Title: Digitālā mārketinga stratēģijas Latvijas e-komercijā (konkrētu piemēru analīze)
Other Titles: Digital marketing strategies in Latvian e-commerce
Authors: Laura Martinsone
Nikola Anna Tereščenkova
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: E-komercija;digitālais mārketings;mārketinga startēģija.;E-commerce;digital marketing;marketing strategies.
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Pieaugot konkurencei un digitālās vides dinamikai, uzņēmumiem ir nepieciešams pielāgot savas digitālās mārketinga stratēģijas, lai saglabātu konkurētspēju un efektīvi piesaistītu klientus. Šajā kontekstā rodas jautājums par to, kādi ir faktori, kas ietekmē digitālās mārketinga stratēģijas efektivitāti Latvijas e-komercijā. Bakalaura darba “Digitālā mārketinga stratēģijas e-komercijā” mērķis izstrādāt kā varētu pilnveidot e-komercijas uzņēmumiem mārketinga stratēģiju, lai veicinātu pirkumu veikšanu. Izpētīt digitālo mārketingu un digitālā mārketinga startēģijas nozīmi e-komercijā un izstrādāt priekšlikumus kā uzlabot digitālās mārketinga stratēģijas, balstoties uz pētījuma rezultātiem. Darbs sastāv no 3 daļām: teorētiskās, analītiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek izmantota monogrāfiskā pētījumu metodoloģija. Tiek izmantota gan kvalitatīvā, gan kantitatīvā pētījumu metode un iegūtie dati analizēti ar grafisko analīzi un kontentanalīzi. Gūtās atziņas no intervijām un aptaujām tika salīdzinātas ar literatūras avotiem darba 3.3. nodaļā un tika veikti secinājumi, ka stratēģijas ir atšķirīgas katram uzņēmumam. Kā arī vairāk kā puse no respondentiem norādīja, ka personīgās vēlmes un intereses ir galvenais faktors, kas ietekmē lēmumu veikt pirkumu tiešsaistē. Priekšlikumi tika izvirzīti, lai uzlabotu digitālā mārketinga startēģijas un maksimāli izmantotu to potenciālu uzņēmumu veiksmīgai darbībai digitālajā vidē. Galvenie priekšlikumi ir vērsti uz stratēgijas optimizēšanu, izmantojot datus, mērķauditorijas noteikšanu. Kā arī ieteikts izvērtēt sociālo mediju platformu efektivitāti, optimizēt SEO un izmantot analītiskos rīkus, kā Google search Console. Darba kopējais lapaspušu skaits ir 54 lappaspuses, 4 tabulas, 13 attēli un 6 pielikumi. Darbā izmantoti 36 literatūras avoti.
As competition grows and the dynamics of the digital enviroment evolve, companies need to adapt their digital marketing strategies to maintain competitiveness and effectively attract customers. In this context, the question arises about the factors that influence the effectiveness of digital marketing strategies in Latvian e-commerce. The aim of the bachelor thesis "Digital Marketing Strategies in E-Commerce" is to elaborate how marketing strategies could be improved for e-commerce companies in order to encourage purchases. To investigate digital marketing and the role of digital marketing strategy in e-commerce and to develop proposals on how to improve digital marketing strategies based on the results of the research. The thesis consists of 3 parts: theoretical, analytical and empirical. In the theoretical part, a monographic research methodology is used. Both qualitative and quantitative research methods are used and the data obtained are analysed by graphical analysis and contingency analysis. The insights gained from interviews and surveys were compared with literature sources in chapter 3.3 of the thesis and conclusions were drawn that strategies are different for each. Also, more than half of the respondents indicated that personal preferences and interests are the main factor influencing the decision to make an online purchase. The proposals were put forward to improve digital marketing strategies and maximise potential for businesses to succeed in the digital environment. The main proposals focus on optimising the strategy through data, targeting. It also recommends evaluating the effectiveness of social media platforms, optimising SEO and using analytical tools such as Google Search Console. The total number of pages of the thesis is 54 pages, 4 tables, 13 figures and 6 annexes. The thesis draws on 36 literature sources.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.