Title: Vizuālā merčendaizinga izmantošanas analīze uzņēmumā "Madara Cosmetics"
Other Titles: Analysis of the use of visual merchandising in "Madara Cosmetics" company.
Authors: Līva Rudzona
Ance Pūpola
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: Merčendaizings;Vizuālais merčendaizings;Veikala telpu izkārtojums;Telpu izvietojums;Merchandising;Visual merchandising;Layout of store premises;Placement of premises
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Mūsdienās uzņēmumiem ir nepieciešams nepārtraukti meklēt jaunus veidus, kā piesaistīt klientu uzmanību un palielināt pārdošanas apjomus, it īpaši konkurences piesātinātā tirgū. Vizuālais merčendaizings un reklāmas kampaņas ir kļuvuši par būtiskiem instrumentiem, kas ir saistīti pārdošanas veicināšanas rīki, lai veicinātu klientu iesaistīšanos un pirkumu veikšanu. Merčendaizings palīdz uzņēmumiem izcelties konkurences vidū un radīt saikni ar klientiem, piedāvājot tiem neaizmirstamu iepirkšanās pieredzi. Tāpēc šī darba mērķis ir balstoties uz teorētiskajām atziņām un pētījumiem par vizuālā merčendaizinga nozīmi un izmantošanu uzņēmējdarbībā, izstrādāt vizuālā merčendaizinga novērtējumu un ieteikumus uzņēmumam “Madara Cosmetics”. Lai sasniegtu darba mērķi, darba gaitā tiks izmantotas četras pētījuma metodes – monogrāfiskā pētījuma metode, sekundāro datu analīze, kvantitatīva pētījumu metode un grafiskā pētījumu metode. Darba gaitā tika noskaidrots, ka skaistum - kopšanas tirgū uzņēmums savu vizuālo tēlu un identitāti ir veiksmīgi izveidojis, ko pierāda arī aptaujas dati, proti, klienti ļoti pozitīvi attiecas pret uzņēmuma vizuālo noformējumu, uzņēmuma produkciju un pieejamo sortimentu. Kā arī, tika noskaidrots, ka uzņēmums ir ļoti piestrādājis pie vizuālā merčendaizinga izmantošanas, jo tas ir rūpīgi izstrādās pēc merčendaizinga vadlīnijām, kā rezultāta, klientu iepirkšanās pieredze ir ļoti pozitīva. Taču neskatoties uz to, darba autore ir izvirzījusi vairākus priekšlikumus uzņēmumam merčendaizinga uzlabošanai. Piemēram, uzņēmumam nepieciešams piestrādāt pie vizuālās telpu vienotības, proti, vienā no veikaliem jāpielāgo interjers pārējām uzņēmuma platformām. Kā arī jānodrošina tas, ka veikalu telpās tiek atskaņota mūzika, lai radītu vēl labāku atmosfēru. Un jānodrošina klientiem arī vienreizēji produktu paraugi, lai klienti tos vairāk izmantotu, kā rezultātā ātrāk pieņemtu lēmumu par labu pirkumiem. Darba kopējais lapaspušu skaits ir 52 lapaspuses un darba gaitā ir izmantotas divas tabulas, kopējais literatūras avotu skaits ir 40, kā arī darba gaitā ir atsauces uz 20 pielikumiem.
Nowadays, companies constantly need to find new ways to attract customer attention and increase sales volumes. Visual merchandising and advertising campaigns have become essential tools related to sales promotion to engage customers and drive purchases. Visual merchandising helps companies stand out among competitors and create a connection with customers by offering them memorable shopping experiences. Therefore, the aim of this work is to develop an evaluation of visual merchandising and recommendations for the company "Madara Cosmetics" based on theoretical insights and research on the importance and utilization of visual merchandising in business. To achieve the goal of the work, four research methods will be used: monographic research, secondary data analysis, quantitative research method, and graphic research method. During the study, it was found that in the beauty and skincare market, the company has successfully established its visual image and identity, as evidenced by survey data showing that customers have a very positive attitude towards the company's visual design, products, and available range. It was also found that the company has put significant effort into using visual merchandising, as it meticulously follows merchandising guidelines, resulting in a highly positive shopping experience for customers. However, despite this, the author of the work has proposed several suggestions for improving merchandising for the company. For example, the company needs to work on visual space consistency, such as adapting the interior of one of the stores to match the rest of the company's platforms. Additionally, it should ensure that music is played in the store spaces to create a better atmosphere. Moreover, the company should provide customers with unique product samples to encourage their usage, thereby facilitating quicker decisions in favor of purchases. The total number of pages in the work is 52, with two tables used throughout the work. There are a total of 40 literature sources cited, and references to 20 attachments are made throughout the work.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.