Title: Zīmola maiņas procesa vadlīnijas, RIX Rīgas lidosta piemēra analīze
Other Titles: Guidelines for Rebranding, Analysis of the Example of RIX Riga Airport
Authors: Kristīne Blumfelde-Rutka
Beāte Annija Urbanoviča
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: Zīmols;zīmola identitāte;zīmola vizuālās identitātes elementi;zīmola maiņa;Rīgas lidosta.;Brand;brand identity;elements of the visual identity;rebranding;Riga Airport.
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “Zīmola maiņas procesa vadlīnijas, RIX Rīgas lidosta piemēra analīze” aktualitāte ir saistīta ar tendenci, ka pēdējo 3 – 5 gadu laikā Latvijā iespējams novērot ne pārāk veiksmīgus zīmola maiņas piemērus. Pētījuma mērķis ir, pamatojoties uz teorētiskajām atziņām par zīmola maiņu, kvalitatīvā pētījuma rezultātiem un RIX Rīgas lidostas zīmola maiņas piemēra analīzi, izstrādāt vadlīnijas uzņēmumiem, organizācijām vai aģentūrām zīmola maiņas procesam, izstrādes gaitai Latvijā. Darba pirmajā nodaļā izmantota monogrāfiskā metode, kas ietver pētījuma objekta – zīmola maiņas procesa – izpēti, balstoties uz nozares zinātnisko literatūru. Monogrāfiskā metode izmantota, lai raksturotu zīmola maiņas būtību, pozitīvos, negatīvos faktorus un nepieciešamību uzņēmumā. Darba otrajā daļā izmantota sekundārā datu analīzes metode, lai raksturotu Rīgas lidostas pamatdarbību un mērķus. Apskatīta arī piemēra analīze, ar kuras palīdzību analizēta un aprakstīta RIX Rīgas lidostas zīmola maiņas piemēra izpēte. Otrajā daļā izmantota arī grafiskā metode, lai atspoguļotu finanšu rādītājus, darba autores interpretētos rezultātus. Darba trešajā daļā izmantota kvalitatīvā pētījuma metode – ekspertu strukturētās intervijas, lai gūtu nozares ekspertu atzinumu par zīmola maiņas specifiku, zīmola maiņas izstrādes gaitas soļiem Latvijā. Pētījuma rezultātā secināts, ka zīmola maiņas izstrādes gaitas soļi Latvijā ir – zīmola maiņas iemesla noteikšana, esošā zīmola novērtējums, izpēte, zīmola stratēģijas izstrāde, uzņēmuma darbinieku iesaiste zīmola maiņas procesā, zīmolu vērtību sistēmas izstrāde, zīmola vizuālās identitātes sistēmas izstrāde, komunikācijas stratēģijas izveide un zīmola ieviešanas process. Tika atklāts, ka uzņēmuma darbinieku iesaiste zīmola maiņas procesā ir būtisks un neatņemams solis zīmola maiņas izstrādes gaitā, kas spēj sniegt uzņēmumam vairākus ieguvumus un sekmēt spēcīga zīmola izveidi. Pēc pētījuma veikšanas izstrādātas vadlīnijas uzņēmumiem, organizācijām vai aģentūrām, zīmola maiņas procesam, izstrādes gaitai Latvijā, kā arī izvirzīti 7 priekšlikumi uzņēmuma mārketinga, zīmolvedības departamentiem, komunikācijas sabiedrisko attiecību departamentiem Latvijā, kā arī aģentūrām, kas izstrādā zīmola maiņas stratēģijas. Analizējot teorētisko informāciju un izpētot uzņēmuma RIX Rīgas lidosta gadījuma analīzi, konstatētas vairākas zīmola maiņas tendences un īpatnības. Bakalaura darba apjoms ir 54 lappuses. Darbā iekļautas 4 tabulas, 4 attēli, 54 izmantotās literatūras avoti un resursi, kā arī 11 pielikumi. Atslēgas vārdi: zīmols, zīmola identitāte, zīmola vizuālās identitātes elementi, zīmola maiņa, Rīgas lidosta.
The relevance of the Bachelor's thesis "Guidelines for Rebranding Process, Analysis of the RIX Riga Airport Example" is related to the trend that over the last 3-5 years in Latvia there have been observed some not very successful examples of rebranding. The aim of the research is, based on theoretical insights into rebranding, qualitative research results, and analysis of the RIX Riga Airport rebranding example, to develop guidelines for companies, organizations, or agencies in Latvia undertaking the rebranding process. The first chapter of the thesis employs the monographic method, which involves studying the object of research - the rebranding process - based on scientific literature in the field. The monographic method is used to characterize the essence of rebranding, positive and negative factors, and the necessity within the company. In the second part of the work, the method of secondary data analysis is used to characterize the main activities and goals of Riga Airport. Also, a case analysis is examined to analyze and describe the research of the RIX Riga Airport rebranding case. The graphical method is also used in the second part to reflect financial indicators and the author's interpretation of the results. In the third part of the thesis, the qualitative research method - expert structured interviews - is used to obtain industry experts' opinions on rebranding and the steps of rebranding development in Latvia. As a result of the research, it is concluded that the steps of rebranding development in Latvia are - determining the reasons for rebranding, evaluating the existing brand, research, developing a brand strategy, involving company employees in the rebranding process, developing brand value systems, developing visual identity systems, creating communication strategies, and the brand implementation process. It was revealed that involving company employees in the rebranding process is a significant and indispensable step in the rebranding development process, which can provide several benefits to the company and promote the creation of a strong brand. After conducting the research, guidelines for companies, organizations, or agencies were developed for the rebranding process, and the development process in Latvia, as well as 7 proposals were put forward for the marketing, brand management departments, communication, and public relations departments in Latvia, as well as agencies developing rebranding strategies. Analyzing theoretical information and studying the case analysis of RIX Riga Airport, several rebranding trends and peculiarities were identified. The scope of the Bachelor's thesis is 54 pages. The thesis includes 4 tables, 4 images, 54 used literature sources and resources, and 11 appendices. Keywords: brand, brand identity, elements of the visual identity, rebranding, Riga Airport.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.