Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEdgars Lācis-
dc.contributor.authorRihards Ozoliņš-
dc.contributor.otherSociālo zinātņu fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Social Sciencesen-UK
dc.date.accessioned2024-07-15T21:19:47Z-
dc.date.available2024-07-15T21:19:47Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/15993-
dc.descriptionStarptautiskais bizness un ilgtspējīga ekonomikalv-LV
dc.descriptionInternational Business and Sustainable Economyen-UK
dc.descriptionVadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldībalv-LV
dc.descriptionManagement, Administration and Real Estate Managementen-UK
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis ir, pamatojoties uz teorijas un zinātniskās literatūras atziņu analīzi par mākslīgā intelekta rīku izmantošanu uzņēmumos, to izplatītākajiem veidiem, pielietošanas iespējām un kvalitatīvo pētījumu, novērtēt mākslīgā intelekta rīku izmantošanu Latvijas uzņēmumos, to konkurētspējas aspektā, kontekstā ar Lietuvu un Igauniju, un izstrādāt ieteikumus par mākslīgā intelekta rīku ieviešanu Latvijas uzņēmumos nākotnes attīstības perspektīvā. Darba tēmas aktualitāte saistīta ar to, ka Latvijas uzņēmumi saskaras arvien lielāku spiedienu pielāgoties digitālajai transformācijai un izmantot jaunākās tehnoloģijas, tai skaitā mākslīgo intelektu, lai saglabātu vai uzlabotu savu konkurētspēju gan valsts, gan starptautiskā tirgū. Īpaši aktuāli tas ir kļuvis Covid-19 pandēmijas ietekmē, jo visa pasaules sabiedrība ir manāmi attīstījusies savā digitalizācijas līmenī, kas rada labvēlīgu vidi MI risinājumu izmantošanai uzņēmējiem. Darbā tika izmantotas vairākas pētījuma metodes. Induktīvā analīzes metode, izmantota visa darba gaitā, lai pārietu no atsevišķiem faktiem vai novērojumiem uz plašāk pielietojamiem secinājumiem. Monogrāfiskā metode, lai analizētu mākslīgā intelekta un tā rīku jēdzienu un to attīstību, raksturotu mākslīgā intelekta rīku veidus un identificēti praksē izplatītākos. Sekundāro datu analīze, lai novērtētu mākslīgā intelekta rīku izmantošanu Baltijas valstu uzņēmumos, kā arī kopējo situāciju mākslīgā intelekta sfērā Baltijas valstīs. Salīdzinošās analīzes metode, lai analizētu Baltijas valstu datus par mākslīgā intelekta rīku izmantošanu uzņēmumos. Kvalitatīvā pētījumu metode, lai iegūtu padziļinātu ekspertu ieskatu par mākslīgā intelekta rīku izmantošanu. Un visbeidzot, tiks izmantota loģiski-konstruktīvā analīzes metode, lai veiktu secinājumus un izveidotu ieteikumus par mākslīgā intelekta rīku ieviešanu Latvijas uzņēmumos nākotnes attīstības perspektīvā. Pētījuma rezultāti liecina, ka mākslīgā intelekta rīki spēj labvēlīgi ietekmēt uzņēmuma veikstpēju visos tā departamentos un darbības virzienos. Galvenās to izmantošanas priekšrocības ir efektivitātes un produktivitātes uzlabošana uzņēmuma iekšējos un ārējos procesos, monotonu darbību veikšana, kas atbrīvo vērtīgos cilvēkresursus un kopējā procesu optimizācija, kas ļauj uzņēmumiem uzlabot galveno uzņēmējdarbības konkurētspējas rādītāju – peļņu. Balstoties uz pētījuma rezultātiem, tika izstrādāti 4 priekšlikumi Ekonomikas Ministrijas uzņēmējdarbības konkurētspējas departamenta direktoram, Latvijas augstskolu padomēm, mazu un vidēju uzņēmumu īpašniekiem un uzņēmumu vadītājiem saistībā ar mākslīgā intelekta rīku ieviešanu Latijas uzņēmumos tuvākajā nākotnē. Bakalaura darba apjoms ir 64 lappuses. Darbā iekļauti 2 attēli un pievienoti 6 pielikumi. Darbā izmantots 64 informācijas avots. Atslēgas vārdi: mākslīgā intelekta rīki, konkurētspēja, uzņēmējdarbība Latvijā.lv-LV
dc.description.abstractThe aim of the Bachelor's thesis is to analyze the theory and scientific literature on the use of artificial intelligence tools in companies, and its main types, application possibilities and qualitative research, to evaluate the use of artificial intelligence tools in Latvian companies in terms of their competitiveness in the context of Lithuania and Estonia and to develop recommendations for the implementation of artificial intelligence tools in Latvian companies. The relevance of the topic of the thesis is related to the fact that Latvian companies are facing increasing pressure to adapt to digital transformation and use the latest technologies, including artificial intelligence, to maintain or improve their competitive advantage. It has become particularly relevant as a result of the Covid-19 pandemic, as the society has advanced in its level of digitalisation, creating a favourable environment for the use of artificial intelligence solutions by businesses. Several research methods were used. The inductive method was used throughout the thesis to move from single facts or observations to more broadly applicable conclusions. Monographic method, to analyse the concept of artificial intelligence and its tools and their evolution, to describe the types of artificial intelligence tools and identify the most common ones in practice. Secondary data analysis to assess the use of artificial intelligence tools in companies in the Baltic States, as well as the overall situation in the Baltics. Comparative analysis method to analyse data on the use of artificial intelligence tools in companies in the Baltics. Qualitative research method to gain in-depth expert insights on the use of artificial intelligence tools. Finally, a logical-constructive analysis method will be used to draw conclusions and make recommendations. The results show that artificial intelligence tools can have a positive impact on the performance of a company across all its departments and lines of business. The main benefits of their use are improving efficiency and productivity in internal and external processes, eliminating monotonous activities that free up valuable human resources and optimising overall processes, allowing companies to improve a key indicator of business competitiveness: profits. Based on the results of the study, 4 proposals were developed for the Director of the Business Competitiveness Department of the Ministry of Economics, Latvian University Councils, owners and managers of small and medium-sized enterprises regarding the implementation of artificial intelligence tools in Latvian enterprises in the near future. The bachelor thesis is 64 pages long. The thesis includes 2 figures and 6 annexes. The thesis uses 64 sources of information. Keywords: artificial intelligence tools, competitiveness, entrepreneurship in Latvia.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectMākslīgā intelekta rīkilv-LV
dc.subjectkonkurētspējalv-LV
dc.subjectuzņēmējdarbība Latvijālv-LV
dc.subjectArtificial intelligence toolsen-UK
dc.subjectcompetitivenessen-UK
dc.subjectentrepreneurship in Latviaen-UK
dc.titleMākslīgā intelekta rīku izmantošana uzņēmējdarbības veicināšanai Latvijā (salīdzinošais konteksts ar Lietuvu un Igauniju)lv-LV
dc.title.alternativeThe use of Artificial Intelligence tools to accelerate entrepreneurship in Latvia ( a comparative context with Lithuania and Estonia)en-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.