Title: SIA "Lidl Latvija” patērētāju uzvedības novērtējums
Other Titles: Assessment of consumer behavior of SIA "Lidl Latvija"
Authors: Juta Irbe
Amanda Strīķe
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: SIA “Lidl Latvija”;patērētāji;patērētāju uzvedība;komunikācija;sociālie tīkli;mārketinga aktivitātes.;SIA "Lidl Latvija";consumers;consumer behavior;communication;social networks;marketing activities.
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba tēma “SIA “Lidl Latvija” patērētāju uzvedības novērtējums” atklāj kā šī pētījuma gaitā, pamatojoties uz teorētiskajām atziņām par patērētāju uzvedības jēdzienu un pirkuma lēmumu saistību, kā arī patērētāju aptauju, tika analizēta SIA “Lidl Latvija” komunikācija ar patērētājiem un izstrādāti ieteikumi SIA “Lidl Latvija” interaktīvo mārketinga pasākumu veicināšanai un sociālo tīklu iesaiste. Pētījuma aktualitāte ir saistīta ar patērētāju uzvedības dinamiku, iegādājoties pārtiku, jo tā tiek ietekmēta gan no ekonomiskās situācijas, individuālajām vēlmēm un vajadzībām, kā arī sociālajiem aspektiem. Analizējot patērētāju uzvedību, uzņēmums gūst skaidrāku skatījumu uz tām lietām, uz kurām ir jāvērš uzmanība. Šis pētījums būs noderīgs gan SIA “Lidl Latvija” mārketinga nodaļas pārstāvjiem, gan arī citu tirdzniecības nozares pārstāvjiem, lai tiktu veikti secinājumi, uzlabojumi, lai kļūtu vēl pievilcīgākiem patērētāju vidū. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tika izveidoti 6 darba uzdevumi, izmantojot dažādas pētījuma metodes, tika veikti secīgi pa darba nodaļām. Pirmajā darba nodaļā izmantota monogrāfiskā metode, apkopojot un analizējot patērētāju uzvedības būtību un to nozīmi, kā arī patērētāju uzvedības ietekmējošie faktori, tam sekoja aprakstīts pirkuma lēmuma pieņemšanas process un ietekmējošie faktori. Otrajā nodaļā analīzes veikšanai par SIA “Lidl Latvija” izmantota sekundāro datu analīze, kā arī kontentanalīze, lai analizētu uzņēmuma komunikāciju un mārketinga aktivitātes. Trešajā nodaļā izmantota empīriskā pētījuma metode - patērētāju aptauja un grafiskā metode kvantitatīvo datu uzskatāmai attēlošanai, lai saņemtu atgriezenisko saiti. Galvenie rezultāti: Šī bakalaura darba galvenās faktoru grupas, kādēļ patērētāji izvēlas veikt pirkumu SIA “Lidl Latvija” - cena, produktu kvalitāte/sastāvs, ieteikumi no paziņām, draugiem, ģimenes un produkta dizains. Būtiskāko patērētāju pirkuma lēmuma pieņemšanas procesu raksturo ar pieciem posmiem - problēmas apzināšanās, informācijas meklēšanas, alternatīvu izvērtēšanas, pirkuma lēmuma, pēc - pirkuma uzvedības. Pēc pētījuma veikšanas izriet vairāki priekšlikumi sociālo tīklu satura izstrādei un komunikācijai pārtikas produktu virzīšanai tirgū, no kuriem galvenie ir: 1. Darba autore rekomendē izmantot izstrādāto sociālo tīklu komunikācijas satura plānus “Instagram” un “Facebook”, lai palielinātu patērētāju iesaistīšanās līmeni, kā arī veicinātu pozitīvu attieksmi komunikācijā ar uzņēmumu, tādējādi ietekmējot pircēju vēlmi iepirkties “Lidl” veikalos. 2. Izstrādāt beziepakojuma piedāvājumu. Tas varētu ietvert patērētājiem iespēju atnest savu trauku vai iepakojumu, lai veiktu vēlamo pirkumu, tādējādi izvairītos no lieka vienreizlietojamā iepakojuma izmantošanas. Bakalaura darbs sastāv no 58 lappusēm, 3 tabulas, 12 attēliem, 64 informācijas avotiem un 3 pielikumiem. Atslēgas vārdi: SIA “Lidl Latvija”, patērētāji, patērētāju uzvedība, komunikācija, sociālie tīkli, mārketinga aktivitātes.
The theme of the bachelor's thesis "Assessment of consumer behavior of SIA "Lidl Latvija"" reveals how, in the course of this study, based on theoretical knowledge about the concept of consumer behavior and the relationship between purchase decisions, as well as a consumer survey, the communication of SIA "Lidl Latvija" with consumers was analyzed, and developed recommendations for the promotion of interactive marketing activities and the involvement of social networks. The relevance of the research is related to the dynamics of consumer behavior when purchasing food, as it is influenced by the economic situation, individual wishes and needs, as well as social aspects. Analyzing consumer behavior gives a company a clearer view of things that need attention. This study will be useful both for representatives of the marketing department of SIA "Lidl Latvija" and also for representatives of other trade sectors, so that conclusions and improvements can be made in order to become even more attractive among consumers. In order to achieve the set goal, 6 tasks were created using different research methods. The first chapter of the work uses the monographic method, summarizing and analyzing the essence of consumer behavior and its importance, as well as the influencing factors of consumer behavior, followed by a description of the purchase decision-making process and influencing factors. The second chapter uses secondary data analysis as well as content analysis to analyze the company's communication and marketing activities. The third chapter uses the empirical research method - consumer survey and graphic method. Main results: The main groups of factors of this bachelor's thesis, why consumers choose to make a purchase from SIA "Lidl Latvija" - price, product quality/composition, recommendations from acquaintances, friends, family and product design. The most important consumer purchase decision-making process is characterized by five stages - awareness of the problem, search for information, evaluation of alternatives, purchase decision, after - purchase behavior. After conducting the research, several proposals for the development of social network content and communication for promoting food products on the market emerge, the main of which are: 1. The author of the paper recommends using the social network communication content plan "Instagram" and "Facebook" in order to increase consumer involvement and promote a positive attitude in communication with the company, thus influencing the desire of buyers to shop in "Lidl" stores. 2. Develop an offer without packaging. This would include the option for consumers to bring their own container or packaging to make a purchase, thus avoiding unnecessary use of single-use packaging. The bachelor thesis consists of 58 pages, 3 tables, 12 images, 64 sources of information and 3 appendices. Keywords: SIA "Lidl Latvija", consumers, consumer behavior, communication, social networks, marketing activities.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.