Title: Atlaižu veidi un to pielietojums uzņēmumā ,,Rimi Latvia’’
Other Titles: Types of discounts and their application in ,,Rimi Latvia''
Authors: Ieva Kalve
Evelīna Fleitmane
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: Atlaides;atlaižu veidi;mazumtirdzniecība;mazumtirdzniecības atlaides;mazumtirdzniecības atlaižu veidi;cenu atlaides;Discounts;discount types;retail;retail discounts;retail discount types;price discounts
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Atlaides ir viena no plaši izmantotajām mazumtirgotāju stratēģijām, kuru realizēšana tiek skaidrota ar vēlmi vilināt pircējus iegādāties produktu, palielināt pieprasījumu, stimulēt īstermiņa pārdošanu, kā arī uzlabot mazumtirgotāju sociālo tēlu. Darba mērķis ir, balstoties uz teorētiskajām atziņām par atlaižu veidiem un empīrisko datu analīzi, izstrādāt uzņēmumam ,,Rimi'' ieteikumus atlaižu īstenošanai. Darba pētījuma jautājumu - vai uzņēmums ,,Rimi'' īsteno dažādus atlaižu veidus? Bakalaura darbā izmantotas piecas pētnieciskās metodes - monogrāfiskā metode, sekundāro datu analīzes metode, kvalitatīvā pētījuma metode (ekspertu intervijas), datu apstrādes un analīzes metode un sintēzes metode. Lai sasniegtu darba mērķi un iegūtu atbildi uz pētījuma jautājumu, tika analizēta teorētiska informācija par mazumtirdzniecības atlaidēm, to veidiem, priekšrocībām un trūkumiem, realizācijas cēloņiem un ietekmi gan uz mazumtirgotājiem, gan patērētājiem. Darbā arī izpētīta specifika atlaižu jautājumos pārtikas mazumtirdzniecībā. Darbā tika izpētītas ,,Rimi'' īstenotās atlaides, kā arī veikta intervija ar ,,Rimi'' veicināšanas vadītāju, lai iegūtu plašāku informāciju par ,,Rimi'' atlaidēm un to stratēģijām. Tika arī veiktas 10 ekspertu intervijas ar 12 jautājumiem, lai noskaidrotu pārdošanas un mārketingu speciālistu saskarsmi ar ,,Rimi'' un uzņēmuma atlaidēm, kā arī viedokļus un ieteikumus ,,Rimi'' atlaižu īstenošanai. Visbeidzot, visa darbā iegūtā informācija tika apkopota un analizēta, lai iegūtu kopsakarības un lai sniegtu uzņēmumam ,,Rimi'' ieteikumus atlaižu īstenošanu uzlabošanai. Darba mērķis tika sasniegts un iegūta atbilde uz pētījuma jautājumu – ,,Rimi'' īsteno septiņus no astoņiem darbā izpētītiem atlaižu veidiem. Darba izstrādes beigās tika secināts, ka pastāv vismaz 8 atlaižu veidi, kurus var pielietot mazumtirgotājs, no kuriem visizplatītākais ir cenu atlaides. Katram mazumtirgotājam ir svarīgi zināt, kādi atlaižu veidi pastāv, jo katram no tam ir savi trūkumi un priekšrocības, kā arī ietekme uz patērētājiem un mazumtirgotājiem. ,,Rimi'' ir dažādas stratēģijas un speciāli plāni atlaižu īstenošanai, kā arī visbiežāk tiek izmantotas cenu atlaides, ar kuru palīdzību tiek īstenotas kampaņas. Ekspertu interviju laikā bija iespējams secināt, ka ekspertu viedokļos par ,,Rimi'' atlaidēm ir iespējams atrast gan kopsakarības, gan atšķirīgas pārdomas un novērojumus. ,,Rimi' veiksmīgi īsteno gan atlaides, gan mārketingu, taču ir vairāki ieteikumi, lai uzlabotu atlaižu īstenošanu un komunikāciju ar patērētājiem. Bakalaura darba apjoms ir 78 lapas, ir 2 attēli, 30 tabulas un 13 pielikumi.
Discounts are one of the widely used strategies of retailers, whose implementation is explained by a desire to entice shoppers to buy a product, increase demand, stimulate short-term sales, and improve the social image of retailers. The aim of the work is to develop recommendations for ,,Rimi’’ to implement the discounts based on theoretical knowledge of the types of discounts and analysis of empirical data. The work study question - does ,,Rimi’’ implement different types of discounts? Five research methods have been used in Bachelor's work - the monograph method, the secondary data analysis method, the qualitative study method (expert interviews), the data processing and analysis method and the synthesis method. In order to achieve the aim of the work and to obtain an answer to the question of the study, theoretical information on retail discounts, their types, advantages and disadvantages, the causes and effects of sales on both retailers and consumers was analyzed. The work also explores the specificities of discount issues in food retail. The work examined discounts implemented by ,,Rimi’’, as well as conducting an interview with ,,Rimi's’’ promotion manager for more information on ,,Rimi’’ discounts and their strategies. There were also 10 expert interviews with 12 questions to find out the interface of sales and marketing specialists with ,,Rimi’’ and company discounts, as well as opinions and recommendations for implementing ,,Rimi’’ discounts. Finally, all the information obtained from the work was collected and analyzed in order to obtain a correlation and to provide ,,Rimi’’ with recommendations to improve the implementation of the discounts. The aim of the work was achieved and the answer to the question of the study was obtained: ,,Rimi’’ implements seven of the eight types of discounts researched in the work. At the end of the work, it was concluded that there are at least 8 types of discounts that can be applied by the retailer, the most common of which is price discounts. It's important for every retailer to know what types of discounts exist because each has its own drawbacks and benefits, as well as the impact on consumers and retailers. ,,Rimi’’ has a variety of strategies and special plans to implement discounts, as well as the price discounts are used to implement campaigns. During the expert interviews, it was possible to conclude that it was possible to find both correlations and different reflections and observations in the expert opinions on ,,Rimi's’’ discounts. ,,Rimi’’ successfully implements both discounts and marketing, but there are several recommendations to improve the implementation of discounts and communication with consumers. The Bachelor's work is 78 pages, has 2 images, 30 tables and 13 attachments.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.