Title: Klikšķēsmas Latvijas populārāko ziņu portālu virsrakstos
Other Titles: Clickbait in the headlines of Latvia's most popular news portals
Authors: Dite Liepa
Agnija Reiniece
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: klikšķēsmas;mediji;“Delfi”;“Lsm.lv”;virsraksts;clickbait;media;"Delfi";"Lsm.lv";headline
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Darba autors: Agnija Reiniece Darba vadītājs: Dite Liepa, Doc. Dr. philol., docētāja Nosaukums: Klikšķēsmas Latvijas populārāko ziņu portālu virsrakstos Aktualitāte: “klikšķēsma” tiek lietots kā nievājošs termins, kas saistīta ar vilinošu, zemas kvalitātes un/vai triviālu saturu. Laika gaitā var izveidoties nevēlama reputācija medijam, kas praksē biežāk izmanto klikšķēsmas virsrakstus. Šāds medijs var tikt uzskatīts par mazāk uzticamu, kā tāds, kurš klikšķēsmas neizmanto vispār vai izmanto mazāk. Bet viens no žurnālistikas pamatuzdevumiem ir informēt. Ja cilvēki neuzticas, tad informāciju neņems vērā. Pētījuma mērķis: izpētīt to, cik un kādas klikšķēsmu tiek izmantotas ziņu portālos “Delfi” un“Lsm.lv”. Pētnieciskais jautājums: kādas ir Latvijas mediju virsrakstu klikšķēsmas un kāds ir to īpatsvars medijos “Delfi” un “Lsm.lv”. Pētījuma metodes: kvantitatīvā un kvalitatīvā kontentanalīze Rezultāts: Klikšķēsmas ir sastopamas gan komerciālajā medijā “Delfi”, gan sabiedriskajā medijā “Lsm.lv”, lai gan vairāk tās sastopamas komerciālajā medijā Visizplatītākais klikšķēsmu veids ir “k jautājumi” jeb tādi, kas, piemēram, ietver vārdus “kā, kāpēc, kad, kā, kur”. No 123 publikāciju virsrakstiem, kas klasificējami kā klikšķēsmas, visvairāk to ir dzīvesstila sadaļās, proti, 49,6 %, bet vismazāk tematos par politiku – 4,1%. Galvenie secinājumi: bakalaura darba pētījuma mērķis ir sasniegts – noskaidrots, kādi ir izplatītākie klikšķēsmu veidi, kāds ir to īpatsvars un kādas medija sadaļās tās visbiežāk sastopamas.
Author of the work: Agnija Reiniece Supervisor: Dite Liepa, Assoc. dr. philol., lecturer Title: Clickbait in the headlines of Latvia's most popular news portals Topicality: "Clickbait" is used as a pejorative term associated with deceptive, low-quality and/or trivial content. Over time, a media outlet that tends to use clickbait headlines more often can develop an undesirable reputation. Such a medium may be considered less reliable as one that does not use clickbait at all or less. But one of the basic tasks of journalism is to inform. If people do not trust, then the information will not be taken into account. Study objestive: to investigate how many and what click baits are used on the news portals "Delfi" and "Lsm.lv". Research question: what are the click baits of Latvian media headlines and what is their proportion in the media "Delfi" and "Lsm.lv". Research methods: quantitative and qualitative content analysis Result: Click baits are found both in the commercial media "Delfi" and in the public media "Lsm.lv", although they are more common in the commercial media The most common type of clickbait is "k questions" or those that include words such as "how, why, when, how, where". Of the 123 publication headlines that can be classified as clickbait, the most of them are in lifestyle sections, namely 49.6%, and the least in political topics - 4.1%. Main conclusions: the goal of the bachelor's research has been achieved - it has been found out what are the most common types of clickbait, what is their proportion and in which sections of the media they are most often found.
Description: Žurnālistika
Journalism
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pielikums_01.pdfNoslēguma darba pielikums124.24 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Socialo_zinatnu_fakultate_ZR_2024_Agnija_Reiniece_053620.pdfBakalaura darbs541.21 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.