Title: Radošais darbs. Žurnāls jauniešiem par kino
Other Titles: Creative bachelor thesis. Magazine for young people about cinema
Authors: Dita Rietuma
Kate Katrīne Kalniņa
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: Žurnāls jauniešiem;žurnāla formula;mediji;jaunieši un mediji;kino;populārā kultūra;kultūras žurnālistika;kino žurnālistika.;Young adult magazine;magazine formula;media;young adults and media;cinema and popular culture;cultural journalism;film journalism.
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Radošā bakalaura darba „Žurnāls jauniešiem par kino” mērķis ir radīt jaunu žurnālu jauniešiem (vecumā no 16 gadiem) par kino. Darba aktualitāti apstiprina fakts, ka šobrīd Latvijā netiek izdots neviens žurnāls, kas veltīts vienīgi tēmām par kino. Turklāt tradicionālajiem medijiem ir nozīmīgi piesaistīt jauniešu auditoriju, kas potenciāli ir lielākā nākotnes auditorijas daļa. Tāpat kā mediji, kino un populārā kultūra ieņem lielu lomu cilvēku ikdienā. Taču kultūras tēmas tradicionālajos medijos aizņem arvien mazāku vietu. Nozīmīgi, ka profesinālu žurnālistu apkopota informācija vienuviet spēj konkurēt ar plašo informācijas piedāvājumu internetā. Turklāt drukātās preses dzīvotspēju veido tieši žurnāli. Apsverot minētos argumentus, darba autore uzskata, ka paveras iespēja radīt jaunu izdevumu – žurnālu jauniešiem par kino. Jaunā žurnāla galvenais mērķis ir būt par mediju, kas jauniešiem sniedz iedvesmu, izglīto, izklaidē un informē. Lai žurnāls iegūtu vietu pašreizējā žurnālu piedāvājumā, tam jābūt unikālam, jāspēj atšķirties un izcelties citu preses izdevumu starpā. Jaunais žurnāls atšķirsies ar to, ka tas būtu vienīgais izdevums Latvijā, kas veltīts ekskluzīvi kino, tas būtu nišas žurnāls ar populārās kultūras raksturu, kas koncentrēsies uz tēmām, kas interesētu tieši jauniešus, turklāt tam tiktu veidota unikāla un atšķirīga vizuālā identitāte. Radošā bakalaura darba izveides gaitā tika izstrādāta jauna žurnāla formula, tā potenciālās rubrikas un to apraksti, žurnālā publicējamie raksti un to apraksti, žurnāla viena numura plāns un vizuālā identitāte. Žurnāla formula un saturs veidots izmantojot teorētisko un praktiskās ievirzes literatūru par auditoriju, redaktora darbu un lomu, žurnālu izveidi, kino un populāro kultūru, kā arī kultūras un kino žurnālistiku.
The aim of the creative bachelor’s thesis „Magazine for young people about cinema” is to create a new magazine for young adults (aged 16 and over) about cinema. The relevance of the work is confirmed by the fact that currently no magazine is published in Latvia, which is devoted only to topics about cinema. In addition, it is important for traditional media to attract the young adult audience, which is potentially the largest part of the media’s future audience. Like the media, cinema and popular culture play a large role in people’s everyday lives. However, cultural topics occupy less and less space in traditional media. It is also important that the information collected by professional journalists can compete with the wide range of information that is offered by the internet. Moreover, it is the magazines that make up the viability of the print press. Considering the mentioned arguments, the author believes that there is an opportunity to create a new edition – a magazine for young people about cinema. The main purpose of the new magazine is to be a medium that inspires, educates, entertains and informs young adults. In order for a magazine to gain a place in the current offer of magazines, it must be unique, able to differentiate itself and stand out among other press publications. The new magazine will differ in that it would be the only magazine in Latvia dedicated exclusively to cinema, it would be a niche magazine with the character of popular culture, which would focus on topics that would be of interest to young adults, and it would have a unique and different visual identity. During the creation of the creative bachelor thesis, a new magazine formula, its potential rubrics and their descriptions, the articles to be published in the magazine and their descriptions, the plan and visual identity of one issue of the magazine were developed. The formula and content of the magazine is created using theoretical and practical literature on the audience, the work and role of the editor, the creation of magazines, cinema and popular culture, culture and cinema journalism.
Description: Žurnālistika
Journalism
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.