Title: Sociālo tīklu komunikācijas izmantošanas iespēju analīze uzņēmumam AS "Ķekava Foods"produktu virzīšanai Latvijas tirgū
Other Titles: Analysis of the possibilities of using social network communication to promote the products of JSC "Kekava Foods" in the Latvian market
Authors: Laura Martinsone
Ērika Kobjakova
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: sociālais tīkls;sociālais medijs;sociālo mediju mārketings;sociālo mediju mārketinga komunikācija;mārketinga komunikācija.;social network;social media;social media marketing;social media marketing communication;marketing communication.
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Uzņēmumiem, kuri desmit gadu pieredzē savu produkciju ir pārdevuši mazumtirzniecības veikalos, kā arī veidojuši komunikāciju ar patērētājiem uzrunājot patērētājus ar iepakojuma, TV reklāmām, vides reklāmām, bukletiem un citām tradicionālajām reklāmām, ir sarežģīti veidot komunikāciju sociālajos medijos. Katrā sociālo mediju platformā auditorijas vēlmes ir citādākas, tādēļ rodas problēma uzņēmumiem, kā komunicēt ar patērētājiem caur sociālajiem tīkliem ar produkta publikāciju palīdzību. Šī darba mērķis, balstoties uz teorētiskajām atziņām un empīrisko datu analīzi, bija izstrādāt sociālo tīklu pilnveidošanas iespējas uzņēmumam AS “Ķekavas Foods” produkcijas virzīšanai tirgū. Darba pētījumā tika izmantotas šādas metodes - monogrāfiskā metode – zinātniskās literatūras izpēte, informācijas analizēšana un apkopošana par sociālajiem tīkliem un sociālo tīklu mārketinga izmantošanas iespējām virzīšanai tirgū. Kontentanalīze – tika veidots uzņēmuma un pašreizējās situācijas apraksts uzņēmuma sociālajiem tīkliem. Empīriskās metodes – tika veikts kvantatīvais pētījums: patērētāju aptauja par “Ķekava” sociālo tīklu platformu komunikāciju. Statistikas metode – aptaujas rezultātu interpretācija un grafiskā metode datu vizualizācijai. Pēc pētījuma veikšanas ir izvirzīti galvenie rezultāti AS “Ķekava Foods.” Balstoties uz respondentu sniegtajām atbildēm, atklājas, ka daļa patērētāju lielākoties nav informēti par to, ka uzņēmums darbojas sociālajos medijos, kas rada dezinformāciju par “Ķekava” produkcijas jaunumiem un citām aktualitātēm. Tika secināts, ka “Ķekava” visaktīvāk ar patērētājiem komunicē sociālajā tīklā Facebook. 1. Lai aktivizētu “Ķekava” kātbūtni Instagram sociālajā medijā, ir nepieciešams palielināt aktivitāti, regulāri publicēt “story” jeb “stāstus,” kas ne tikai veicinās zīmola atpazīstamību, bet atgādinās lietotājiem par zīmola esamību un ilgstošu auditorijas iesaisti. 2. Lai zīmols efektīvāk stiprinātu savu aktivitāti TikTok platformā, “Ķekava” mārketinga nodaļai nepieciešams izstrādāt visaptverošu komunikācijas stratēģiju, kas ne tikai piesķirs kvalitatīvu saturu, bet arī būs atbilstošs platformas lietotāju velmēm, vienlaikus veidojot saistošu saturu, kas piesaistīs auditoriju Bakalaura darbs sastāv no 61 lappusēm, 26 attēliem, 45 literatūras avotiem, 10 pielikumi Atslēgas vārdi: sociālais tīkls, sociālais medijs, sociālo mediju mārketings, sociālo mediju mārketinga komunikācija, mārketinga komunikācija.
For companies that have ten years of experience selling their products in retail stores and communicating with consumers through packaging, TV commercials, outdoor ads, leaflets and other traditional advertising, social media communication is difficult. Audience preferences are different on each social media platform, so the challenge for companies is how to communicate with consumers via social networks with product publications. The aim of this thesis is to develop social networking opportunities for the company "Ķekavas Foods" to promote its products in the market based on theoretical knowledge and empirical data analysis. Monographic method - research of scientific literature, analysis and collection of information on social networks and possibilities of using social network marketing for market promotion. Contextual analysis - a description of the company and the current situation of the company's social networks was carried out. Empirical methods - quantitative research: consumer survey on the communication of the social network platform of "Ķekava." Statistical method - interpretation of survey results and graphical method - for data visualization. After the research, the main results of the results of the survey of "Ķekava Foods" based on the answers given by the respondents reveal that most consumers are not aware of the fact that the company operates on social media, which creates misinformation about the news of "Ķekava" products and other current events. Moreover, Ķekava is more active in communicating with consumers on Facebook. 1. In order to activate “Ķekava's” presence on Instagram, it is necessary to increase activity and regularly post "stories," which not only raise brand awareness, but also remind users of the brand's existence and facilitates long-term audience engagement. 2. In order for the brand "Ķekava" to strengthen its presence on the TikTok platform, its marketing department needs to develop a comprehensive communication strategy that will not only attract quality content, but also match the preferences of the platform users, while creating engaging content that will attract the audience. The Bachelor thesis consists of 61 pages, 26 figures, 45 references, 10 appendices. Keywords: social network, social media, social media marketing, social media marketing communication, marketing communication.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.