Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDace Bērtule-
dc.contributor.authorHelēna Vinogradova-
dc.contributor.otherVeselības un sporta zinātņu fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Health and Sports Sciencesen-UK
dc.date.accessioned2024-07-15T21:18:54Z-
dc.date.available2024-07-15T21:18:54Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/15943-
dc.descriptionFizioterapijalv-LV
dc.descriptionPhysiotherapyen-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractDarba nosaukums: Primitīvo refleksu integrēšanas intervenču ietekme uz funkcionēšanu bērniem ar saglabātiem vai nepilnīgi integrētiem primitīvajiem refleksiem: sistemātiskais literatūras pārskats Mērķis: Apkopot un analizēt pieejamos pētījumus par primitīvo refleksu integrēšanas metodēm bērniem ar saglabātiem vai nepilnīgi integrētiem primitīvajiem refleksiem, noskaidrojot šo metožu ietekmi uz primitīvo refleksu inhibīciju un bērnu funkcionēšanu - motorajām prasmēm, kognitīvajām spējām un akadēmisko sniegumu. Pētījuma metodes: Bezmaksas pilna teksta pētījumi tika meklēti tiešsaistes datubāzēs ProQuest, Sage Journals, Wiley Online Library, PubMed, EBSCO host, ScienceDirect un Google Scholar. Pētījumu kvalitātes izvērtēšanai tika izmantota PEDro skala. Rezultāti: Pētījumā atbilstoši iekļaušanas un izslēgšanas kritērijiem tika iekļauti pieci pētījumi. Diviem pētījumiem PEDro skalas vērtējums bija četras balles un trijiem piecas balles. Visos pētījumos dalībnieki tika iedalīti grupās, kur viena no tām pildīja primitīvo refleksu integrācijas programmu. Vienā papildus tika iekļauta trešā grupa, kas veica nespecifiskus vingrojumus. Divos pētījumos tika izmantota INPP (The Institute for Neuro-Physiological Psychology) vingrojumu programma. Pārējos pētījumos izmantoja katrs citādu intervenci - Rhythmic Movement Training, Brain Balance® vai The Integration exercise programme. Divos pētījumos kā novērtēšanas instrumentu izmantoja INPP testus, vienā atsevišķus primitīvo refleksu testus, vienā – 21 testa komplektu, kas ietvēra primitīvo refleksu un sensomotoros testus un vienā primitīvos refleksu, sensomotoros testus, kognitīvo spēju testus un VADTRS – UDHS simptomu noteikšanas skalu citā. Divos pētījumos papildus novērtēja lasītprasmi un vienā pareizrakstību. Secinājumi: Pētījumu par primitīvo refleksu integrācijas intervenču ietekmi uz bērnu funkcionēšanu ir salīdzinoši maz un tie ir viduvējas kvalitātes. Sistemātiskā pārskata rezultāti norāda, ka kopumā šīm intervencēm ir pozitīva ietekme uz refleksu inhibīciju un tās uzlabo bērnu motorās prasmes, bet trūkst statistiski nozīmīgu pierādījumu būtiskai ietekmei uz bērnu akadēmisko sniegumu un kognitīvajām spējām. Nepieciešams veikt primitīvo refleksu intervenču padziļinātāku izpēti, noskaidrojot efektīvāko metodi, optimālāko dozējumu un to ietekmi uz primitīvo refleksu inhibīciju ilgtermiņā.lv-LV
dc.description.abstractTitle: Effects of primitive reflex integration interventions on functioning in children with preserved or incompletely integrated primitive reflexes: a systematic literature review Objective: To collect and analyze the available studies on primitive reflex integration methods for children with preserved or incompletely integrated primitive reflexes, clarifying the effect of these methods on primitive reflex inhibition and children's functioning - motor skills, cognitive abilities and academic performance. Methods: Free full-text studies were searched online databases ProQuest, Sage Journals, Wiley Online Library, PubMed, EBSCO host, ScienceDirect and Google Scholar. The PEDro scale was used to evaluate the quality of studies. Results: Five studies were included in the research according to the inclusion and exclusion criteria. Two studies had a PEDro scale score of four and three had a score of five. In all studies, participants were divided into groups, where one of them performed the primitive reflex integration programme. One additionally included a third group that performed non-specific exercises. Two studies used the INPP (The Institute for Neuro-Physiological Psychology) exercise programme. The other studies each used a different intervention, either Rhythmic Movement Training, Brain Balance® or The Integration exercise programme. INPP tests were used as an assessment tool in two studies, individual primitive reflex tests in one, a set of 21 tests including primitive reflex and sensorimotor tests in one, and primitive reflex, sensorimotor tests, cognitive ability tests and VADTRS - ADHD symptom determination scale in another. Two studies additionally assessed reading and one assessed spelling. Conclusions: Studies on the effects of primitive reflex integration interventions on children's functioning are relatively few and of moderate quality. The results of the systematic review indicate that, in general, these interventions positively affect reflex inhibition and improve children's motor skills. Still, statistically significant evidence of appreciable impact on children's academic performance and cognitive abilities is lacking. It is necessary to carry out a more in-depth study of primitive reflex interventions, clarifying the most effective method, the most optimal dosage, and their effect on the inhibition of primitive reflexes in the long term.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectPrimitīvie refleksilv-LV
dc.subjectsaglabāti primitīvie refleksilv-LV
dc.subjectprimitīvo refleksu integrācijalv-LV
dc.subjectrefleksu integrācijas intervencelv-LV
dc.subjectbērnu funkcionēšanalv-LV
dc.subjectPrimitive reflexesen-UK
dc.subjectpreserved primitive reflexesen-UK
dc.subjectintegration of primitive reflexesen-UK
dc.subjectreflex integration interventionen-UK
dc.subjectchildren's functioningen-UK
dc.titlePrimitīvo refleksu integrēšanas intervenču ietekme uz funkcionēšanu bērniem ar saglabātiem vai nepilnīgi integrētiem primitīvajiem refleksiem: sistemātiskas literatūras pārskatslv-LV
dc.title.alternativeEffects of primitive reflex integration interventions on functioning in children with preserved or incompletely integrated primitive reflexes: a systematic literature reviewen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.