Title: AS ”Drogas” mārketinga komunikācijas novērtējums un pilnveidošanas iespējas
Other Titles: Evaluation of Drogas marketing communication and improvement opportunities
Authors: Kristīne Blumfelde-Rutka
Marta Anna Vīduša
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: Mārketinga komunikācija;mazumtirdzniecības nozare;AS "Drogas";Marketing communication;retail industry;company "Drogas"
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Latvijas mazumtirdzniecības nozare ir viena no dinamiskākajām un strauji augošajām nozarēm, kas liek uzņēmumiem nepārtraukti pielāgoties jaunajiem tirgus apstākļiem un patērētāju prasībām. Pieaugošās konkurences kontekstā mārketinga komunikācija kļūst par būtisku faktoru, kas nosaka uzņēmuma veiksmīgu pozicionēšanos tirgū un klientu lojalitāti. AS Drogas kā viens no vadošajiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem skaistumkopšanas un sadzīves preču segmentā Latvijā saskaras ar nepieciešamību pielāgot savu mārketinga stratēģiju mainīgajiem patērētāju paradumiem un tehnoloģiju attīstībai. Šajā bakalaura darbā tiek analizēta AS Drogas mārketinga komunikācija, lai identificētu tās pilnveidošanas iespējas un veicinātu uzņēmuma darbību. Bakalaura darba “AS ”Drogas” mārketinga komunikācijas novērtējums un pilnveidošanas iespējas” mērķis ir, pamatojoties uz teorijas un zinātniskās literatūras atziņu analīzi un AS Drogas uzņēmuma darbības un mārketinga komunikācijas izpēti, izstrādāt ieteikumus AS Drogas mārketinga komunikācijas pilnveidošanai, galvenokārt koncentrējoties uz digitālo, it īpaši, sociālo mediju, mārketingu. Lai sasniegtu darbā izvirzīto mērķi un izpildītu uzdotos uzdevumus, pētījumā tika izmantotas tādas metodes kā monogrāfiskā jeb aprakstošā metode, sekundāro datu analīze, kvantitatīvā pētījuma metode - patērētāju aptauja, kvalitatīvā pētījuma metode - ekspertu intervijas, kā arī grafiskā datu apstrādes metode. Pētījuma rezultāti liecina, ka AS Drogas ir spēcīgs mazumtirdzniecības nozares spēlētājs, kas kļuvis par vienu no atpazīstamākajiem zīmoliem Latvijā, pateicoties arī savai mārketinga komunikācijai. Drogas mārketinga komunikāciju var vērtēt kā veiksmīgu, tomēr, ņemot vērā to, ka mārketings nepārtraukti mainās, Drogas mārketinga komunikāciju ir iespējams pilnveidot, laicīgi sākot dibināt saikni ar nākamajā paaudzēm, izmantojot jaunas tehnoloģijas un aktualitātes savā mārketinga komunikācijā. Balstoties uz bakalaura darbā iegūtajiem rezultātiem, tika izvirzīti 4 priekšlikumi AS Drogas mārketinga un sabiedrisko attiecību nodaļai mārketinga komunikācijas pilnveidošanai. Tie ietvēra vienkāršu un tīru dizaina elementu izmantošanu mārketinga materiālos, kā arī dabisku tēlu izvēli kampaņu veidošanā. Papildus tam ir nepieciešami periodiski ārvalstu skaistumkopšanas zīmolu izvērtējumi, lai pielāgotu jaunās tendences Latvijas auditorijai, kā arī ikgadējas klientu aptauju, kas palīdzēs novērtēt klientu apmierinātību ar Drogas mārketinga komunikāciju. Bakalaura darba apjoms ir 85 lapas puses. Darbā ir iekļautas 2 tabulas, 9 attēli, 74 izmantotās literatūras un informācijas avoti, kā arī 7 pielikumi. Atslēgas vārdi: mārketinga komunikācija, mazumtirdzniecības nozare, AS Drogas.
The retail industry in Latvia is one of the most dynamic and rapidly growing industries, which forces companies to continuously adapt to new market conditions and consumer demands. In the context of growing competition, marketing communication becomes an essential factor that determines the company's successful positioning in the market and customer loyalty. Company Drogas, as one of the leading retail companies in the beauty and household goods segment in Latvia, faces the need to adapt its marketing strategy to changing consumer habits and technological development. This bachelor's thesis analyzes the marketing communication of Drogas to identify opportunities for its improvement and promote the company's operation. The aim of the bachelor's thesis "Assessment of the marketing communication of company "Drogas" and opportunities for improvement" is, based on the analysis of findings from theory and scientific literature and the study of the operation and marketing communication of Drogas, to develop recommendations for the improvement of Drogas' marketing communication, mainly focusing on digital, especially, social media, marketing. In order to achieve the goal set in the work and fulfil the assigned tasks, the research used such methods as the monographic method, secondary data analysis, quantitative research method - consumer survey, qualitative research method - expert interviews, as well as the graphic data processing method. The results of the research show that Drogas is a strong player in the retail industry in Latvia and has become one of the most recognizable brands in Latvia, also thanks to its marketing communication. Drogas' marketing communication can be considered successful, however, considering the fact that marketing is constantly changing, it is possible to improve Drogas' marketing communication by starting to establish a connection with the next generations in time, using new technologies and tendencies in marketing communication. Based on the results obtained in the bachelor's thesis, 4 proposals were put forward for the marketing and public relations department of Drogas for the improvement of marketing communication. These included the use of simple design elements in the marketing materials, as well as the choice of natural character in the creation of campaigns. In addition to this, periodic evaluations of international beauty brands are needed to adapt the new trends to the Latvian audience, as well as an annual customer survey, which will help to evaluate customer satisfaction with Drogas' marketing communication. The volume of the bachelor thesis is 85 pages. The work includes 2 tables, 9 images, 74 used literature and information sources, as well as 7 appendices.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.