Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSergejs Kruks-
dc.contributor.authorDaiga Romanovska-
dc.contributor.otherKomunikācijas fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Communicationsen-UK
dc.date.accessioned2020-08-14T08:49:49Z-
dc.date.available2020-08-14T08:49:49Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1592-
dc.descriptionŽurnālistikalv-LV
dc.descriptionJournalismen-UK
dc.descriptionInformācijas un komunikācijas zinātneslv-LV
dc.descriptionInformation and Communication Sciencesen-UK
dc.description.abstractAptuveni pēdējo 3 gadu laikā pasaulē arvien vairāk uzmanība tiek pievērsta nepatiesām ziņām un medijpratībai. Šobrīd lasītājam ir grūti atšķirt patiesu ziņu no izdomātas, jo to īpatsvars interneta vidē ir liels, ziņas top un izplatās ļoti ātri. Tām palīdz izplatīties cilvēki paši, daloties un pat nepievēršot uzmanību, vai paustā informācija ir patiesa, tad pārējiem ir jāsāk izvērtēt, kam ticēt un kam nē. Ņemot vērā šo faktu, Rīgas Stradiņa universitātes studentu vidū tika veikts pētījums “Medijpratība Rīgas Stradiņa universitātes studentu vidū”, kura mērķis bija identificēt medijpratības atšķirības starp dažādiem Rīgas Stradiņa universitātes fakultāšu studentiem. Tika veidotas elektroniskas daļēji strukturētas dziļās intervijas un eksperiments ar deviņiem Rīgas Stradiņa universitātes pamatstudiju studentiem no trim dažādām fakultātēm, kuri šobrīd studē pēdējā kursā – komunikācijas fakultātes, medicīnas fakultātes un juridiskās fakultātes. Studenti no izvēlētajām fakultātēm atlasīti mērķtiecīgi. Bet, lai sasniegtu izvirzīto mērķi, sākumā tika izvirzīti darba uzdevumi: Izpētīt teorētisko medijpratības pamatojumu; izpētīt iepriekš veiktos pētījumus par medijpratību; izveidot pētījuma dizainu jeb intervijas vadlīnijas; veikt kvalitatīvu pētījumu ar elektroniskām dziļajām intervijām, kas ietver arī eksperimentu; apkopot pētījumā iegūtos datus; izvērtēt, kā studenta medijpratības līmeni ietekmē studiju virziena specifika; izvirzīt secinājumus. Darbā izvirzītas četras galvenās nodaļas, kas ietver astoņas apakšnodaļas. Ar šī pētījuma palīdzību izdevās atbildēt uz šādiem jautājumiem: Kāds ir medijpratības līmenis Rīgas Stradiņa universitātes dažādu fakultāšu studentu vidū? Kā Rīgas Stradiņa universitātes komunikācijas, medicīnas un juridiskās fakultātes studenti spēj atšķirt nepatiesu ziņu no patiesas un kā šo spēju ietekmē studiju virziena specifika?lv-LV
dc.description.abstractIn the last 3 years, more attention has been paid to false news and media literacy. Nowadays, it is difficult to differntiate true news from false news because the information spreads in huge amounts and fast. And people is the reason why it spreads, because of the sharing and not paying attention to the information given, and now people doesnt know what to believe and what not to believe. With this fact in mind, a mid-level study among the students at Riga Stradiņš University was conducted called “Media literacy among students of Riga Stradins University”, aimed at identifying level of knowledge about media literacy among Riga Stradins University students from different faculties. Structured in-depth interviews and experiments were conducted with Riga Stradiņš University undergraduate last year students, from different faculties - communications, medicine, and law. Students from the selected faculties were selected purposefully. To achieve the initial goals set in the first set of tasks, the main steps were: Develop a theoretical grounding in media literacy, identify problem solving, design research models, conduct good research with in-depth interviews, and include experiments, evaluate how the student's level of media literacy is influenced by the field of study, research on various data, and report them separately. The work consists of four main chapters, which comprise eight sub-chapters. This research helped to answer these questions: How strong is the knowledge of media literacy among students at Riga Stradins University? How well can students at Riga Stradiņš University notice and differentiate the false news from real news and how this knowledge correlates with the study of media?en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectMedijpratība; viltus ziņas; pētījums.lv-LV
dc.subjectMedia literacy; fake news; research.en-UK
dc.titleMedijpratība Rīgas Stradiņa universitātes studentu vidūlv-LV
dc.title.alternativeMedia literacy among students of Riga Stradins Universityen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Komunikacijas_fakultate_ZR_2020_Daiga_Romanovska_033964.pdfBakalaura darbs1.44 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
IMG_ Konsultāciju lapa.JPGNoslēguma darba pielikums3.02 MBJPEGView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.