Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSanta Bormane-
dc.contributor.authorEgita Blaus-
dc.contributor.otherSociālo zinātņu fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Social Sciencesen-UK
dc.date.accessioned2024-07-15T21:19:25Z-
dc.date.available2024-07-15T21:19:25Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/15975-
dc.descriptionStarptautiskais mārketings un reklāmalv-LV
dc.descriptionInternational Marketing and Advertisingen-UK
dc.descriptionVadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldībalv-LV
dc.descriptionManagement, Administration and Real Estate Managementen-UK
dc.description.abstractPētījums ir aktuāls, jo viedtālruņus un internetu pasaulē izmanto ļoti daudz cilvēku, līdz ar to uzņēmumi arvien vairāk meklē veidus kā mārketinga komunikāciju īstenot digitālajā vidē. Tomēr ir arī uzņēmumu grūtības, jo internetā ir neizmērāms informācijas apjoms, līdz ar ko uzņēmumiem ir grūti būt pamanāmiem un arvien grūtāk kļūst konkurēt. Mākslīgā intelekta izmantošana digitālā mārketinga komunikācijā var palīdzēt uzņēmumu darbībā, tādējādi ļaujot uzņēmumam ietaupīt laika, darbaspēka un finanšu resursus, jo tas darbojas divdesmit četras stundas diennaktī, septiņas dienas nedēļā. Pētījuma mērķis ir balstoties uz teorētiskajām atziņām par digitālā mārketinga komunikāciju mākslīgā intelekta kontekstā, kā arī empīrisko pētījumu, izstrādāt konceptu mākslīgā intelekta izmantošanai digitālā mārketinga komunikācijā zīmola Ādažu čipsi virzīšanai tirgū. Pētījumā izmantotās metodes: 1) monogrāfiskā metode, lai izpētītu digitālās mārketinga komunikācijas teorētiskos aspektus mākslīgā intelekta kontekstā; 2) sekundāro datu analīzes metode, lai raksturotu uzņēmumu Orkla Latvija un tā zīmolu Ādažu čipsi; 3) kontentanalīzes metode, lai analizētu digitālās mārketinga komunikācijas lietojumu zīmolam Ādažu čipsi un tā konkurentiem, kā arī, lai novērtētu mākslīgā intelekta lietojumu zīmola Ādažu čipsi digitālā mārketinga komunikācijā; 4) kvalitatīvā pētījumu metode (ekspertu intervijas), lai novērtētu mākslīgā intelekta izmantošanas iespējas zīmola Ādažu čipsi digitālā mārketinga komunikācijā un 5) grafiskā metode, lai vizualizētu informāciju un datus. Pētījuma galvenie rezultāti liecina, ka jebkuru mākslīgā intelekta rīku var integrēt jebkurā digitālās mārketinga komunikācijas aktivitātē, taču visbiežāk atkārtojas, ka: 1) datu analīzi un apstrādi, teksta ģenerēšanu un apstrādi, informācijas meklēšanu un ideju ģenerēšanu - visās digitālās mārketinga komunikācijas aktivitātēs; 2) attēlu, video un audio ģenerēšanu un apstrādi - digitālajā reklāmā, sociālo mediju mārketingā un produktu realizācijas veicināšanā, savukārt e-pastu mārketingā - arī attēlu ģenerēšanu un apstrādi un 3) virtuālo asistentu un automātisko atbildi - sociālo mediju mārketingā un personiskajā apkalpošanā, savukārt automātisko atbildi - arī e-pastu mārketingā un virtuālo asistentu- sabiedriskajās attiecībās. Balstoties uz pētījuma rezultātiem, tika izstrādāti 7 priekšlikumi mākslīgā intelekta izmantošanai digitālā mārketinga komunikācijā uzņēmuma Orkla Latvija vadībai un zīmola Ādažu čipsi mārketinga nodaļai, saistībā ar 1) vadlīniju ieviešanu; 2) apmācību organizēšanu; 3) rezultātu salīdzināšanu; 4) datu izvērtēšanu; 5) padziļinātu informāciju un 6) inovāciju uztveri. Pētījums sastāv no 65 lappusēm, tas ietver, 10 tabulas, 7 attēlus, 32 pielikumus un 86 informācijas avotus.lv-LV
dc.description.abstractThe research is relevant because a lot of people in the world use smartphones and the Internet, so companies are increasingly looking for ways to implement marketing communication in the digital environment. However, there are also difficulties for companies, as there is an immeasurable amount of information on the Internet, which makes it difficult for companies to be visible and increasingly difficult to compete. The use of artificial intelligence in digital marketing communication can help companies in their operations, thus allowing the company to save time, labor, and financial resources, because it operates twenty-four hours a day, seven days a week. The aim of the research is to develop a concept for the use of artificial intelligence in digital marketing communication for promoting the brand Ādažu čipsi in the market, based on the theoretical guidelines of digital marketing communication in the context of artificial intelligence, as well as empirical research. Methods used in the research: 1) monographic method to explore theoretical aspects of digital marketing communication in the context of artificial intelligence; 2) secondary data analysis to describe the company Orkla Latvija and its brand Ādažu čipsi; 3) content analysis to analyze the use of digital marketing communication for the brand Ādažu čipsi and its competitors, as well as to evaluate the use of artificial intelligence in the digital marketing communication of the brand Ādažu čipsi; 4) the qualitative research method (expert interviews) to evaluate the opportunities of using artificial intelligence in the digital marketing communication of the brand Ādažu čipsi and 5) the graphic method to visualize information and data. The main results of the research show that any artificial intelligence tool can be integrated into any digital marketing communication activity, but the most common are: 1) data analysis and processing, text generation and processing, information search and idea generation - in all digital marketing communication activities; 2) image, video and audio generation and processing - in digital advertising, social media marketing, sales promotion, in e-mail marketing - also image generation and processing, and 3) virtual assistant and automatic response - in social media marketing, personal selling, automatic response - also in e-mail marketing and virtual assistant - in public relations. Based on the results of research, 7 proposals for the use of artificial intelligence in digital marketing communication were developed for the management of the company Orkla Latvija and the marketing department of the brand Ādažu čipsi, in conjunction with: 1) implementation of guidelines; 2) organization of trainings; 3) comparison of results; 4) data evaluation; 5) in-depth information and 6)innovation perception. The research consists of 65 pages, it includes 10 tables, 7 figures, 32 appendices and 86 information sources.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccess-
dc.subjectDigitālā mārketinga komunikācijalv-LV
dc.subjectdigitālais mārketingslv-LV
dc.subjectmākslīgais intelektslv-LV
dc.subjectDigital marketing communicationen-UK
dc.subjectdigital marketingen-UK
dc.subjectartificial intelligenceen-UK
dc.titleMākslīgā intelekta izmantošanas iespējas digitālā mārketinga komunikācijā zīmola Ādažu čipsi virzīšanai tirgūlv-LV
dc.title.alternativeOpportunities of using artificial intelligence in digital marketing communications for promoting the brand Ādažu čipsi in the marketen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.