Title: Pasākumu mārketinga izmantošanas analīze. Uzņēmuma "Ikea" piemērizpēte
Other Titles: Analysis of the use of event marketing. Case study of the brand "Ikea"
Authors: Ieva Kalve
Signe Liepiņa
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: pasākumu mārketings;zīmols “Ikea”;pasākumu novērošana;event marketing;brand “Ikea”;event observation
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “Pasākumu mārketinga izmantošanas analīze. Uzņēmuma “Ikea” piemērizpēte” mērķis ir, balstoties uz teorētiskajām atziņām par pasākumu mārketingu un empīrisko pētījumu, izstrādāt rekomendācijas “Ikea” pasākumu mārketinga pilnveidošanai Latvijas tirgū. Pētījums ir aktuāls, jo pasākumu mārketings sniedz iespēju apmeklēt klātienes pasākumus, ko pēc pandēmijas ierobežojumiem patērētāji īpaši novērtē. Papildus, pasākumu mārketings ir aktuāls mārketinga rīks, ko pētīt, jo tas spēj piesaistīt patērētāju fragmentēto uzmanību un veicināt emocionālo saikni ar zīmolu. “Ikea” ir starptautiski veiksmīgs uzņēmums, kas seko mārketinga tendencēm, un tāpēc ir vērtīgi pētīt tieši šo zīmolu, par kura īstenoto pasākumu mārketingu Latvijas tirgū pietrūkst pētījumu. Darbs sastāv no trīs nodaļām, kurās izmantotas piecas pētījumu metodes. Pirmajā nodaļā izmantota monogrāfiskā pētījuma metode, jo pētīti un analizēti informācijas avoti, kas saistīti ar pasākumu mārketingu, tā nepieciešamību un tā kvalitātes kritēriju noteikšanu. Otrajā nodaļā izmantota kontentanalīzes metode, jo analizēts un izvērtēts “Ikea” īstenotais pasākumu mārketings. Savukārt trešajā bakalaura darba nodaļā izmantota primāro datu ieguves metode – novērošanas metode –, lai novērotu “Ikea” organizēto pasākumu gaitu un veiktu to izvērtējumu, un loģiski konstruktīvā metode, autorei izstrādājot pasākumu mārketinga pilnveidošanas rekomendācijas uzņēmumam “Ikea”. Visās nodaļās izmantota grafiskā metode, veidojot tabulas un attēlus, kas vizuāli atspoguļo teorētisko informāciju un iegūtos pētījuma datus. Pētījuma galvenie rezultāti parāda, ka “Ikea” Latvijas tirgū organizē pasākumus sava veikala teritorijā, kas primāri mērķēti uz ģimenēm ar bērniem, veicinot ģimeniska un gādīga zīmola tēla izveidi. Rezultāti, īpaši no novērošanas metodes, parāda, ka uzņēmumam pasākumu mārketings nav primāras nozīmes mārketinga apakškategorija, un tajā novērojamas nepilnības, piemēram, nesakārtota komunikācija par pasākumiem un vēlīna to izziņošana, pasākumu izvērtējuma posma nepilnvērtīga izstrāde vai nespēja prognozēt apmeklētāju skaitu. Šo iemeslu dēļ autores izstrādātās pasākumu mārketinga pilnveidošanas rekomendācijas Latvijā ir priekšlikumi uzņēmumam “Ikea”, kas nepieprasa lielus finansiālos ieguldījumus vai pārmaiņas pasākumu mārketinga stratēģijā. Rekomendācijas fokusējas uz autores pētījuma gaitā izpētītajām nepilnībām ar mērķi veicināt vienotu komunikāciju par pasākumiem, resursu efektīvu izmantojumu un pasākumu apmeklētāju atgriezeniskās saites ieguvi. Bakalaura darba apjoms ir 58 lapaspuses. Tajā ievietoti deviņi attēli, trīs tabulas, izmantoti 35 informācijas avoti, kā arī pievienoti četri pielikumi.
The aim of the bachelor’s thesis “Analysis of the use of event marketing. Case study of the brand “Ikea” is to develop event marketing improvement recommendations for “Ikea” in Latvia’s market based on theoretical knowledge about event marketing and empirical research. The research topic is relevant because event marketing offers the opportunity to attend face-to-face events, which is particularly appreciated by consumers after the pandemic restrictions. In addition, event marketing is a relevant marketing tool to study as it is able to capture the fragmented attention of consumers and foster their emotional connection with a brand. "Ikea” is an internationally successful brand that keeps up with marketing trends, and it is therefore worth researching this brand, whose event marketing in Latvia’s market does not have enough research. The bachelor’s thesis consists of three chapters in which five research methods were used. In the first chapter, author analysed information related to event marketing, its necessity and its quality criteria, using monographic research method. The second chapter is dedicated to analysing and evaluating the event marketing implemented by “Ikea”, therefore the content analysis method was used. In the third chapter, author used the primary data collection method – observation – to observe and evaluate the events organised by “Ikea”, and the logical-constructive method to develop event marketing improvement recommendations for the brand “Ikea”. In all chapters, author implemented the graphic method by making tables and images to visually showcase the theoretical information and research data. The main results of the research show that in Latvia’s market "Ikea" organises events in its store premises which are primarily targeted at families with children, promoting a family-oriented and caring brand image. The results, especially from the observation method, show that event marketing is not a marketing sub-category of primary importance for the company and that there are some imperfections in its implementation, such as chaotic communication and late announcement of events, poor development of the event evaluation phase or inability to estimate the number of event attendees. For these reasons, the author's developed event marketing improvement recommendations are proposals for “Ikea” that do not require a large financial investment or major change in the event marketing strategy. The proposals focus on the event marketing implementation imperfections identified in the course of the author's research with the aim to develop unified communication about events, provide efficient use of resources and gain feedback from event attendees. The volume of the bachelor’s thesis is 58 pages. It consists of nine images, three tables and four appendices. In this research 35 information sources were used.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.