Title: Jauniešu digitālās identitātes veidošana sociālās tīklošanās vietnēs Instagram un TikTok.
Other Titles: Youth creating digital identity on social networking sites Instagram and TikTok.
Authors: Lāsma Šķestere
Karīna Grecka
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: Digitālā identitāte;sociālās tīklošanās vietnes;jaunieši;stratēģijas;Instagram;TikTok;Digital identity;social platforms;youth;strategy;Instagram;TikTok
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darbs ''Jauniešu digitālās identitātes veidošana sociālās tīklošanās vietnēs Instagram un TikTok'' aplūko kādas stratēģijas izmanto Latviešu jaunieši vecumā no 18 līdz 25 gadu vecumam, lai uzturētu savu digitālo identitāti sociālās tīklošanās vietnēs Instagram un TikTok. Tiek apskatīts kādus paņēmienus jaunieši izmanto, un kas viņus ietekmē digitālās identitātes veidošanā. Teorētiskajā daļā tiek apskatīta digitālā identitāte, tās veidošana un attīstība, kā arī tiek apskatītas sociālās tīklošanās vietnes Instagram un TikTok. Papildus tam tiek apskatīta Ērvinga Gofmana (ENG) Sociālās lugas teorija. Darba empīriskajā daļā tiek piedāvāta kontentanalīze un 2023.gada populārāko tendenču apskats sociālās tīklošanās vietnēs Instagram un TikTok, ar kuru palīdzību tika veidota aptauja. Aplūkojot kontentanalīzes un aptaujas rezultātus, iegūti secinājumi par jauniešu digitālās identitātes veidošanu sociālās tīklošanās vietnēs Instagram un TikTok. Darba gaitā tika noskaidrots, ka jaunieši konstruē savu digitālo identitāti, izmantojot stratēģijas, sekojot līdz jaunumiem un tendencēm, kā arī paļaujoties uz vienaudžu un ietekmētāju ietekmi. Rezultātā tika noskaidrots, kā jaunieši veido digitālo identitāti sociālās tīklošanās vietnēs Instagram un TikTok. Var secināt, ka ir vairākas vienlīdzīgas stratēģijas, kuras jaunieši izmanto savas digitālās identitātes konstruēšanai, kā arī ir ļoti daudz dažādu paņēmienu un nianšu, kuras spēj palīdzēt izveidot spēcīgu digitālo identitāti.
Bachelor's work ''Youth creating digital identity on social networking sites Instagram and TikTok'' views what strategies Latvian youth aged 18 to 25 use to maintain their digital identity on social networking sites Instagram and TikTok. What techniques are being looked at by young people and what affects them in shaping digital identities. The theoretical section reviews digital identity, its creation and development, and reviews social networking sites Instagram and TikTok. In addition, Erving Goffman's theory of social play is being examined. The empirical part of the work offers content analysis and an overview of the top trends of 2023 on social networking sites Instagram and TikTok, which helped with making the survey. Results of the content analysis and survey allowed to conclude on building young people's digital identity on social networking sites Instagram and TikTok. As the work progressed, it was learned that young people made their digital identity using several methods, following up to news and trends, as well as relying on the influence of peers and influencers. As a result, it was to find out how young people form digital identities on social networking sites Instagram and TikTok. It can be concluded that there are many strategies that young people use to construct their digital identities, as well as a wide range of techniques and nuances that can help build a strong digital identity.
Description: Multimediju komunikācija
Multimedia Communication
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.