Title: Vides reklāmu loma patērētāju piesaistei finanšu pakalpojumu jomā “Swedbank Latvija” piemēra analīze
Other Titles: The role of outdoor advertising in attracting consumers in the financial services field, “Swedbank Latvija” example analysis
Authors: Kristīne Blumfelde-Rutka
Viktors Drozdovs
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: Vides reklāma;jauniešu auditorija un finanšu pakalpojumi.;Outdoor advertisements;young audience and financial services.
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “Vides reklāmu loma patērētāju piesaistei finanšu pakalpojumu jomā “Swedbank Latvija” piemēra analīze” mērķis ir pamatojoties uz teorijas un zinātniskās literatūras atziņu analīzi par vides reklāmas lomu patērētāju piesaistīšanas procesā, izstrādāt ieteikumus "Swedbank Latvija" vides reklāmu izmantošanai jauniešu auditorijai Latvijā. A/S “Swedbank” un tās meitas uzņēmumi SIA “Swedbank Līzings” un A/S “Swedbank Atklātais Pensiju Fonds”, kopā sauktas kā “Swedbank Latvija” veido lielāko finanšu grupu Latvijā. Tā nodrošina finanšu pakalpojumus gandrīz vienam miljonam iedzīvotāju un 75 000 uzņēmumiem, sekmējot valsts ekonomisko un reģionālo attīstību. “Swedbank Latvija” darbība ir vērsta uz ilgtspējīgas labklājības veicināšanu, balstoties uz vienkāršību, atvērtību un atbildību. Bakalaura darbā tika izmantotas četras pētījumu metodes. Monogrāfiskā metode veicot teorētisko pamatojumu, sekundāro datu analīzes metode tika izmantota statistikas un citu datu iegūšanai un apstrādei, kvantitatīvā metode (aptauja) tika piemērota patstāvīgā pētījuma veikšanai, savukārt grafiskās analīzes metode - pētījuma datu atspoguļošanai. Bakalaura darbā tika aptaujāti 145 ekonomiski aktīvie un neaktīvie Latvijas Republikas jaunieši, vecumā no 20 līdz 25 gadiem. Šī mērķauditorija, sākot integrēties darba tirgū, ir nozīmīga arī “Swedbank Latvija” darbībai, jo banka uzskata šos jauniešus par būtiskiem tās attīstībā. Rezultāti liecina, ka lielākā daļa respondentu (82.1%) regulāri saskaras ar vides reklāmām pilsētas ielās un uz transportlīdzekļiem, savukārt (17.9%) respondentu šādas reklāmas ikdienā nesastop. Respondenti, izvēloties finanšu pakalpojumu sniedzēju, visvairāk vērtē uzticamību zīmolam un norāda, ka biežāk ar finanšu pakalpojumu reklāmām saskaras sociālajos tīklos. Balstoties uz 3. pensiju līmeņa reklāmas kampaņas novērtējumu, 37 respondenti reklamēto pakalpojumu novērtēja kā piemērotu, kas liecina par pozitīvu uztveri, tomēr lielais skaits neitrālu atbilžu (61) norāda uz potenciālu neizlēmību vai nepietiekamu informāciju par pakalpojumu, kas varētu traucēt izteiktāku pozitīvu atsaucību. Darba autors izvirzīja 4 priekšlikumus no tiem 2 tika adresēti “Swedbank Latvija” pārdošanas un mārketinga daļai, 1 Latvijas finanšu pakalpojumu sniedzējiem un 1 Latvijas vides reklāmas medijiem. Bakalaura darbs sastāv no 60 lappusēm un ietver 19 attēlus, 1 tabulu, 60 informācijas avotus un 2 pielikumus.
The aim for bachelor’s thesis “The role of outdoor advertisements in attracting consumers in the financial services field, “Swedbank Latvija” example analysis” is to develop recommendations for “Swedbank Latvija” on the use of outdoor advertisements for the youth audience in Latvia, based on the analysis of theory and scientific literature on the role of outdoor advertisements in the process of attracting consumers. “Swedbank Latvia” consisting of A/S “Swedbank” and its subsidiaries SIA “Swedbank Līzings” and A/S “Swedbank Atklātais Pensiju Fonds”, forms the largest financial group in Latvia. It provides financial services to nearly one million residents and 75 000 businesses, contributing to the economic and regional development of the country. “Swedbank Latvija” operations are focused on promoting sustainable welfare, based on simplicity, openness, and responsibility. In this bachelor’s thesis the author used four research methods. The monographic method was used for theoretical justification, the secondary data analysis method was employed for obtaining and processing statistics and other data, the quantitative research method (survey) and the graphical analysis method was used for presenting the research data. In the bachelor's thesis, 145 economically active and inactive young people from the Republic of Latvia, aged 20 to 25, were surveyed. This target audience, beginning to integrate into the labour market, is also significant for “Swedbank Latvia” activities, as the bank considers these young individuals crucial to its development. The results indicate that the majority of respondents (82,1%) regularly encounter outdoor advertisements on city streets and vehicles, while (17,9%) do not encounter such advertisements daily. When choosing a financial service provider, respondents most value brand reliability and note that they most frequently encounter financial service advertisements on social networks. Based on the evaluation of the 3rd pension level advertising campaign, (37) respondents assessed the advertised service as suitable, indicating a positive perception. However, the high number of neutral responses (61) suggests potential indecision or insufficient information about the service, which could hinder a more pronounced positive response. The author of the bachelor's thesis made 4 proposals, 2 of which were addressed to the sales and marketing department of “Swedbank Latvija”, 1 to Latvian financial service providers and 1 to Latvian outdoor advertisements media. The bachelor’s thesis consists of 60 pages, 19 images, 1 table, 60 sources of information and 2 annexes.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.