Title: Raidierakstu izmantošana Latvijas uzņēmumu mārketinga komunikācijā
Other Titles: The Use of Podcasts in the Marketing Communication for Business in Latvia
Authors: Renāte Cāne
Paula Kurpa
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: mārketings;mārketinga komunikācija;raidieraksti;raidieraksti mārketingā;marketing;marketing communication;podcasts;podcasts in marketing
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “Raidierakstu izmantošana Latvijas uzņēmumu mārketinga komunikācijā” mērķis ir balstoties uz teorētiskajām atziņām par mārketinga komunikāciju un raidierakstu izmantošanu tajā, kā arī empīrisko pētījumu, izstrādāt ieteikumus Latvijas uzņēmumiem par raidierakstu izmantošanu savā mārketinga komunikācijā. Darba temata aktualitāte ir saistīta ar raidierakstu potenciāla nepilnvērtīgu izmantošanu Latvijas tirgū dažādu nozaru uzņēmumu mārketinga komunikācijā. Bakalaura darbs sastāv no trijām nodaļām. Bakalaura darba pirmajā nodaļā, kura sastāv no trīs apakšnodaļām, izmantojot monogrāfisko pētījuma metodi, ir analizēt mārketinga komunikācijas jēdziens, tās īstenošanas kanāli un izmantojamie instrumenti, kā arī raidieraksta jēdziens un mārketinga komunikācijas instrumenta – raidieraksta izmantošana mārketingā. Otrajā bakalaura darba nodaļā, izmantojot sekundāro datu un kvalitatīvo pētījuma metodi – interviju, tika pētīts, kādi uzņēmumi izmanto raidierakstus un kādi ir šo raidierakstu mērķi un auditorija, kā arī tika veiktas ekspertu intervijas, lai noskaidrotu, kāda ir ekspertu nostāja par raidierakstu izmantošanu uzņēmumu mārketinga komunikācijā Latvijas tirgū. Darba trešajā nodaļā, izmantojot kvantitatīvo pētījuma metodi – aptauju, tika pētīti ekonomiski aktīvo iedzīvotāju (15 līdz 74 gadu vecuma grupā) raidierakstu klausīšanās paradumi, lai izstrādātu ieteikumus uzņēmumiem, balstoties uz datiem par potenciālajiem klausītājiem Latvijas tirgū. Tāpat trešajā nodaļā tika izmantota grafiskā metode, lai iegūtos datus attēlotu reprezentatīvā formā , kā arī, lai vizuāli attēlotu būtiskāko informāciju. Galvenie pētījuma rezultāti saistīti ar to, ka Latvijā ir augsts potenciāls raidierakstu izmantošanai uzņēmumu mārketinga komunikācijā, arī klausītāju skaits ir relatīvi liels (gandrīz puse no ekonomiski aktīvajiem iedzīvotājiem tos klausās). Nav konkrētas nozares, kurās raidieraksti būtu īpaši piemērotāks mārketinga komunikācijas instruments, raidieraksti ir pielāgojami dažādām nozarēm un auditorijām. Galvenais raidierakstiem veidot kvalitatīvu un interaktīvu saturu, kur vaurāk kā vienas stundas garumā vienas epizodes laikā, koncentrēti un saistoši tiek runāts par kādu tēmu, kas aktuāla uzņēmumam un/vai sabiedrībai. Tāpat pēc pētījuma veikšanas tika identificēti vairāki (seši) priekšlikumi, kuri adresēti dažādiem uzņēmumiem Latvijā, kuri vēlas uzsākt raidierakstu veidošanu vai jau veido raidierakstus mārketinga komunikācijas ietvaros. Galvenokārt, priekšlikumi saistīti ar mērķa auditorijas izpētes nepieciešamību un satura izstrādes īpatnībām. Tāpat priekšlikumos minētas konkrētas nozares, kurās raidierakstu veidošana varētu dot augstu pievienoto vērtību uzņēmumam, piemēram, telekomunikāciju nozarē, kur patērētājiem ir vairāki aizspriedumi par izmantotajām tehnoloģijām un to iedarbību uz cilvēka un vides veselību. Bakalaura darba apjoms ir 55 lappuses, kur ir 14 attēli, 5 tabulas un 7 pielikumi. Kā arī darbā izmantoti 41 informācijas avoti.
The aim of this bachelor’s thesis “The Use of Podcasts in the Marketing Communication for Business in Latvia” is to develop recommendations for Latvian companies regarding the use of podcasts in their marketing communication based on theoretical insights into marketing communication and podcast usage, as well as empirical research. The relevance of the thesis topic is linked to the underutilization of the potential of podcasts in the marketing communication of various industry companies in the Latvian market. The thesis consists of three chapters. The first chapter, which consists of three subsections, analyzes the concept of marketing communication, its implementation channels, and tools, as well as the concept of podcasts and their use as a marketing communication tool. In the second chapter of the Bachelor's thesis, using secondary data and qualitative research methods - interviews, the usage of podcasts by companies, their goals, and audience were examined. Expert interviews were also conducted to determine experts' opinions on the use of podcasts in the marketing communication of companies in the Latvian market. In the third chapter, using the quantitative research method - surveys, the listening habits of economically active Latvia’s residents (aged 15 to 74) to podcasts were studied to develop recommendations for companies based on data on potential listeners in the Latvian market. Also, in the third chapter, the graphical method was used to present the obtained data in a representative form, as well as to visually represent the most important information. The main research results indicate that there is high potential for the use of podcasts in the marketing communication of companies in Latvia, and the number of listeners is relatively large (almost half of economically active residents listen to them). There are no specific industries in which podcasts would be a particularly suitable marketing communication tool, podcasts are adaptable to various industries and audiences. The key to podcasts is to create high-quality and interactive content, where for more than one hour during one episode, a topic relevant to the company and/or society is discussed in a concentrated and engaging manner. Additionally, after conducting the research, several (six) suggestions were identified, which are addressed to various companies in Latvia that want to start creating podcasts or already create podcasts within the framework of marketing communication. Mostly, the suggestions are related to the need for audience research and peculiarities of content development. Also, the suggestions mention specific industries where podcast creation could add high value to the company, such as the telecommunications industry, where consumers have several prejudices about the technologies used and their impact on human and environmental health. The scope of the bachelor’s thesis is 55 pages, including 14 photos, 5 tables, and 7 appendices. Also 41 information sources.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.