Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEvita Grigoroviča-
dc.contributor.authorKristiāna Ločmele-
dc.contributor.otherSociālo zinātņu fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Social Sciencesen-UK
dc.date.accessioned2024-07-15T21:19:22Z-
dc.date.available2024-07-15T21:19:22Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/15972-
dc.descriptionStarptautiskais mārketings un reklāmalv-LV
dc.descriptionInternational Marketing and Advertisingen-UK
dc.descriptionVadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldībalv-LV
dc.descriptionManagement, Administration and Real Estate Managementen-UK
dc.description.abstractReklāma, jo īpaši izmantojot vides kampaņas, kļūst par svarīgu pilsētvides sastāvdaļu, piedāvājot platformu, lai sasniegtu daudzveidīgu auditoriju un paustu vēstījumus, kas atspoguļojas iedzīvotāju vērtībās, tā veidojot uztveri par Rīgas pilsētu. Tāpat kā patērētāji atšķiras atkarībā no vecuma, ienākuma līmeņa, vēlmēm, tāpat arī pilsētas iedzīvotāji un tūristi reaģē uz apkārtējiem vizuālajiem stimuliem, piemēram, pilsētvides reklāmām un izmantotajiem simboliem tajās. Katrs vizuālais elements publiskajā telpā var darboties kā iesaistīšanas izraisītājs, tāpēc semiotikas pielietojuma izpratne ir nozīmīga, lai izveidotu uzmanību piesaistošu vēstījumu, kas sasniedz reklāmas mērķi un veicina darbību. Vides reklāmas ir ne tikai estētiska pilsētvides dekorācija, bet tā arī ir funkcionāls pilsētas tēla un identitātes veidošanas rīks, kas darbojas, kā vizītkarte. Bakalaura darba “Rīgas domes 2021.-2023. gada vides reklāmu semiotiskā analīze” mērķis ir, balstoties uz zinātniskās literatūras un empīrisko datu analīzi par semiotiku, izstrādāt ieteikumus Rīgas domes komunikācijas pārvaldei vides reklāmu uzlabošanai. Darba uzdevumu sasniegšanai, bakalaura darbā tiks izmantotas tādas pētījuma metodes kā monogrāfiskā jeb aprakstošā pētījuma metode, sekundārā datu analīzes metode, grafiskā metode, kvantitatīvā pētījuma metode – aptauja, kā arī kvalitatīvā pētījuma metode, konkrētāk semiotiskā analīzes metode. Pētījuma galvenais secinājums atklāj, ka Rīgas domes vides reklāmās tiek izmantoti sarežģīti simboli un elementi, uzsverot nepieciešamību pēc vienkāršotiem vizuālajiem noformējumiem, lai uzlabotu skaidrību un rezonētu ar iedzīvotāju vērtībām. Autores galvenie priekšlikumi ir adresēti Rīgas domes komunikācijas pārvaldes vadītājam, un to mērķis ir uzlabot Rīgas domes vides reklāmu skaidrību, integrējot skaidras, atpazīstamas vērtības un vienkāršojot izmantotos elementus, kas ir būtiski, lai uzlabotu reklāmu uztveri un kopumā pilsētas noformējumu. Bakalaura darba apjoms ir 53 lapaspuses. Darbā ir iekļauta 2 tabulas, 14 attēli, 61 izmantotās literatūras un informācijas avoti, kā arī 4 pielikumi.lv-LV
dc.description.abstract  ANNOTATION Advertising, especially through outdoor campaigns, becomes an important component of the urban environment, offering a platform to reach a diverse audience and convey messages that reflect the values of the residents, thus shaping the perception of the city of Riga. Just as consumers vary by age, income level, and desires, so do city residents and tourists respond to surrounding visual stimuli, such as urban advertisements and the symbols used in them. Each visual element in public space can act as an engagement trigger, hence an understanding of the application of semiotics is significant to create an attention-grabbing message that achieves the advertising goal and promotes action. Outdoor advertisements are not just an aesthetic decoration of the urban environment but also a functional tool for building the city's image and identity, serving as a business card. The bachelor thesis "Semiotic Analysis of Riga City Council's 2021-2023 Outdoor Advertisements" aims, based on scientific literature and empirical data analysis on semiotics, to develop recommendations for the Riga City Council Communication Department on improving outdoor advertisements. To achieve the objectives of the thesis, research methods such as the monographic or descriptive research method, secondary data analysis method, graphical method, quantitative research method – survey, and qualitative research method, specifically semiotic analysis, will be used. The main conclusion of the study reveals that complex symbols and elements are used in Riga City Council's outdoor advertisements, emphasizing the need for simplified visual designs in order to improve clarity and resonate with the values of the residents. The author's main proposals are addressed to the head of the Riga City Council's communication department, and their goal is to improve the clarity of the Riga City Council's outdoor advertisements by integrating clear, recognizable values and simplifying the elements used, which are essential to improve the perception of advertisements and the overall design of the city. The bachelor's thesis consists of 53 pages. The thesis includes 2 tables, 14 images, 61 sources of literature and information used, as well as 4 appendices.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccess-
dc.subjectsemiotikalv-LV
dc.subjectsemiotikas analīzelv-LV
dc.subjectvides reklāmalv-LV
dc.subjectkultūras vērtībaslv-LV
dc.subjectvizuālās semiotikas elementilv-LV
dc.subjectsemioticsen-UK
dc.subjectsemiotics analysisen-UK
dc.subjectoutdoor advertisementen-UK
dc.subjectcultural valuesen-UK
dc.subjectelements of visual semioticsen-UK
dc.titleRīgas domes 2021.-2023.gada vides reklāmu semiotiskā analīzelv-LV
dc.title.alternativeSemiotic analysis of Riga City Council's 2021-2023 outdoor advertisementsen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.