Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRenāte Cāne-
dc.contributor.authorDaniels Rozenbahs-
dc.contributor.otherSociālo zinātņu fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Social Sciencesen-UK
dc.date.accessioned2024-07-15T21:19:42Z-
dc.date.available2024-07-15T21:19:42Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/15988-
dc.descriptionStarptautiskais mārketings un reklāmalv-LV
dc.descriptionInternational Marketing and Advertisingen-UK
dc.descriptionVadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldībalv-LV
dc.descriptionManagement, Administration and Real Estate Managementen-UK
dc.description.abstractBakalaura darba „Reklāmas kanālu izvēle Latvijā” pētījuma mērķis ir balstoties uz teorētiskajām atziņām un praktisko izpēti noskaidrot, kādi faktori nosaka reklāmas kanālu izvēli Latvijas tirgū, un uz pētījuma bāzes izstrādāt reklāmdevējiem ieteikumus piemērotu reklāmas kanālu izvēlei. Pētījums ir aktuāls, jo reklāma un reklāmas kanāli ir jebkura uzņēmuma galvenā sastāvdaļa, lai spētu konkurēt ar citiem zīmoliem, to nozīme un izmantošana mainās līdz ar jaunu informācijas tehnoloģiju attīstību un iespējām. Reklāmas tirgus un tā izmantošanas variācijas attīstās, un reklāma tiek veidota katrai cilvēku kategorijai. Ar šī darba palīdzību būs iespējams atbildēt uz pētījuma jautājumu - kādi faktori nosaka reklāmas kanālu izvēli Latvijas tirgū, un kā kanālu izvēle ir saistīta ar ekonomiskiem un pirkumu lēmumu ietekmējošiem apsvērumiem, lai nodrošinātu produktīvāku reklāmu. Darbs sastāv no 3 daļām, un katrā daļā izmantotas dažādas pētījuma metodes. Pirmajā daļā, tiek izmantota monogrāfiskā metode, lai iepazītos un analizētu teorētiskās atzinas par reklāmu un tās lomu sabiedrībā, kādi ir reklāmas kanāli, to īpatnības un iespējas reklāmdevējiem, kā arī salīdzinātu tradicionālo reklāmu ar digitālo reklāmu un reklāmas kanālu izvēles principi. Darba otrajā daļā, izmantojot sekundaro datu analīzes metodi, tiek analizēta reklāmas vēsture, reklāmas kanālu izmantošana Latvijā un pasaulē, kā arī salīdzināta reklāmas kanālu izmantošana Latvijā pēdējo 10 gadu laikā. Darba trešajā nodaļā izmantota kvalitatīvā pētījuma metode - intervijas ar ekspertiem, lai noskaidrotu ekspertu viedokli par reklāmas kanālu kvalitāti un to darbību Latvijas reklāmas tirgū. Tāpat trešajā nodaļā tiek izmantota aptauja, lai noskaidrotu Latvijas iedzīvotāju viedokli par viņiem piemērotākajiem un modernākajiem reklāmas kanāliem, kā arī par reklāmas specifiku un to, kas reklāmā ir galvenais. Galvenie darba rezultāti liecina, ka Latvijā visvairāk apmaksāts reklāmas kanāls ir televīzija, bet pasaulē - digitālais kanāls. Arī Latvijā 10 gadu laikā no 2013. līdz 2023. gadam lielāko līdzekļu apjoma pieaugumu uzrādīja digitālais kanāls ar pieaugumu +102, 91%, bet drukātās reklāmas līdzekļu apjoms samazinājās, laikrakstiem -80% un žurnāliem -62,25%. Autora priekšlikumi ir vērsti uz reklāmas kanālu izvēli Latvijas tirgū uzņēmumiem un reklāmas aģentūrām, lai gan mazie/vietējie uzņēmumi, kas nevar atļauties vairākus reklāmas kanālus, gan lielie/ārvalstu uzņēmumi varētu izvēlēties sev piemērotu reklāmas kanālu. Bakalaura darbs sastāv no 63 lpp, ietver 11 attēlus un 12 tabulas, izmantoti 38 literatūras avoti un 12 interneta resursi.lv-LV
dc.description.abstractThe aim of the bachelor thesis "Choice of advertising channels in Latvia" is to find out what factors determine the choice of advertising channels in the Latvia, based on theoretical knowledge and practical research, and to develop recommendations for advertisers on the choice of suitable advertising channels. The study is relevant because advertising and advertising channels are a key component of any company's ability to compete with other brands, and their importance and use are changing with the development and opportunities of new information technologies. The advertising market and the variations in its use are evolving and advertising is being designed for each category of people. This work will help to answer the research question: what factors determine the choice of advertising channels in the Latvian market, and how the choice of channels is related to economic and purchase decision influencing considerations to ensure more productive advertising. The thesis consists of 3 parts, and different research methods are used in each part. In the first part, the monographic method is used to explore and analyse the theoretical findings on advertising and its role in society, what advertising channels are, their characteristics and opportunities for advertisers, as well as to compare traditional advertising with digital advertising and the principles of advertising channel choice. The second part of the thesis analyses the history of advertising, the use of advertising channels in Latvia and worldwide, and compares the use of advertising channels in Latvia over the last 10 years using secondary data analysis. The third chapter of the thesis uses qualitative research method - interviews with experts to find out the experts' opinion on the quality of advertising channels and their performance on the Latvian advertising market. The third chapter also uses a survey to find out the opinion of the Latvian population on the most suitable and modern advertising channels for them, as well as on the specifics of advertising and what is most important in advertising. The main results of the work show that the most paid advertising channel in Latvia is television, while the most paid advertising channel in the world is digital. Also in Latvia, the digital channel showed the largest increase in funds over the 10 years from 2013 to 2023, with an increase of +102.91%, while print advertising saw a decrease in funds, newspapers -80% and magazines -62.25%. The author's proposals are focused on the choice of advertising channels in the Latvian market for companies and advertising agencies, so that both small/local companies that cannot afford several advertising channels and large/foreign companies could choose the appropriate advertising channel for them. The bachelor thesis consists of 63 pages, includes 11 figures and 12 tables, uses 38 literature sources and 12 internet resources.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectreklāmalv-LV
dc.subjectreklāmas kanālu izvēlelv-LV
dc.subjectreklāmas kanālilv-LV
dc.subjectLatvijas reklāmas tirguslv-LV
dc.subjectadvertisingen-UK
dc.subjectchoice of advertising channelsen-UK
dc.subjectadvertising channelsen-UK
dc.subjectLatvian advertising market.en-UK
dc.titleReklāmas kanālu izvēle Latvijālv-LV
dc.title.alternativeChoice of advertising channels in Latviaen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.