Title: Fotogrāfiju kā vizuālās komunikācijas elementa izmantošana konditorejas uzņēmumu sociālo mediju komunikācijā Latvijā
Other Titles: Use of photographs as an element of visual communication in the social media communication of pastry companies in Latvia
Authors: Renāte Cāne
Nikola Marija Trūpa
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: Vizuālā komunikācija;fotogrāfija kā vizuālās komunikācijas elements;Visual communication;photography as an element of visual communication
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “Fotogrāfiju kā vizuālās komunikācijas elementa izmantošana konditorejas uzņēmumu sociālo mediju komunikācijā Latvijā” mērķis ir, balstoties uz teoriju par vizuālo komunikāciju un fotogrāfijām, kā arī veicot aptauju, noskaidrot patērētāju viedokli par 5 Latvijas konditorejas uzņēmumu vizuālo komunikāciju sociālajos tīklos un izstrādāt ieteikumus šiem uzņēmumiem fotogrāfiju izveidē un izmantošanā savā vizuālajā komunikācijā. Pētījums ir aktuāls, jo mūsdienās viens no populārākajiem mārketinga veidiem ir digitālais mārketings, tādējādi uzņēmumiem ir jāspēj izcelties uz konkurentu fona, iespējami veiksmīgāk piesaistot jau esošos un potenciālos klientus iegādāties viņu produkciju, radot vizuālo identitāti, kas ir pēc iespējas nekļūdīgāk atpazīstama. Darbs sastāv no trīs daļām, kurās izmantotas piecas pētnieciskās metodes. Pirmajā daļā tiek izmantota monogrāfiskā metode, aprakstot vizuālās komunikācijas definējumu un metodes, fotogrāfiju un sociālo tīklu izmantošanu ar patērētājiem. Darba otrajā daļā, izmantojot gadījuma un satura analīzi, tiek aprakstīts, kādas ir Latvijas un pasaules vizuālās komunikācijas tendences digitālajā vidē un kāda stila vizuālo komunikāciju izmanto ēdināšanas nozarē. Tiek veikta gadījuma analīze par 5 dažādu Latvijas konditorejas uzņēmumu vizuālo komunikāciju sociālajos tīklos un fotogrāfiju izmantošanu. Darba trešajā daļā izmantota aptauja kā kvantitatīvā pētījuma metode, lai noskaidrotu, kāda veida vizuālā komunikācija patērētājus visefektīvāk iespaido par labu pirkuma veikšanai. Rezultātu attēlošanai izmantota grafiskā metode. Pētījumā veiktajā aptaujā iegūtie rezultāti pierāda, ka patērētājiem labāk patīk redzēt krāsainas, košas, ar interesantām kompozīcijām un svarīgāko akcentu izveidotas fotogrāfijas, kas tiek ievietotas piecu izvēlēto Latvijas konditorejas uzņēmumu sociālajos tīklos, jo pievērš uzmanību vairāk kā bēšas un neizteiksmīgas publikācijas. Neitrālu krāsu un nepārdomātas kompozīcijas fotogrāfijām, patērētājiem ir mazāka interese, ieraugot publikāciju, tādējādi vēlme to iegādāties samazinās. Atbilstoši šim, autores svarīgākie priekšlikumi 5 izvēlētajiem darbā aprakstītajiem uzņēmumiem būtu citu lielāku uzņēmumu publikāciju izpēte, analizējot, kā tiek veidotas fotogrāfijas kā vizuālās komunikācijas elements. Bakalaura darba apjoms ir 60 lappuses bez pielikumiem, 74 lappuses ar pielikumiem. Tajā ir ievietoti 26 attēli, 1 tabula, izmantoti 79 literatūras un informācijas avoti un ir 2 pielikumi.
The aim of the Bachelor's work “Use of photographs as an element of visual communication in the social media communication of pastry companies in Latvia” is to, based on the theory of visual communication and photographs, as well as by conducting a survey, ascertain the opinion of consumers regarding the visual communication of 5 Latvian confectionery companies on social networks and develop recommendations for these companies in the creation and use of photographs in their visual communication. The study is up to date because digital marketing is one of the most popular forms of marketing today, so companies need to be able to stand out against the backdrop of competitors, attracting already existing and potential customers as successfully as possible to buy their produce, creating a visual identity that is as unmistakable as possible. The work consists of three parts using five research methods. The first part uses the monograph method, describing the definition and methods of visual communication, the use of photographs and social networks with consumers. The second part of the work, using case and content analysis, describes the trends of visual communication between Latvia and the world in the digital environment and the style of visual communication used in the catering sector. A case analysis is carried out regarding the visual communication of 5 different Latvian confectionery companies on social networks and the use of photographs. The third part of the work uses a survey as a quantitative study method to find out what kind of visual communication most effectively affects consumers in favour of making a purchase. Graphical method used to display results. The results of the survey show that consumers prefer to see colorful, bright photographs created with interesting compositions and the most important accents, which are placed on the social networks of the five selected Latvian confectionery companies, because they pay attention to more than beige and nondescript publications. Photos of neutral colours and unthought-out composition, consumers have less interest in seeing the publication, so the urge to buy it decreases. According to this, the author's most important proposals for the 5 companies selected in the job would be to study the publications of other larger companies by analysing how photographs are made as an element of visual communication. The Bachelor's work is 60 pages without attachments, 74 pages with attachments. It contains 26 images, 1 table, uses 79 sources of literature and information, and contains two attachments.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.