Title: Patērētāju zināšanu novērtējums par datu aizsardzību digitālajā mārketingā
Other Titles: Consumer knowledge assessment of data protection in digital marketing
Authors: Olga Veilande
Gabriela Vilcāne
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: digitālais mārketings;datu aizsardzība;Vispārējā datu aizsardzības regula;privātuma paradokss;digital marketing;data protection;General Data Protection Regulation;privacy paradox
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darbā "Patērētāju zināšanu novērtējums par datu aizsardzību digitālajā mārketingā" tiek veikta izpēte, lai analizētu, kā patērētāju informētība par datu aizsardzību ietekmē viņu uzvedību digitālās vides kontekstā. Darbs ir strukturēts trīs galvenajās daļās: teorētiskais pārskats par datu aizsardzību, uzņēmumu prakšu analīze digitālajā mārketingā un patērētāju zināšanu novērtējums. Pirmajā nodaļā tiek apskatīti datu aizsardzības pamatprincipi, tās vēsture un pašreizējais regulējums. Otrā nodaļa koncentrējas uz to, kāda ir uzņēmumu prakse datu aizsardzības principu piemērošanā, un analizē patērētāju aptaujas datus. Trešajā nodaļā tiek vērtēts patērētāju zināšanu līmenis par datu aizsardzību un izstrādāti ierosinājumi zināšanu uzlabošanai. Pētījuma rezultātā tika noskaidrots, ka privātums digitālajā vidē satrauc patērētājus, vienlaikus secinot, ka vidusmēra patērētājs nav gatavs ieguldīt laiku, lai iepazītos ar datu apstrādes praksēm uzņēmumos, kuri veic šo datu apstrādi. Darba rezultātā autore adresē priekšlikumus uzņēmējiem un Datu valsts inspekcijai zināšanu līmeņa stiprināšanai sabiedrībā datu apstrādes jautājumos. Bakalaura darba apjoms ir 58 lappuses, tas satur 8 attēlus, 7 tabulas, un 28 pielikumus.
The bachelor thesis "Consumer awareness assessment of data protection in digital marketing" conducts research to analyse how consumer awareness of data protection influences their behaviour in the context of the digital environment. The thesis is structured in three main parts: a theoretical overview of data protection, an analysis of companies practices in digital marketing and an assessment of consumers knowledge. The first chapter reviews the basic principles of data protection, its history, and the current framework. The second chapter focuses on companies practices in applying data protection principles and analyses consumer survey data. The third chapter assesses the level of consumer knowledge on data protection and develops suggestions to improve knowledge. The study found that privacy in the digital environment is a concern for consumers, while concluding that the average consumer is not prepared to invest the time to familiarise themselves with the data processing practices of the companies that process their data. As a result, the author addresses proposals to businesses and the State Data Inspectorate to strengthen the level of public knowledge on data processing issues. The thesis is 58 pages long and contains 8 pictures, 7 tables and 28 annexes.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.