Title: Mārketinga komunikācijas efektivitātes novērtējums. AS "Virši-A" gadījuma analīze
Other Titles: Evaluation of the effectiveness of marketing communication. AS “Virši-A” case analysis
Authors: Santa Bormane
Laura Gailīte
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: mārketinga komunikācija;mārketinga komunikācijas ekonomiskā efektivitāte;mārketinga komunikācijas komunikatīvā efektivitāte;AS “Virši-A”;marketing communication;economic efficiency of marketing communication;communicative efficiency of marketing communication;AS “Virši-A”
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Pētījuma temats: mārketinga komunikācijas efektivitātes novērtējums. AS “Virši-A” gadījuma analīze. Pētījuma aktualitāte: mārketinga komunikācija ir nepieciešama katram uzņēmumam, arī AS “Virši-A”, lai gan tieši, gan netieši informētu patērētājus par sevi, pārliecinātu un arī atgādinātu jau esošajiem un potenciālajiem klientiem par saviem pakalpojumiem un produktiem. Kā arī uzņēmumam būtu ļoti noderīgi izvērtēt, cik izmantotās mārketinga komunikācijas aktivitātes ir efektīvas kopumā, tāpēc būtiski ir veikt pēdējo posmu mārketinga komunikācijas plānošanas procesā un šo ieguldīto darbu izmērīt, cik efektīva ir attiecīgā mārketinga komunikācija un vai no tās uzņēmums saņem atgriezenisko efektu. Pētījuma problēma: uzņēmumi iegulda līdzekļus savās mārketinga aktivitātēs, bet bieži vien skatās tikai komunikatīvos efektus, bet nemēra mārketinga komunikācijas ekonomisko efektivitāti. Pētījuma mērķis: balstoties uz teorētiskajām atziņām par mārketinga komunikāciju un empīrisko pētījumu, novērtēt AS “Virši-A” mārketinga komunikācijas efektivitāti un sniegt ieteikumus uzņēmuma turpmākai mārketinga komunikācijas īstenošanai. Pētījumā izmantotās metodes: monogrāfiskā metode izmantota darba 1. daļā, sekundāro datu analīzes metode izmantota darba 2. daļā, kontentanalīze izmantota darba 2. daļā, aprēķinu konstruktīvā metode izmantota darba 2. daļā, kvantitatīvā pētījuma metode – aptauja, izmantota darba 3. daļā, grafiskā metode, izmantota datu vizualizācijai. Pētījumā iegūtie galvenie rezultāti: laika periodā no 2018. līdz 2022. gadam AS “Virši-A” mārketinga komunikācijas ekonomiskās efektivitātes rādītāji ir vērtējami kā zemi un mārketinga komunikācija nenes uzņēmumam ekonomisko ieguvumu. AS “Virši-A” mārketinga komunikācijas komunikatīvā efektivitāte ir augsta un nes uzņēmumam komunikatīvos ieguvumus, jo patērētāji ir informēti, atpazīst un zina uzņēmumu “Virši-A”. Pētījuma galvenie priekšlikumi: Uzņēmumam “Virši-A” jāsamazina mārketinga izmaksas vismaz par 300 000 EUR gadā, lai uzlabotu mārketinga komunikācijas ekonomisko efektivitāti un stiprinātu mārketinga komunikācijas komunikatīvo efektivitāti produkta realizācijas veicināšanas aktivitātēs un ieviestu autores konceptu; uzņēmuma vadībai nepieciešams regulāri mērīt rezultātu, mārketinga komunikācijas iegūtos ieņēmumus un izdevumus, lai novērtētu mārketinga komunikācijas ekonomisko efektivitāti. Darbs strukturēts 3. nodaļās – uz 63 lpp. 7 tabulas, 8 attēli, 68 izmantotās informācijas avoti un 15 pielikumi.
Study topic: evaluation of the effectiveness of marketing communication. AS “Virši-A” case analysis. Highlight of the study: marketing communication is necessary for every company, including AS “Virši-A”, to inform consumers, both directly and indirectly, of themselves, to reassure and also to remind existing and potential customers of their services and products. It would also be very helpful for the company to evaluate how effective the marketing communication activities used are overall, so it is essential to take the final step in the planning process of marketing communication and measure the effectiveness of the marketing communication in question and whether the company receives a feedback effect from it. Study problem: companies invest in their marketing activities, but often only watch communicative effects, but do not measure the economic effectiveness of marketing communication. Study purpose: on the basis of theoretical knowledge regarding marketing communication and empirical research, assess the effectiveness of marketing communication of AS “Virši-A” and provide recommendations for the company's further implementation of marketing communication. The methods used in the research: The monographic method has been used in 1st part of the work, the secondary data analysis method has been used in the 2nd part of the work, the contentious analysis has been used in 2nd part of the work, the constructive method has been used in 2nd part of the work, the quantitative study method has been used in 3rd part of the work, the graphical method has been used for data visualization. The main results of the study: over the period 2018-2022, the economic efficiency indicators of the marketing communication of AS “Virši-A” are to be assessed as low and the marketing communication does not bring economic benefit to the company. The Communicative efficiency of AS “Virši-A” marketing communication is high and brings communicative benefits to the company as consumers are informed, recognize and know the company “Virši-A”. Main proposals of the study: AS “Virši-A” should reduce marketing costs by at least EUR 300 000 per year in order to improve the economic efficiency of marketing communication and strengthen the communicative effectiveness of marketing communications in product sales promotion activities and implement the author concept; business management needs to measure results, revenue and expenses generated by marketing communications on a regular basis to assess the economic effectiveness of marketing communications. The work is structured in 3 chapters – 63 pp. 7 tables, 8 images, 68 sources of information used and 15 attachments.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.