiskām zināšanām un veicot gadījuma izpēti, tika izstrādātas zīmola stila vadlīnijas zīmolam “Komanda.lv”. Šo vadlīniju novērtējumam tika veikts kvalitatīvs pētījums – ekspertu intervijas, kurās piedalījās 5 nozares eksperti. Pētījuma rezultāti liecina, ka izstrādātās vadlīnijas nav pilnvērtīgas un nesniedz pilnu informācijas klāstu par zīmola vizuālās identitātes izmantošanu – veidojot šāda tipa vadlīnijas ir nepieciešams vairāk uzmanības pievērst zīmola un tā darbības veidam, nozares aprakstam, kā arī detalizēti izskatīt un skaidri definēt visus iespējamus grafisko elementu izmantošanas veidus. Balstoties uz iegūtajiem rezultātiem šajā darbā, tika izvirzīti 5 priekšlikumi uzņēmuma “Komanda.lv” vadībai un mārketinga projektu vadītājiem, grafiskajiem dizaineriem, mārketinga vadītājiem, mārketinga aģentūru darbiniekiem, kas piedalās zīmola stila vadlīniju izstrādes procesā, kā arī mazo un vidējo uzņēmumu mārketinga speciālistiem, par zīmola stila vadlīniju saturu, tā izstrādes procesu un vadlīniju materiālu publicēšanas iespējām. Bakalaura darba apjoms ir 76 lappuses, darbā ir iekļautas 5 tabulas, 6 attēli, 35 izmantotās literatūras avoti un 7 pielikumi.lv-LV
dc.description.abstractIn today's world, in any industry, there are thousands of different brands selling similar goods or services. Consumers make their choice not only based on the price factor, but also by evaluating the nature of the company's brand - what are its values, what is the brand's tone of voice, what are its advantages in the market and other important factors. For a brand to stand out from its competitors, it is necessary to develop its own personal and unique style and identity that will connect potential customers emotionally. The developed brand identity is an important step for the development of any brand, but in order not to lose both the existing position and existing customers, the brand must also know how to continue respecting its identity for a long time and consistently. This can be achieved by using the elements of the brand's visual identity in the same style in everyday communication - in this way, when a person encounters the brand both on digital platforms and in real life, seeing its identity, positive associations with the brand will be formed. To achieve this level of uniform and consistent adherence to the identity in all communication channels, the brand needs to develop brand style guidelines, which will discuss the ways of using all possible visual elements of the brand. The aim of the bachelor thesis "Development of style guidelines for the brand "Komanda.lv" is to develop brand style guidelines, including all content elements, by analysing the visual elements of the brand used by the company "Komanda.lv". To achieve the set goal and established work tasks, such research methods as monographic method, secondary data processing method, content analysis, qualitative research method - expert interviews, as well as graphic method were used. Based on the acquired theoretical knowledge and conducting a case study, brand style guidelines were developed for the "Komanda.lv" brand. For the evaluation of these guidelines, a qualitative study was conducted - expert interviews, in which 5 industry experts participated. The results of the study show that the developed guidelines are not complete and do not provide a full range of information about the use of the brand's visual identity - when creating this type of guidelines, it is necessary to pay more attention to the brand and its mode of operation, the description of the industry, as well as to examine in detail and clearly define all possible uses of graphic elements types. Based on the results obtained in this work, 5 proposals were put forward for the management of the company "Komanda.lv" and marketing project managers, graphic designers, marketing managers, employees of marketing agencies who participate in the process of developing brand style guidelines, as well as marketing specialists of small and medium-sized companies, about the content of the brand style guidelines, its development process and the possibilities of publishing guideline materials.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectzīmolslv-LV
dc.subjectzīmola identitātelv-LV
dc.subjectzīmola stila vadlīnijaslv-LV
dc.subjectzīmola attīstībalv-LV
dc.subjectbranden-UK
dc.subjectbrand identityen-UK
dc.subjectbrand style guidelinesen-UK
dc.subjectbrand developmenten-UK
dc.titleZīmola “Komanda.lv” stila vadlīniju izstrādelv-LV
dc.title.alternativeDevelopment of style guidelines for the "Komanda.lv" branden-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.