Title: Azartspēļu reklāmu ierobežojumu novērtējums likumiskajā ietvarā sociālo tīklu mārketinga komunikācijā Latvijas tiešsaistes azartspēļu uzņēmumos "Betsafe" un "OlyBet
Other Titles: Evaluation of the legal framework for restrictions on gambling advertising in social media marketing communications of Latvian online gambling companies Betsafe and OlyBet
Authors: Marta Urbāne
Regnārs Kits
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: sociālie mediji;mārketinga komunikācija;tiešsaistes azartspēles;social media;marketing communication;online gambling
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba nosaukums ir “Azartspēļu reklāmu ierobežojumu novērtējums likumiskajā ietvarā sociālo tīklu mārketinga komunikācijā Latvijas tiešsaistes azartspēļu uzņēmumos "Betsafe" un "OlyBet””. Tiešsaistes azartspēļu popularitāte pēdējo gadu laikā ir strauji attīstījusies, viens no faktoriem, kas šo popularitāti veicināja, ir COVID-19 pandēmija, kuras ierobežojumu dēļ tika aizvērtas fiziskās kazino lokācijas, taču par cik azartspēles ir atkarību izraisošas, cilvēki, kas vēlējās turpināt tās spēlēt, meklēja alternatīvas, kas šajā gadījumā ir tiešsaistes azartspēles. Šo saprotot, tiešsaistes azartspēļu uzņēmumi sāka aktīvi izmantot sociālos medijus savā mārketinga komunikācijā un piesaistīt spēlētājus ar reklāmām, taču Latvijā spēkā esošais Azartspēļu un izložu likums paredz, ka Azartspēļu un interaktīvo azartspēļu organizēšanas vietņu reklāma ir aizliegta ārpus azartspēļu organizēšanas vietām. Šī bakalaura darba mērķis ir izpētīt analizēt sociālo tīklu mārketinga komunikāciju Latvijas tiešsaistes azartspēļu uzņēmumiem “OlyBet” un “Betsafe” atbilstoši Latvijas tiesiskajiem ierobežojumiem, lai izstrādātu rekomendācijas Latvijas politikas pilnveidošanai azartspēļu uzņēmumu mārketinga komunikācijas pārraudzībai. Lai veiktu pētījumu autors izmantoja monogrāfiskā pētījumu metodi, satura analīzi kā kvalitatīvo pētījumu metode, lai analizētu tiešsaistes azartspēļu uzņēmumu “OlyBet” un “Betsafe” mārketinga komunikāciju un tā veidus, kā arī apsekošanas metode jeb intervijas kā kvalitatīvā pētījumu metode, lai noskaidrotu ekspertu viedokļus, kas ikdienā saskarās ar šīs nozares reklāmām, to uzraudzību un nozari kopumā. Darbā tiek secināts, ka šobrīd esošais reklāmu aizliegums nesasniedz mērķi un vēl joprojām tiešsaistes azartspēļu uzņēmumi turpina izvietot reklāmas sociālajos medijos un izmantojot dažādus veidus kā apiet šo aizliegumu. Kā arī, Reklāmas likuma un Azartspēļu un izložu likumu mijiedarbība izveido situāciju, kur reklāmu aktīvi neuzrauga un nekontrolē ne PTAC, ne IAUI, kas dod patvaļību šiem reklāmdevējiem. Lai to labotu ir nepieciešami grozījumi Reklāmas likumā, Azartspēļu un izložu likumā, PTAC un IAUI darba uzdevumu sadalīšana un kompetenču nodošanas, kā arī azartspēļu reklāmas aizliegumu pārvērst par stingri kontrolētiem ierobežojumiem, kas pasargās riska grupas.
The title of the bachelor thesis is "Evaluation of the legal framework for restrictions on gambling advertising in social media marketing communications of Latvian online gambling companies Betsafe and OlyBet". The popularity of online gambling has grown rapidly in recent years, one of the factors contributing to this popularity is the COVID-19 pandemic, which led to the closure of physical casino locations due to restrictions, but as gambling is addictive, people who wanted to continue gambling looked for alternatives, which in this case is online gambling. Understanding this, online gambling companies started to actively use social media in their marketing communications and to attract players with advertisements, but the current Gambling and Lotteries Law in Latvia provides that advertising of gambling and interactive gambling sites is prohibited outside gambling venues. The aim of this bachelor thesis is to analyse the social media marketing communications of the Latvian online gambling companies OlyBet and Betsafe under the Latvian legal restrictions in order to develop recommendations for improving the Latvian policy for monitoring the marketing communications of gambling companies. The author used a monographic research method to conduct the study, content analysis as a qualitative research method to analyse the marketing communications of online gambling companies OlyBet and Betsafe and the types of marketing communications, as well as a survey method or interviews as a qualitative research method to find out the opinions of experts who are in daily contact with advertising in the industry, its monitoring and the industry as a whole. The thesis concludes that the current ban on advertising is not achieving its objective and that online gambling companies continue to place advertisements on social media and use various ways to circumvent the ban. Also, the interaction between the Advertising Law and the Gambling and Lotteries Laws creates a situation where advertising is not actively monitored and controlled by either the PTAC or the IAUI, which gives discretion to these advertisers. To remedy this, amendments to the Law on Advertising, the Law on Gambling and Lotteries, the division of tasks between PTAC and IAUI and the transfer of competences are needed, as well as to turn the ban on gambling advertising into strictly controlled restrictions that will protect at-risk groups.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.