Title: AS "Drogas" lojalitātes programmas novērtējums
Other Titles: Evaluation of AS "Drogas" loyalty program
Authors: Līva Rudzona
Elīza Elizabete Helmute
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: Lojalitātes programmas;lojalitāte;patērētāju uzvedība;patērētāju rīcība;Loyalty programs;loyalty;consumer behaviour
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba tēma ir “AS “Drogas” lojalitātes programmas novērtējums”. Bakalaura darbs sastāv no 51 lpp. (neieskaitot pielikumus), ievada, teorētiskās daļas, empīriskās daļas, secinājumu un priekšlikumu daļas, izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksta un 2 pielikumiem. Darbs satur 2 tabulas, 31 attēlu un 37 izmantotās literatūras un informācijas avotus. Skaistumkopšanas preču mazumtirgotāju piedāvātie produkti vai pakalpojumi atrodas pārsātinātā tirgus segmentā. Pastāv augsts konkurences līmenis un jaunu klientu piesaiste var būt izaicinoša. Arī izveidojot lojalitātes programmas, patērētāju iesaiste var būt zema vairāku faktoru ietekmē. Arī Latvijā lojalitātes programmu ieviešana ir izplatīta, t.sk. arī skaistumkopšanas preču mazumtirgotāju vidū. Viens no veiksmīgākajiem piemēriem tieši Latvijas tirgū ir Akciju sabiedrība “Drogas”, kas ir izveidojusi lojalitātes programmu ar klienta karti, punktu uzkrāšanas iespēju, tādām aktivitātēm kā semināri, bezmaksas produktu testēšana u.c., VIP programmu un citiem bonusiem. Bakalaura darba mērķis ir, balstoties uz zinātniskās literatūras analīzi un empīrisko pētījumu, novērtēt Drogas lojalitātes programmu, lai izstrādātu ieteikumus lojalitātes programmas uzlabošanai. Bakalaura darbā tiek izmantotas tādas metodes kā monogrāfiskā pētījumu metode, sekundāro datu analīzes metode, grafiskā datu analīzes metode, satura analīzes metode un aptauja. Pētījuma rezultāti: Lielākā daļa Drogas lojalitātes programmas dalībnieku pozitīvi vērtē Drogas lojalitātes programmu, tomēr 90,7% ir izmantojuši tikai divus no piedāvātajiem bonusiem, t.i. atlaides ar klienta karti un punktu uzkrāšanu klienta kartē, un nav piedalījušies nevienā papildus aktivitātē, par kurām visbiežāk pat nav informēti. Drogas lojalitātes programmas dalībnieki nav lojāli uzņēmumam un tie izvēlas savu iepirkšanās vietu galvenokārt balstoties uz cenu un ērtumu (tikai 16,1% lojāli iepērkas Drogas).
The topic of the bachelor's thesis is “Evaluation of AS “Drogas” Loyalty Program”. The thesis consists of 51 pages (excluding appendices), it includes an introduction, theoretical part, empirical part, conclusions and recommendations, a list of used literature and information sources, and 2 appendices. The thesis contains 2 tables, 31 pictures, and 37 literature and information sources. Beauty product retailers offer products or services in a saturated market segment. There is a high level of competition, and attracting new customers can be challenging. Even the implementation of loyalty programs may result in low consumer engagement influenced by various factors. Loyalty program implementation is common in Latvia, including among beauty product retailers. One of the most successful examples in the Latvian market is AS “Drogas”, which has created a loyalty program with a customer card, point accumulation option, activities such as seminars, free product testing, VIP programs, and other bonuses. The aim of the bachelor's thesis is, based on the analysis of scientific literature and empirical research, to assess the loyalty program of AS “Drogas” to develop recommendations for improving the loyalty program. The following methods are used in the bachelor's thesis: monographic research method, method of secondary data analysis, graphical data analysis method, content analysis method, and survey. Research results: Most of the participants of the Drogas loyalty program positively evaluate the Drogas loyalty program, however, 90,7% have used only two of the offered bonuses, i.e. discounts with the client's card and accumulation of points on the client's card, and have not participated in any additional activities, which most often they are not even informed about. The participants of the Drogas loyalty program are not loyal to the company and they choose their shopping place mainly based on price and convenience (only 16,1% loyally shop at Drogas).
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.