Title: Matu griešanas zīmolu Wahl un Moser veidotais vēlamais vīrišķīguma tēls sociālajā medijā Instagram.
Other Titles: The desired image of masculinity created by the hair cutting brands Wahl and Moser on the social media Instagram.
Authors: Ruta Siliņa
Dagnija Ostrovska
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: vīrišķīgums;zīmolu tēls;sociālie mediji;vīrišķīguma tēls.;masculinity;brand image;social media;masculine image.
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba tēma ir “Zīmolu Wahl un Moser vēlamais vīrišķīguma tēls sociālajā medijā Instagram”. Bakalaura darba galvenais pētnieciskais jautājums ir noskaidrot, kādu vīrišķīguma tēlu jeb veidu zīmoli Wahl un Moser konstruē sociālajā medijā Instagram, kas tiek darīts ar satura analīzes datu ievākšanas metodi. Savukārt darba mērķis ir noskaidrot, kāds ir abu zīmolu izpratnē vēlamais vīrišķīgums publikācijās, kuras ir ievietotas Wahl un Moser sociālajā medijā Instagram. Informācija, lai sasniegtu pētījuma mērķi, tiek ievākta, veicot divas daļēji strukturētās intervijas. Uzņēmumi Moser un Wahl specializējas uz frizieru aksesuāru un instrumentu ražošanu. Šie zīmoli ražo un tirgo dažādas darbības veida un akumulatora izturības matu griešanas mašīnītes un trimerus gan profesionāļiem, gan gala patērētājiem. Šis pētījums ir aktuāls, jo vīrišķīgums mūsdienu sabiedrībā un mārketinga jomā tiek uzskatīts par svarīgu un populāru sociālo resursu, savukārt Wahl Cliper Corporation, pasaulē vadošais frizieru instrumentu un aksesuāru ražošanas uzņēmums, pārdod preces, kas ir domātas vīriešu griezumiem, tāpēc tam ir jādomā, kā viņš ierakstās šā brīža komunikācijas un zīmolvedības tendencēs, ņemot vērā plašo sabiedrības vēršanos pret vīrišķīgumu. Teorētiskajā daļā tiek apskatīts vīrišķīgums, tā jēdziens, iedalījums un vīrišķīgums zīmolu reklāmās, kā arī arhetipu jēdziens, to veidi – vīriešu, zīmolu, kā arī arhetipu nozīme zīmola tēla veidošanā un pētījuma metožu apraksta. Pētījuma empīriskajā daļa tika veikta priekšizpēte jeb pirmās daļēji strukturētās intervija, Moser Instagram profila kvantitatīvā kontentanalīze, Wahl Instagram profila kvantitatīvā kontentanalīze, kā arī otrā daļēji strukturētā intervija un aptauja. Nobeigums sastāv no diskusijas un secinājumiem, kā arī priekšlikumiem. Pētījumā tika secināts, ka Wahl un Moser sociālajā medijā Instagram galvenokārt veido tradicionālā vīrišķīguma tēlu. Tomēr Wahl dažādos vizuālajos un audiovizuālajos materiālos ir novērojamas arī mūsdienu vīrišķīguma pazīmes. Attiecībā uz šiem uzņēmumiem mārketinga speciālists un menedžeris Daniels Kulis norāda, ka uzņēmums ir vērsts uz mūsdienu vīrišķīguma tēlu un tā konstruēšanu, savukārt Moser ir raksturīgi gan mūsdienu, gan hibrīda vīrišķīguma elementi un pazīmes. Piederību vīriešu un zīmolu arhetipiem pats pārstāvis noliedz, tomēr salīdzina tos ar piezemēta čempiona tēlu. Darbs sastāv no 97 lapaspusēm, 9 attēliem un 6 pielikumiem. Lai pilnvērtīgi veiktu pētījumu, tika izmantoti 40 literatūras un informācijas avoti.
The topic of the bachelor's thesis "Wahl and Moser's desired image of masculinity in the social media Instagram". The main research question of the bachelor's thesis - what masculinity image or type of brand Wahl and Moser construct in the social media Instagram, by the content analysis data collection method. The aim of the work - what is the desired masculinity in the understanding of both brands in the publications posted on Wahl and Moser's social media Instagram. Information to achieve the research objective is collected through two semi-structured interviews. The companies Moser and Wahl specialize in the production of hairdressing accessories and tools. Wahl Cliper Corporation manufacture and market a variety of performance and battery life hair clippers and trimmers for both professionals. This research is relevant because masculinity is considered an important and popular social resource in society and marketing, and Wahl Cliper Corporation, the world's leading manufacturer of hairdressing tools and accessories, sells products aimed at men's cuts, so it needs to think how it is recorded in the communication and branding trends of the moment, considering the wide society's turn towards masculinity. The theoretical part examines masculinity, its concept, classification, and masculinity in brand advertisements, as well as the concept of archetypes, their types – masculine, brand, and the significance of archetypes in shaping brand identity, and description of research methods. The empirical part of the study consisted of two partially structured interview, quantitative content analysis of both brands Instagram profiles. The conclusion consists of discussion, conclusions, and recommendations. The study concluded that brands construct a traditional masculine image. In various visual and audiovisual materials, Wahl exhibits contemporary masculine traits. Regarding these companies, manager Danijel Kulis indicates that Moser is focused on creating a contemporary masculine image, while Moser is characterized by both contemporary and hybrid masculine elements. The representative denies any affiliation with masculine or brand archetypes yet compares them to a grounded champion figure. The thesis consists of 97 pages, 9 images, and 6 appendices. To comprehensively conduct the research, 40 literature and information sources were used.
Description: Sabiedriskās attiecības
Public Relations
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.