Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMarta Urbāne-
dc.contributor.authorKristiāns Daniels Liepiņš-
dc.contributor.otherSociālo zinātņu fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Social Sciencesen-UK
dc.date.accessioned2024-07-15T21:19:55Z-
dc.date.available2024-07-15T21:19:55Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/15999-
dc.descriptionStarptautiskais mārketings un reklāmalv-LV
dc.descriptionInternational Marketing and Advertisingen-UK
dc.descriptionVadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldībalv-LV
dc.descriptionManagement, Administration and Real Estate Managementen-UK
dc.description.abstractBakalaura darba “Eiropas Savienības prasības un reklāmas regulēšanas problēmas Latvijā digitālā mārketinga kontekstā” mērķis ir Balstoties uz teorētiskajām atziņām par digitālo mārketingu un empīrisko pētījumu izpētīt Eiropas Savienības prasības reklāmas nozarē, kā arī noteikt reklāmas regulēšanas problēmas Latvijā digitālā mārketinga kontekstā, lai izstrādātu priekšlikumus reklāmas regulēšanas uzlabošanai Latvijā. Pētījums ir aktuāls, jo mūsdienu satura patērēšanas paradumi un digitālā mārketinga tirgus strauji mainās, kas rezultējas jaunās regulējuma nepieciešamībās, lai tiktu kvalitatīvi un likumiski pārvaldīta šī joma, kā arī, nozarei attīstoties, mainās komunikācijas kanāli un platformas, kas apgrūtina jomas pārraudzīšanu un regulēšanu. Likumu pārzināšana vienmēr ir aktuāla jomas ekspertiem, lai savu darbu veiktu kvalitatīvi un atbildīgi, nepieļaujot liekas atkāpes no tā. Darbs sastāv no trīs nodaļām, kurās izmantotas četras pētnieciskās metodes. Pirmajā nodaļā izmantota monogrāfiskā pētījuma metode, lai noskaidrotu digitālā mārketinga jēdzienu un tā attīstību, kā arī pastāvošo vispārīgo ierobežojumu teorētiskos aspektus. Darba otrajā nodaļā tika izmantota sekundāro datu analīzes metode, lai apskatītu digitālā mārketinga ierobežojumus no Eiropas Savienības un Latvijas pastāvošajiem tiesību aktiem. Darba trešajā nodaļā tika izmantota kvalitatīvā pētījuma metode – ekspertu intervijas, lai noskaidrotu nozares pārstāvju viedokli par esošā Latvijas digitālā mārketinga tiesiskā regulējuma kvalitāti, kā arī tā nepieciešamajiem uzlabojumiem. Darba trešajā nodaļā tiek izmantota arī grafiskā metode, lai uzskatāmi un pārredzami attēlotu pētījumā iegūtos rezultātus. Būtiskākie pētījuma rezultāti liecina, ka būtu nepieciešams uzlabot tieši digitālā mārketinga uzraudzību Latvijā, kura resursu trūkuma dēļ, nespēj apsekot mūsdienu satura apjomu, kā arī modernizēt esošo regulējumu, lai tas atspoguļotu mūsdienu jomas nepieciešamības. Latvijā nepastāv atsevišķs digitālā mārketinga regulējums, tomēr pašreizējo regulējumu ir iespējams piemērot digitālo reklāmu regulēšanai. Tādēļ autora galvenie priekšlikumi tiek attiecināti uz jaunu likumu izstrādi vai esošā regulējuma pilnveidošanu, kas līdzsvarotu esošo digitālā mārketinga kanālu ierobežojumu nevienlīdzību, pilnveidotu pastāvošo regulējumu, padarot to saprotamāku un precīzāku, lai to izprastu visi iesaistītie jomas pārstāvji. Bakalaura darba apjoms ir 51 lappuse. Tajā ir ievietotas astoņas tabulas, viens attēls, izmantoti 36 informācijas avoti. Atslēgvārdi: digitālais mārketings, regulējums, reklāmalv-LV
dc.description.abstractThe aim of the bachelor thesis " European Union requirements and advertising regulation issues in Latvia in the context of digital marketing" is to study the European Union requirements in the advertising sector, as well as to identify problems of advertising regulation in Latvia in the context of digital marketing, to develop proposals for improving advertising regulation in Latvia, based on theoretical knowledge about digital marketing and empirical research. The study is relevant because today's content consumption habits and the digital marketing market are changing rapidly, resulting in new regulatory needs for the quality and legal governance of the sector, and because communication channels and platforms are changing as the sector evolves, making it more difficult to monitor and regulate the sector. Knowledge of the law is always an imperative for experts in the field to do their job in a quality and responsible manner, without unnecessary deviations from it. The thesis consists of three chapters using four research methods. The first chapter uses a monographic research method to clarify the concept of digital marketing and its evolution, as well as the theoretical aspects of the general constraints that exist. The second chapter of the thesis used secondary data analysis method to look at the restrictions on digital marketing from the existing legislation in the European Union and Latvia. The third chapter of the thesis uses a qualitative research method - expert interviews - to ascertain the views of industry representatives on the quality of the existing Latvian legal framework for digital marketing, as well as its necessary improvements. The third chapter of the paper also uses a graphical method to present the results of the study in a clear and transparent way. The most important results of the study show that there is a need to improve the supervision of digital marketing in Latvia, which, due to lack of resources, is unable to survey the amount of modern content, as well as to modernise the existing regulation so that it reflects the needs of the modern field. There is no separate regulation of digital marketing in Latvia, but the current framework can be applied to regulate digital advertising. Therefore, the author's main proposals are to develop new laws or improve the existing regulation, which would balance the existing inequality of restrictions on digital marketing channels, improve the existing regulation, making it more comprehensible and precise, so that it is understood by all stakeholders in the field. The bachelor thesis is 51 pages long. It contains eight tables, one figure and uses 36 sources of information. Keywords: Digital marketing, regulation, advertisingen-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectdigitālais mārketingslv-LV
dc.subjectregulējumslv-LV
dc.subjectreklāmalv-LV
dc.subjectDigital marketingen-UK
dc.subjectregulationen-UK
dc.subjectadvertisingen-UK
dc.titleEiropas Savienības prasības un reklāmas regulēšanas problēmas Latvijā digitālā mārketinga kontekstālv-LV
dc.title.alternativeEuropean Union requirements and advertising regulation issues in Latvia in the context of digital marketingen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.