Title: Virtuālās un papildinātās realitātes iespēju izmantošana satura mārketingā iedzīvotāju izglītošanā un informēšanā Latvijā. CSDD piemērizpēte
Other Titles: The use of virtual and augmented reality opportunities in content marketing in educating and informing the citizens of Latvia. CSDD case study
Authors: Santa Bormane
Paula Kitija Muižniece
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: Satura mārketings;virtuālā realitāte;papildinātā realitāte;sociālie mediji.;Content marketing;virtual reality;augmented reality;social media.
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darbā “Virtuālās un papildinātās realitātes iespēju izmantošana satura mārketingā iedzīvotāju izglītošanā un informēšanā Latvijā. CSDD piemērizpēte’’ tiek raksturots, analizēts un pētīts par satura mārketingu, virtuālo un papildināto realitāti kā vispārējo būtības izpausmi, un tā izmantošanu un integrēšanas iespējām satura mārketingā. Tā kā satura mārketings uzņēmumiem pēdējo gadu laikā ir neatņemama mārketinga sastāvdaļa, kura pastāvīgi ir jāpilnveido, lai noturētu klientu uzmanību un piesaistītu jaunus klientus ir jāveido uzlabots saturs. Bakalaura darba pētījuma mērķis: pamatojoties uz zinātniskās literatūras analīzi par satura mārketingu un papildinātās un virtuālās realitātes iespēju izmantošanu satura mārketingā, kā arī empīrisko pētījumu, izstrādāt ieteikumus CSDD virtuālās un papildinātās realitātes iespēju iekļaušanai satura mārketingā sabiedrības informēšanai un izglītošanai. Lai sasniegtu darba mērķi tika izvirzīti 5 uzdevumi: 1. raksturot un izpētīt teorētiskos aspektus par papildināto un virtuālo realitāti, tās iespēju izmantošanu satura mārketingā (monogrāfiskā metode); 2. analizēt uzņēmumu CSDD veidoto satura mārketingu un novērtēt CSDD papildinātās un virtuālās realitātes izmantošanu satura mārketingā (sekundāro datu analīze, kontentanalīze, case study); 3. veikt iedzīvotāju aptauju (kvantitatīvā metode) un 4. ekspertu intervijas (kvalitatīvā metode), lai iegūtu vērtējumu, kāda ir iedzīvotāju un ekspertu attieksme par papildinātās un virtuālās realitātes izmantošanu satura mārketinga kampaņās; 5. izstrādāt ieteikumus CSDD virtuālās un papildinātās realitātes iespēju iekļaušanai satura mārketingā sabiedrības informēšanai un izglītošanai. Darba ietvarā tika izvirzīts pētījuma jautājums: Kādas virtuālās un papildinātās realitātes iespējas ir izmantojamas satura mārketingā sabiedrības informēšanas un izglītošanas kontekstā. Pirmajā nodaļā aprakstīta teorija par satura mārketingu un virtuālo un papildināto realitāti, otrajā nodaļā ir analizēts uzņēmuma CSDD satura mārketings un novērtētas potenciālās virtuālās un papildinātās realitātes izmantošanas iespējas, bet trešajā nodaļā ir veikta iedzīvotāju aptauja un ekspertu intervijas. Darba struktūra: 57 lpp., 12 attēli, 5 tabulas, 49 izmantotie avoti, 5 pielikumi. Darba izstrādes laikā galvenie iegūtie secinājumi liecina, ka Latvijas iedzīvotāji ir gatavi uzņēmumu satura mārketingā redzēt virtuālās un papildinātās realitātes elementus. Īpaši vēlami ir izmantot virtuālo un papildināto realitāti, lai veicinātu iedzīvotāju informēšanu un izglītošanu, kur virtuālā vai papildinātā realitāte spēs uzņēmuma veidoto saturu padarīt interaktīvāku, lai noturētu iedzīvotāju uzmanību un sasaisti ar uzņēmumu. CSDD būtu nepieciešams ieviest 2 no virtuālās un papildinātās realitātes aktivitātēm: 1) Klientiem jāpiedāvā automašīnas braukšanas simulācijas iespējas; 2) CSDD teorijas eksāmenā ieviest reālus (konkrētās pilsētas) krustojumu piemērus.
The Bachelor's thesis, "The use of virtual and augmented reality opportunities in content marketing in educating and informing the citizens of Latvia. CSDD case study'' describes, analyzes, and studies content marketing, virtual and augmented reality in general, and its use and integration possibilities in content marketing. Since content marketing has become an integral part of marketing for companies in recent years, which must be constantly improved to keep the attention of customers and attract new customers, it is necessary to continuously create improved content. The aim of the bachelor's thesis is based on the analysis of scientific literature on content marketing and the use of augmented and virtual reality opportunities in content marketing, as well as empirical research, to develop recommendations for the inclusion of CSDD virtual and augmented reality opportunities in content marketing for informing and educating the public. Five tasks were set to achieve the goal of the research: 1. characterize and study the theoretical aspects of augmented and virtual reality and the use of its possibilities in content marketing (monographic method); 2. analyze the content marketing created by CSDD and evaluate the use of CSDD augmented and virtual reality in content marketing (secondary data analysis, content analysis, case study); 3. Furthermore, conduct population surveys (quantitative method) and 4. expert interviews (qualitative method) to get an assessment of the attitudes of the public and experts towards the use of augmented and virtual reality in content marketing campaigns, as well as 5. develop recommendations for the inclusion of CSDD virtual and augmented reality opportunities in content marketing for informing and educating citizens. The study raised the research question: What possibilities of virtual and augmented reality can be used in content marketing to inform and educate the public. The first chapter describes the theory of content marketing and virtual and augmented reality, the second chapter analyzes the content marketing of the company CSDD and evaluates the potential possibilities of using virtual and augmented reality, while the third chapter contains a population survey and expert interviews. Structure of the work: 57 pages, 12 images, 5 tables, 49 used sources, 5 appendices. The main conclusions of the research show that Latvian citizens are ready to see the elements of virtual and augmented reality in the content marketing of companies. It is especially vital to use virtual and augmented reality to promote public awareness and education because virtual or augmented reality will be able to make the content created by the brand more interactive in order to keep the consumer's attention and connection with the company. CSDD should implement two virtual and augmented reality activities: 1) Offer the option of car driving simulations; 2) Introduce real (specific city) intersection examples in the CSDD theory exam.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.